Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte be om lite tips här..

Jag är ute efter någon ljus rosa eller gredelin tapet till mitt kontor. Samtidigt vill jag inte att det ska bli för "platt" som om man bara målar utan att det är något mönster eller något sorts liv i den så att säga.

Jag har hittat många jättefina med fåglar, blommor osv men jag upplever att alla tapeter med framträdande motiv eller vad vi ska säga, blir plottriga och jobbiga att se på när de blir i stor skala.

Jag vet inte riktigt själv vad jag letar.. något ljust men inte vitt? om ni skulle tapetsera idag, vad hade ni valt?
 
Jag tänkte be om lite tips här..

Jag är ute efter någon ljus rosa eller gredelin tapet till mitt kontor. Samtidigt vill jag inte att det ska bli för "platt" som om man bara målar utan att det är något mönster eller något sorts liv i den så att säga.

Jag har hittat många jättefina med fåglar, blommor osv men jag upplever att alla tapeter med framträdande motiv eller vad vi ska säga, blir plottriga och jobbiga att se på när de blir i stor skala.

Jag vet inte riktigt själv vad jag letar.. något ljust men inte vitt? om ni skulle tapetsera idag, vad hade ni valt?
Måla med kalkfärg kanske? Finns ju lite olika nyanser men det ger framförallt lite mer liv på väggen
02.-rosa-inredning.jpg

(framgooglad bild)
 
Måla med kalkfärg kanske? Finns ju lite olika nyanser men det ger framförallt lite mer liv på väggen
Visa bifogad fil 46367
(framgooglad bild)
Inne på samma spår, vi har just fått upp kalktapet i matdelen i huset, så nöjda! Finns i massa färger. Vi hade samma tankar @Exile med mönstrad tapet först, men var rädda att det skulle bli plottrigt. Så detta blev en bra medelväg.
Screenshot_20200303-215545_Gallery.jpg

Det ska inte vara vita stolar där sen, har beställt nya, om någon undrar.. :p
 
Visa bifogad fil 45999
Kök mot vardagsrum. Mörkt "tarqettgolv" under. Funderar på ett matbord av trä, sådant som @Unafraid har, med gamla pinnstolar till. Frågan är vilken färg de ska målas i? Blir omaka stolar.
Funderar då på chalk paint som tagits upp. Hur många färger är lämpligt att ha på säg 8 stolar, kommer nog ha fyra framme alltid och de andra plockas fram vid behov. Funderar på fyra färger, två järvare och två mildare, så kan man byta om man känner för det. Men de behöver ju funka bra ihop tillsammans.
JAG. ÄR. AVUNDSJUK.
:arghh:
Det är så FINT! 😍😍

Säg till om ni ska sälja någon gång :cautious::p
 
Själv har jag inget eget boende, planerar att skaffa bättre jobb bara för att kunna skaffa något och INREDA :angel:
Har redan påbörjat ett worddokument med massor av bilder på saker jag gillar :cool: om jag ska följa dokumentet så innebär det att jag kommer troligen behöva totalrenovera framtida kök :angel:

Men det är roligt, man kan lättare se trådar i det man tycker om :d
Min stil är lite av en blandning av lantlig och shabby chic :D Jag gillar inte att laga mat men ändå så är köket det roligaste rummet att inreda tycker jag :confused::cautious:
 
Inne på samma spår, vi har just fått upp kalktapet i matdelen i huset, så nöjda! Finns i massa färger. Vi hade samma tankar @Exile med mönstrad tapet först, men var rädda att det skulle bli plottrigt. Så detta blev en bra medelväg.
Visa bifogad fil 46372
Det ska inte vara vita stolar där sen, har beställt nya, om någon undrar.. :p
De vita stolarna stör inte mig det minsta. Tycker att det är riktigt fint...... :)
 
Jag kikade lite på kalkfärger men tyckte inte riktigt det fanns någon nyans som tilltalade mig :(

Funderar på att bara köra vanlig färg, jag har verkligen ingen mental energi kvar till att försöka hitta en bra tapet. I värsta fall får man väl tapetsera sen tänker jag, borde man kunna göra rakt på väggen om det är målat.

Jag tänker att det kanske inte blir så "platt" om jag väljer en lite varmare färg? rummet är relativt litet och sätter man dessutom upp någon tavla så..
 
Själv har jag inget eget boende, planerar att skaffa bättre jobb bara för att kunna skaffa något och INREDA :angel:
Har redan påbörjat ett worddokument med massor av bilder på saker jag gillar :cool: om jag ska följa dokumentet så innebär det att jag kommer troligen behöva totalrenovera framtida kök :angel:

Men det är roligt, man kan lättare se trådar i det man tycker om :d
Min stil är lite av en blandning av lantlig och shabby chic :D Jag gillar inte att laga mat men ändå så är köket det roligaste rummet att inreda tycker jag :confused::cautious:
Exempelbilder från mitt dokument jag nämnde ovan:
hallinredning 1.jpg

Forts i nästa inlägg..
 
Forts:
Visa bifogad fil 46520
Det finns så många fina inredningar och jag klipper ut detaljer jag gillar. Då kan man sno olika saker från många olika saker och få till det man själv vill ha :love:
Asko, jag kan tipsa dig om att använda Pinterest ;) Det är typ så jag använder mitt Pinterest - spara bilder på idéer om hur jag vill ha det i olika rum i hemmet, olika delar av trädgården etc. Jag hade också bilder i en wordfil ursprungligen :)
 
Asko, jag kan tipsa dig om att använda Pinterest ;) Det är typ så jag använder mitt Pinterest - spara bilder på idéer om hur jag vill ha det i olika rum i hemmet, olika delar av trädgården etc. Jag hade också bilder i en wordfil ursprungligen :)
Jo jag har Pinterest men jag vill kunna klippa i bilderna för att behålla endast de detaljer jag vill ha :D ibland är det ju bara en lampa i en stor bild som jag skulle vilja ha.
Det går väl inte på Pinterest?

Plus så kommer alla bilder från husannonser och det känns mest schysst mot de som bott där att behålla bilderna för mig själv då jag snott dem :o:angel:
Skulle bilderna ens finnas kvar på Pinterest när de försvinner från mäklarhemsidan? Jag är inte så van vid Pinterest som märkes 😅
 
Jo jag har Pinterest men jag vill kunna klippa i bilderna för att behålla endast de detaljer jag vill ha :D ibland är det ju bara en lampa i en stor bild som jag skulle vilja ha.
Det går väl inte på Pinterest?

Plus så kommer alla bilder från husannonser och det känns mest schysst mot de som bott där att behålla bilderna för mig själv då jag snott dem :o:angel:
Skulle bilderna ens finnas kvar på Pinterest när de försvinner från mäklarhemsidan? Jag är inte så van vid Pinterest som märkes 😅
Nä, det kan stämma att det inte går att klippa. Jag brukar göra så att jag skriver en kommentar till varje bild med vad det är jag tycker om i den ;) Jag tror att bilderna är kvar, men att det inte går att t.ex. flytta dem till en annan mapp etc. Jag är dock inte någon Pinterestexpert :p
 
Nä, det kan stämma att det inte går att klippa. Jag brukar göra så att jag skriver en kommentar till varje bild med vad det är jag tycker om i den ;) Jag tror att bilderna är kvar, men att det inte går att t.ex. flytta dem till en annan mapp etc. Jag är dock inte någon Pinterestexpert :p
Ibland är det ju bara en liten grej i en enda stor bild :p och jag tycker att det blir lite lättare med att se över allt.
Men ärligt så är det också för att jag har sparat dessa bilder på datorn sen långt tidigare och de finns inte kvar online :o:angel::rofl:
 
Jag tänkte be om lite tips här..

Jag är ute efter någon ljus rosa eller gredelin tapet till mitt kontor. Samtidigt vill jag inte att det ska bli för "platt" som om man bara målar utan att det är något mönster eller något sorts liv i den så att säga.

Jag har hittat många jättefina med fåglar, blommor osv men jag upplever att alla tapeter med framträdande motiv eller vad vi ska säga, blir plottriga och jobbiga att se på när de blir i stor skala.

Jag vet inte riktigt själv vad jag letar.. något ljust men inte vitt? om ni skulle tapetsera idag, vad hade ni valt?

Vi körde med tapet med svag "linnestruktur" här hemma i de rum vi ville ha enfärgat men ändå inte målat. Vi blev nöjda med resultatet, sobert men ändå lite liv i. Tror det fanns någon rosa-aktig nyans också om du skulle gilla det

3547c934-linen_livingroom_4418_sr.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
374
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 236
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp