Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du vinkla om soffan? När jag hade en liknande modell och flyttade monterade jag isär den jag hade och lät 2+3 byta plats för att passa bättre i rummet, dvs det blev 3+2 istället och bättre disposition av rummet.
Jag förstår inte riktigt hur du menar? Soffan består ju av två lika bitar samt en hörnbit så går inte riktigt att bygga den på något annat sätt.
 
Jag förstår inte riktigt hur du menar? Soffan består ju av två lika bitar samt en hörnbit så går inte riktigt att bygga den på något annat sätt.
Det kan gå att byta plats på armstöden. Soffan som har armstödet på vänster sida och högra mot hörnbiten får istället det andra armstödet på höger sida och det vänstra armstödet monteras på den andra soffan på vänster sida. Sen sätter man ihop sofforna med hörnbiten igen och från 2 + 3 så är det 3 + 2.

På min soffa vände jag sektionerna upp och ner, då kom jag åt att lossa själva armstöden och byta plats på dem och kunde sedan hänga om soffan så den passade bättre i rummet när jag flyttade. Efter flera år, några katter senare och ytterligare en flytt slängde jag helt sonika hörnet och 2:an och behöll armstöden och 3:an, nu med bägge armstöden monterade på den enbart.

Nu har jag en vanlig 3-sits istället då det blir för trångt med något annat. :)
 
Det kan gå att byta plats på armstöden. Soffan som har armstödet på vänster sida och högra mot hörnbiten får istället det andra armstödet på höger sida och det vänstra armstödet monteras på den andra soffan på vänster sida. Sen sätter man ihop sofforna med hörnbiten igen och från 2 + 3 så är det 3 + 2.

På min soffa vände jag sektionerna upp och ner, då kom jag åt att lossa själva armstöden och byta plats på dem och kunde sedan hänga om soffan så den passade bättre i rummet när jag flyttade. Efter flera år, några katter senare och ytterligare en flytt slängde jag helt sonika hörnet och 2:an och behöll armstöden och 3:an, nu med bägge armstöden monterade på den enbart.

Nu har jag en vanlig 3-sits istället då det blir för trångt med något annat. :)
Armstöden sitter fast i soffan och går inte att ta lös. Den består av tre delar varav de två som inte är hörnbiten ser exakt likadana ut så jag förstår fortfarande inte hur något ska bli annorlunda. Detta är ju inte en 3+2+hörn utan 2+2+hörn.
 
Armstöden sitter fast i soffan och går inte att ta lös. Den består av tre delar varav de två som inte är hörnbiten ser exakt likadana ut så jag förstår fortfarande inte hur något ska bli annorlunda. Detta är ju inte en 3+2+hörn utan 2+2+hörn.
Ah, bilden är på förra sidan och jag tyckte det först såg ut som en 2 + 3 men då är det ju en helt annan sak när det är 2 + 2.
 
:love: "nytt" kuddfodral!
20200708_161027.jpg
 
Ny soffa och soffbord, båda från Ikea. Och en påbörjad tavelvägg från desenio 😊. Ska upp fyra tavlor till imorgon!

E764DBB8-0F4C-49BF-87F1-02B1A1A892D8.jpg


642221B9-3B36-40CD-B6FC-F70512821261.jpg

Nya vägghyllor som kom upp idag 😊

79F16DAD-AC39-42F5-97D1-C531A9BD1FE4.jpg

Den stora tavlan ska nog upp på väggen ovanför bordet där. Ska bara bestämma exakt var bordet ska stå... när vi hittat en taklampa och en matta. Ser mattan framför mig (typ mörk beige eller greige i ull eller liknande) men inte riktigt lampan.

E43C0C8D-F0BB-446D-98EA-1276629D308E.jpg

Balkongen fick en Quick fix i år. Nästa år kanske vi lägger trall men detta fick det räcka med matta, och en bänk och ett litet bord. Där har vi sol från 14 tills den går ner :love:
 
Ny soffa och soffbord, båda från Ikea. Och en påbörjad tavelvägg från desenio 😊. Ska upp fyra tavlor till imorgon!

E764DBB8-0F4C-49BF-87F1-02B1A1A892D8.jpg


642221B9-3B36-40CD-B6FC-F70512821261.jpg

Nya vägghyllor som kom upp idag 😊

79F16DAD-AC39-42F5-97D1-C531A9BD1FE4.jpg

Den stora tavlan ska nog upp på väggen ovanför bordet där. Ska bara bestämma exakt var bordet ska stå... när vi hittat en taklampa och en matta. Ser mattan framför mig (typ mörk beige eller greige i ull eller liknande) men inte riktigt lampan.

E43C0C8D-F0BB-446D-98EA-1276629D308E.jpg

Balkongen fick en Quick fix i år. Nästa år kanske vi lägger trall men detta fick det räcka med matta, och en bänk och ett litet bord. Där har vi sol från 14 tills den går ner :love:
Vilken snygg matta vid soffan! Var är den ifrån?

Otrooooligt snyggt matbord också! (Jag köpte ett likadant för nån vecka sen :D )
 
20200718_163928.jpg


Gardiner och lampor.. Synpunkter? :)

Gardiner funderar jag på om man bör ha längder eller kappa. Han som bodde här tidigare hade en sån takskena med längder och jag har för mig att det var snyggt men jag kan inte riktigt minnas hur det såg ut.

Lampor blir det stående bordslampor istället för hängande då det inte finns krokar eller uttag ovanför fönster (jävligt dåligt med uttag generellt) Funderar på om man borde ha en i varje fönster? Eller två i dubbelfönstret? Eller ingen där? Små eller längre lampor? Tycker jag brukar kunna ha en rätt bra vision om hur det ska bli men inte här.

Rummet är förresten inte riktigt så litet som det ser ut på bilden, det blir lite ihoptryckt på nåt sätt av vidvinkel.
 
Har tagit över mitt barndomshem som ska bli vårt fjällhus(-stuga). Senast huset såg någon invändig målarpensel var när undertecknad nyss slutat med blöjor 😂 dvs 80-talet. Allt är dock funktionellt och vi tar allt pö om pö och lite nu och lite då.
Badrummet är som synes en kavalkad i marmorfejk på masonitplatta. Istället för att jobba mot detta jobbar jag istället med badrummet och frossat i mossgrönt. Inte nytt inte modernt men lite hemtrevligt hemma.
C4EC77BB-11E3-43C5-BB8F-F9AA6090B937.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
668
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 258
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp