Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Kan man bli bestulen när man blir käkad? Borde inte rösten dö oxå? Jag vet inte men det är ju ett lätt byte för käk om ulvarna först får reda på att dom stulit en förmåga? Då vet dom ju att personen har en specialroll och väljer såklart att käka den personen? Eller? Jag fattar inte?
Det beror nog på när tjuveriet skett antar jag ? Det stod i rollbeskrivningen att den sker efter lynchen och att den har till nattDL på sig att bestämma om
Den ska användas ?
Richards hit squad (ulvar): får prata med varandra, äter om nätterna. En av ulvarna har dessutom en speciell förmåga – hen kan stjäla från de andra spelarna (ficktjuv). Detta är begränsat till tre tillfällen under spelets gång oavsett resultat. Tjuven stjäl vid dag-DL (efter avslutad lynch) och har sedan till natt-DL på sig att bestämma hur förmågan ska användas. Vid nästa DL är allt återställt och den bestulna spelaren får tillbaka sin förmåga. Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. En spelare får alltid veta att hen blivit utsatt för ett stöldförsök.
Men kanske tänker jag fel här?

Efter att ha läst uppdateringen så undrar jag om ekorren ville berätta att hon blivit bestulen. Så i dagens lynch så kan onda ha en extraröst helt enkelt ? Låter ju lite så på vad hon skriver -eller ?

Kan man bli bestulen när man blir käkad? Borde inte rösten dö oxå? Jag vet inte men det är ju ett lätt byte för käk om ulvarna först får reda på att dom stulit en förmåga? Då vet dom ju att personen har en specialroll och väljer såklart att käka den personen? Eller? Jag fattar inte?
Det är ju så de gjort - de har använt tjuven som siare och kanske haft lite flyt (eller skicklighet!) och sen käkat spelaren.

Jag instämmer i att Lenas scenario om kronan troligen stämmer.

Det som gör mig nojjig deluxe är alla dessa spelare som mer eller mindre godförklarar varandra utan att det kan finnas info om det? Tänker på @fio tex som teamat ihop sig med @LenaH bäldigr mycket.

Och så har vi @Asko och @Hedinn som jag inte vet alls var jag har 🤷‍♀️

Och så slutligen @qitis som ju röstade ut Niyama vilket gör henne misstänkt såklart, men jag vete tusan om jag är beredd att göra henne ond vara baserat på det? Men ska jag rösta på två spelare idag är hon absolut en av de jag har högst upp på listan.

Det är ju så de gjort - de har använt tjuven som siare och kanske haft lite flyt (eller skicklighet!) och sen käkat spelaren.
Du menar att de stulit en sia från siaren och sen käkat den de sist? Eller att de käkade mer efter att de stulit från henne och insett att hon var siare?

Men när blir man bestulen egentligen eftersom ekorren tom kunde skriva om det? Aldrig tänkt på detta tidigare men det verkar helt orättvist :rofl:

Du menar att de stulit en sia från siaren och sen käkat den de sist? Eller att de käkade mer efter att de stulit från henne och insett att hon var siare?

Jag fattar det som att Q menar att dom stulit från ekorren och sedan käkat henne i samma veva eftersom extrarösten kan användas idag.

Jag instämmer i att Lenas scenario om kronan troligen stämmer.

Det som gör mig nojjig deluxe är alla dessa spelare som mer eller mindre godförklarar varandra utan att det kan finnas info om det? Tänker på @fio tex som teamat ihop sig med @LenaH bäldigr mycket.

Och så har vi @Asko och @Hedinn som jag inte vet alls var jag har 🤷‍♀️

Och så slutligen @qitis som ju röstade ut Niyama vilket gör henne misstänkt såklart, men jag vete tusan om jag är beredd att göra henne ond vara baserat på det? Men ska jag rösta på två spelare idag är hon absolut en av de jag har högst upp på listan.

Det finns sannolik info iallafall.

ficktjuv). Detta är begränsat till tre tillfällen under spelets gång oavsett resultat. Tjuven stjäl vid dag-DL (efter avslutad lynch) och har sedan till natt-DL på sig att bestämma hur förmågan ska användas. Vid nästa DL är allt återställt och den bestulna spelaren får tillbaka sin förmåga. Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. En spelare får alltid veta att hen blivit utsatt för ett stöldförsök.
Så igår efter lynchen stal dom tex från ekorren och fick reda på att dom fått en extraröst. Ja då får dom ju reda på innan deras käkval att ekorren har en specialroll och kan äta henne men ändå få extrarösten. Stämmer verkligen detta? Ska inte rösten isåfall dö med käket? Verkar ju vara en enorm fördel för lyan iallafall.

Så igår efter lynchen stal dom tex från ekorren och fick reda på att dom fått en extraröst. Ja då får dom ju reda på innan deras käkval att ekorren har en specialroll och kan äta henne men ändå få extrarösten. Stämmer verkligen detta? Ska inte rösten isåfall dö med käket? Verkar ju vara en enorm fördel för lyan iallafall.
Ja lite så jag läste ekorrens inlägg igår nu när det blev känt att var just röstfifflaren, att hon var orolig för att det skulle vara fördel onda idag ? Igår hade ju inte extrarösten någon större fördel ju eftersom alla röstade på elo?
Hemska tanke om en ond sitter både med kronan idag och de har en extraröst ? 😱

Det finns sannolik info iallafall.
Ja, till viss del. Men knappast om alla spelarna.

Men få saker får mig att känna mig så korkad som livläkaren när alla ni andra ser och fattar saker jag inte gör :crazy: till viss del skyller jag på att jag fått spela på mobilen till stor del och haft alldeles för mkt på jobbet pga sjukskriven kollega så inte alls hunnit med mig i den omfattningen jag trodde

Found it!

Kan ju ha varit ett snyggt sätt att säga att hon visste att Niyama var siad som god.? Och att nästa sia skulle vara på dig @LenaH ?
Det känns faktiskt troligt ?
Knyter an till detta igen - det verkar på BSF s inlägg som att LenaH skulle vara nästa sia ? Så bekvämt då att siaren blev käk sedan -eller ? Innan nästa sia skulle komma och sedan BSF som kunde veta något på riktigt? Känns ju faktiskt riktigt lägligt ? Vet inte om det är tillfälligheter dock men iaf en tanke jag har

Genom att stjäla har de ju fått svar på rollen och eftersom de lyckats stjäla från specialroller så har de ju vetat att det var smart att käka denne efteråt.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat