Inlåst på psyk utan behandling

Idag blev jag arg, eller i alla fall så uttryckte jag min frustration. Jag blir så sällan arg så det gav en panikattack. Men det gav också ett läkarsamtal!

Läkaren ville inte ta bort min LPT, men jag får frigång hela dagarna. Behöver bara komma hit och sova. På torsdag blir jag antagligen utskriven om jag som läkaren så fint uttryckte det "skötte mig". Antar att det betyder att jag inte borde ta ännu en överdos så får jag bli utskriven.

Så idag har jag varit hemma och fixat och donat. Imorgon ska jag luncha med två vänner jag träffat på psyk och sedan ta en promenad med en annan vän. Helt enkelt njuta av friheten.

Måste förresten berätta hur fina mina med patienter är. Efter att ha hört mitt långa frustrerade utbrott och sett min panikattack så var de på pressbyrån och hade köpt choklad och böcker till mig. Patienter jag knappt pratat med då jag senaste veckorna hållit mig för mig själv. Det avbröt mig i mitt gråtande och lugnade mig.
Fick återigen en påminnelse över hur fina människor kan vara.

En bra dag till sist alltså. Nu ska jag bara bli utskriven så jag kan börja leva som vanligt igen.
Härligt, fall inte för frestelsen med en ny överdos för att få vara kvar bara. Jag hade svårt att komma ut när jag vart inne länge, även om man inte vill vara där så känns det ju ändå ganska tryggt på ett sätt. Se till att vara säker på att få en tid hos öppenvården snabbt efter. Lätt att känna sig övergiven vid utskrivning.
 
Härligt, fall inte för frestelsen med en ny överdos för att få vara kvar bara. Jag hade svårt att komma ut när jag vart inne länge, även om man inte vill vara där så känns det ju ändå ganska tryggt på ett sätt. Se till att vara säker på att få en tid hos öppenvården snabbt efter. Lätt att känna sig övergiven vid utskrivning.
Ja, det är svårt att komma ut i verkligheten igen efter att ha varit inlagd så länge. Ändå åkt in och ut i nästan nio månader. Men nu är det annorlunda i och med att jag har boendestöd två gånger om dagen och ska träffa läkaren på öppenvården, sjuksköterskan och psykologen en gång i veckan värdera.
Kommer alltså inte bli övergiven. :)

Har ju dessutom hästen att hinna vara hos och ska börja träna brazilian ju jutsu ett par gånger i veckan. Så det känns som att jag har betydligt bättre förutsättningar nu än jag haft tidigare.
 
Ja, det är svårt att komma ut i verkligheten igen efter att ha varit inlagd så länge. Ändå åkt in och ut i nästan nio månader. Men nu är det annorlunda i och med att jag har boendestöd två gånger om dagen och ska träffa läkaren på öppenvården, sjuksköterskan och psykologen en gång i veckan värdera.
Kommer alltså inte bli övergiven. :)

Har ju dessutom hästen att hinna vara hos och ska börja träna brazilian ju jutsu ett par gånger i veckan. Så det känns som att jag har betydligt bättre förutsättningar nu än jag haft tidigare.
Det låter ju som en riktigt bra uppföljning!
 
Det är tyvärr så psykiatrin fungerar i en del fall, för andra fungerar det bättre.

Jag får gå ut med personal, men de har aldrig tid när jag frågar så gett upp om det nu. Känns som att jag är bortprioriterad.

Det finns en konstatelje, men dit får jag inte gå så har inte tillgång till den trots att där jobbar två skötare. Förstår inte riktigt hur de tänker.
Ordnas inget program. Det skulle säkert kunna göras, men då skyltarna hellre väljer att sitta och prata och skratta högt med varandra i korridoren så händer inget.
Men hur kunde dom ta bort alla mediciner? Utöver sömnmedicin så måste ju all psykmedicin trappas ut långsamt för att man inte ska börja må sämre och få svårare självmordstankar. Endel av dina mediciner borde ju iaf trappas ut och testa ut någon som hjälper dig att må bättre. Många gånger hinner man testa endel olika mediciner mot ångest och depression.
 
Ja, jag kan ju tycka det. Men behandlingennu tycks vara att se hur jag mår utan medicin antar jag.
Finns väl ett värde i det, men de har testat det i två veckor nu och jag mår uselt.

Ursäkta frågan, du behöver absolut inte svara.
Har du testa ect (tror det heter så) magnetbehandling? Den ska bota nästintill alla enligt dom som gjorde det på mig, men behandlade fel ställe i huvudet då jag har ptsd och det var tydligen ett annat ställe i huvudet. Finns få psyken som har denna behandling men man kan få komma till landsting för denna och stanna i ca 10-14 dagar. Vilka mediciner har du testat?
 
Men hur kunde dom ta bort alla mediciner? Utöver sömnmedicin så måste ju all psykmedicin trappas ut långsamt för att man inte ska börja må sämre och få svårare självmordstankar. Endel av dina mediciner borde ju iaf trappas ut och testa ut någon som hjälper dig att må bättre. Många gånger hinner man testa endel olika mediciner mot ångest och depression.
Är du psykiatriker?
 
Men hur kunde dom ta bort alla mediciner? Utöver sömnmedicin så måste ju all psykmedicin trappas ut långsamt för att man inte ska börja må sämre och få svårare självmordstankar. Endel av dina mediciner borde ju iaf trappas ut och testa ut någon som hjälper dig att må bättre. Många gånger hinner man testa endel olika mediciner mot ångest och depression.

Jag vet faktiskt inte, men jag mådde redan så dåligt att jag väl inte blev så påverkad av det.

Ursäkta frågan, du behöver absolut inte svara.
Har du testa ect (tror det heter så) magnetbehandling? Den ska bota nästintill alla enligt dom som gjorde det på mig, men behandlade fel ställe i huvudet då jag har ptsd och det var tydligen ett annat ställe i huvudet. Finns få psyken som har denna behandling men man kan få komma till landsting för denna och stanna i ca 10-14 dagar. Vilka mediciner har du testat?

Testat vanlig ECT med rätt dåligt resultat, mådde bättre två veckor innan jag mådde kasst igen.
Testat väldigt många mediciner genom åren utan vidare bra resultat. Jag och min läkare har väl gett upp hoppet om medicin nu.

Är i alla fall utskriven nu sedan två veckor tillbaka. Har bra stöd men börjar må sämre igen nu, men försöker kämpa på med att göra saker ändå och inte isolera mig.
Fick ta en sväng till psykakuten igår då boendestöd ville det, men blev som tur var inte inlagd.
 
Senast ändrad:
Jag vet faktiskt inte, men jag mådde redan så dåligt att jag väl inte blev så påverkad av det.



Testat vanlig ECT med rätt dåligt resultat, mådde bättre två veckor innan jag mådde kasst igen.
Testat väldigt många mediciner genom åren utan vidare bra resultat. Jag och min läkare har väl gett upp hoppet om medicin nu.

Är i alla fall utskriven nu sedan två veckor tillbaka. Har bra stöd men börjar må sämre igen nu, men försöker kämpa på med att göra saker ändå och inte isolera mig.
Fick ta en sväng till psykakuten igår då boendestöd ville det, men blev som tur var inte inlagd.

Börjar med att ge dig en kram.
Vet själv hur det är, har själv testat det mesta men inget verkar fungera. Bra att stöd och försöker att inte inte isolera dig. Jag kan rekommendera dig att fråga din läkare om magnetbehandling som dom säger ska fungera på nästan alla. Din läkare vet ju om det skulle vara värt att testa på dig och skriva en remiss och tror han inte det hjälper så har ni iaf diskuterat den behandlingen med.

Här finns info om behandlingen om du vill läsa.

https://www.norrastockholmspsykiatr...ression-provas-pa-norra-stockholms-psykiatri/
 
Nej, men antidepressiva brukar alltid trappas ut även om dom inte fungerar just för att man mår ännu sämre om man tvär slutar med dom.
Mediciner trappas inte ner när man blir inlagd. Möjligtvis om man gör det själv hemma, då ska man inte sluta tvärt med dom. Och fungerar medicin och allt som det ska så hamnar man sällan där.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 231
Senast: manda
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 197
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 921
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp