Inte en dagbok

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Varför kan jag inte vara mer som dig 😞?

Du behöver mer hjälp, och inte kämpa på ensam ❤️
Jag var ju nära ett återfall efter 1 år när jag skulle bli utskriven, 1 år är lång, men ändå kort tid när man pratar om nykterhet, hade nog helt ärligt inte varit nykter fortfarande om jag inte tagit mer hjälp.

Detta med relationer är också en väldigt viktig punkt, man vill inte ha nån relation som triggar nånting, där får man också se till att rensa ordentligt.

Ärlighet, prata om det, har du sug så prata om det med nån du känner tillit till, frågar nån varför du inte dricker, säg att du är nykter alkoholist, det är ingen skam utan något att vara stolt över - att du faktiskt är på rätt sida om skiten.

Du kan ❤️

Jag borde skrivit om annat jag gjort idag istället. Fattar inte varför jag tog upp tankarna tidigare i morse och det där med M.
Hade varit bättre antingen inte skriva något alls eller berätta om det andra.
Pyssel i stallet. Fixat med tvätten (iofs extremt ointressant). Köpt en sån där som skakar vagnen, ska bli spännande testa den imorgon mer. Skratten med P. Vi flamsar en del också. Allt är inte gravallvarligt eller konstigt mellan oss hela tiden.
Spm redan sagts tvivlar ingen på attert vardagsliv till sörsta delen är bra. Debn fysiska miljö är bra, kärleken till barnet fin.
MEN alkohol och destruktiva mönster funkar som karamellfärg i ett glas vatten. Bara en droppe färgar hela glaset.

Vad gäller alkohol och destruktiva relationer finns inget både och. Det är ingen gråskala. Det är svrt och vitt.
Vitt är ingen alkohol och icke kontrollolerande partner.

Ta hand om dig.
Och jag är enig md andra - kontakta din sponsor.

Tyckte inte att det kändes så allvarligt ändå. Det handlade inte om folk som festar i dagar, missköter sitt jobb o s v. Men ändå ett ohälsosamt drickande.
Förutom att jag inte tycker att NÅGOT drickande ska klassas som mindre allvarligt i just den här tråden:

IMG_6100.webp

Inte så allvarligt?

Edit: karamelldrottningen har i flera månader fantiserat om att ett glas kan jag ta, det är inte farligt, jag slutar sen. Trots att hon vet att det aldrig skulle gå. Då är det väl rätt onödigt att börja prata om någon nivå av drickande som "inte så allvarligt"? Förstår överhuvudtaget inte hur du tänkte nu.

Senast ändrad av en moderator:
Tyckte inte att det kändes så allvarligt ändå. Det handlade inte om folk som festar i dagar, missköter sitt jobb o s v. Men ändå ett ohälsosamt drickande.

Men också om bemötande och hur ett alltför häftigt frågande kan stjälpa mer än hjälpa.
Jag tycker tonen mot @karamelldrottningen stundtals är vidrig. Att hela tiden bli ifrågasatt bygger knappast självkänsla. Vi måste ju tro på att hon kan. För det kan hon. Hon har varit nykter länge. Och ja, romantiserandet är en varningsklocka men hon har vad vi vet inte druckit. Heja på henne, beröm! Lyft, och peppa!

Men också om bemötande och hur ett alltför häftigt frågande kan stjälpa mer än hjälpa.
Jag tycker tonen mot @karamelldrottningen stundtals är vidrig. Att hela tiden bli ifrågasatt bygger knappast självkänsla. Vi måste ju tro på att hon kan. För det kan hon. Hon har varit nykter länge. Och ja, romantiserandet är en varningsklocka men hon har vad vi vet inte druckit. Heja på henne, beröm! Lyft, och peppa!
Jag vet inte om det med romantiserande handlar om det jag skrev om fantasier?

Isåfall: det anspelade ENBART på det där med att drickandet som beskrivits i texten inte skulle vara så allvarligt - i synnerhet i en tråd av en ts som återkommande fantiserar om en nivå som hon nog skulle klara. Jag pratar inte om varningsklockor, utan om inlägget jag svarade på.

Jag vet inte om det med romantiserande handlar om det jag skrev om fantasier?

Isåfall: det anspelade ENBART på det där med att drickandet som beskrivits i texten inte skulle vara så allvarligt - i synnerhet i en tråd av en ts som återkommande fantiserar om en nivå som hon nog skulle klara. Jag pratar inte om varningsklockor, utan om inlägget jag svarade på.

Jag tänker på @karamelldrottningen när hon beskriver drickandet som fint. Att det var lycka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Mamma
  • Vägskäl
  • Ofrivillig ensamhet
  • Alkohol

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund