Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 872

Bukefalos 30 år!

UPPDATERING!

Ok, vi är tillbaka på 1400-talet bara så att ni vet. För nu händer det saker:

@Mirtai , som av LLs lottats som Richard alias ledarvarg och spelat den rollen MED STIL (!!!) hela leken, har plötsligt kommit med ett erkännande. Hon är inte alls vare sig ”Mirtai” eller Richard. Hon är faktiskt Edward V av England!

Vänta, hur gick det till? Jo, i leken har ju Edward IV och drottning Elizabeth på något mystiskt sätt försvunnit. Då blir deras son Edward kung. Han är ju inte tillräckligt gammal, men – vaddå? Han är kung. Nu har han då uppträtt som Mirtai/Richard i denna lek, men plötsligt är vi historiskt korrekta igen. Edward är kung. Fast – den stackarn försvann ju och sågs aldrig mer till. Och det är precis vad som händer nu. POFF! Mirtai f d Richard numera Edward V försvinner ur vår lek. Som smogen skingras över London på 1800-talet.

Vad som hände med Richard är oklart (när han nu inte har aliaset Mirtai). Men vi vet att han, eller hans skelett i alla fall, dök upp under en parkering år 2012. Och att han faktiskt var puckelrygg. Det var inget påhitt av Shakespeare.

Hänger ni med? Om inte är det helt ok. Jag och @Artline hänger inte heller med. Men:

Trots att kungen och drottningen är borta och allt är allmänt kaos kan vi ändå säga – GRATTIS GODA!

Mirtai var ledarulv som kastade in handduken.

UPPDATERING!

Ok, vi är tillbaka på 1400-talet bara så att ni vet. För nu händer det saker:

@Mirtai , som av LLs lottats som Richard alias ledarvarg och spelat den rollen MED STIL (!!!) hela leken, har plötsligt kommit med ett erkännande. Hon är inte alls vare sig ”Mirtai” eller Richard. Hon är faktiskt Edward V av England!

Vänta, hur gick det till? Jo, i leken har ju Edward IV och drottning Elizabeth på något mystiskt sätt försvunnit. Då blir deras son Edward kung. Han är ju inte tillräckligt gammal, men – vaddå? Han är kung. Nu har han då uppträtt som Mirtai/Richard i denna lek, men plötsligt är vi historiskt korrekta igen. Edward är kung. Fast – den stackarn försvann ju och sågs aldrig mer till. Och det är precis vad som händer nu. POFF! Mirtai f d Richard numera Edward V försvinner ur vår lek. Som smogen skingras över London på 1800-talet.

Vad som hände med Richard är oklart (när han nu inte har aliaset Mirtai). Men vi vet att han, eller hans skelett i alla fall, dök upp under en parkering år 2012. Och att han faktiskt var puckelrygg. Det var inget påhitt av Shakespeare.

Hänger ni med? Om inte är det helt ok. Jag och @Artline hänger inte heller med. Men:

Trots att kungen och drottningen är borta och allt är allmänt kaos kan vi ändå säga – GRATTIS GODA!

Mirtai var ledarulv som kastade in handduken.
@Mirtai - jag kan tipsa om en bra dokumentär så du hittar till parkeringen!

SAMMANFATTNING

Deltagare

Niyama – ängel
LenaH – bybo
Fio – hovnarr
Mirtai – ledarulv
Hedinn – ulv
Blacksmithfarm – spion
Sryoqwe – röstfifflare
Ceta/Asko – bybo
Bollen – bybo
Elo – bybo
Qitis – ulv med ficktjuvförmåga
Emtherlia – siare
Madalitso – ulv

Dygn 1
Röstfifflaren röstar på ingen
Madalitso (ulv) lynchas
Spionen tar ut full info
Tjuven stjäl från Blacksmithfarm (spion) och den fulla infon hamnar därmed i lyan
Siaren siar Niyama
Siaren siar Q imorgon
Ängeln skyddar Niyama (denna rad lottas till ledarulven)
Hovnarren ger kronan till LenaH
Ulvarna käkar bollen (bybo)

Dygn 2
Röstfifflaren röstar på Niyama (Goda lyan skickar denna rad till LenaH)
Niyama (ängel) lynchas
Tjuven stjäl från LenaH som har St Edwards krona
Siaren siar Q (men dör innan hon nås av resultatet)
Ulvarna käkar Emtherlia (siare)

Dygn 3
Röstfifflaren röstar på Elo (Goda lyan skickar denna rad till Hedinn).
Kronan – i händerna på Q – stoppar lynchen mot Elo
Tjuven stjäl från röstfifflaren (får en extra röst)
Ulvarna käkar Blacksmithfarm (spion)
Kronan lottas till LenaH

Dygn 4
Tjuven lägger sin stulna extraröst på Elo
Elo (bybo) lynchas
Ulvarna käkar Sryoqwe
Lena H ger kronan till fio (Goda lyan skickar denna rad till LenaH)

Dygn 5
Qitis (ulv) lynchas
Hedinn (ulv) lynchas
Ledarulven (Mirtai) begår harakiri
Fio ger kronan… nä, leken är slut!

@LenaH Förklara dig! Jag började tro att du var ledaren eftersom du inte lynchade Q.

Och var det ingen som noterade mitt testamente?
Hahaha vi började nästan fundera på samma sak i lyan faktiskt :rofl:

Du måste ju ha fullkomligt slitit ditt hår över att hon inte röstades ut? Jag menar, det var ju nästan så jag gjorde det, och då var det ju ändå positivt för mig att folk envisades med att ha henne kvar 😂

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat