Skullle aldrig nämnt detVadå ett tag?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skullle aldrig nämnt detVadå ett tag?![]()
Pun intended?Super bra ju !
Vet att någon gjorde en tidigare innan nattdl som jag skrev i mina funderingar innan kommer inte för mitt liv ihåg vad nicket var men kommer nog när jag inte tänker på detJapp, jag röstade fem över halv ett inatt. Tidigaste DL1-rösten hittills kanske?![]()
Absolut intePun intended?![]()
Ja, men det lär också ha varit när leken var igång? Inte DL1?Vet att någon gjorde en tidigare innan nattdl som jag skrev i mina funderingar innan kommer inte dnr mitt liv ihåg vad nicket var men kommer nog när jag inte tänker på detden rösten är jag säker på att den ogiltigförklarades dock
så du kan ha den förstaplatsen på den
Edit kom på Nicket. Koppen

Ja precisJa, men det lär också ha varit när leken var igång? Inte DL1?
![]()
Queen of early votes - förtjänar en hall of fame nominering inte bara för idag utan för lång och trogen tjänstJa, men det lär också ha varit när leken var igång? Inte DL1?
![]()
plötsligt händer detJag är sjukt stolt över att jag var med och lynchade en ulv dag 1. Det brukar bara hända när jag är ond(jaja ulvigt)
Menar alltså att jag inte avskriver Niyama som ond utan det var med glimten i ögat det skrevs (insåg att det kunde tolkas annorlunda )O
plötsligt händer deteller vad ska man säga
Nu undrar jag om du är ledarvargenDL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH
20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe
Emtherlia var först med att rösta på Madalitso. Säger inte mig mycket, tror inte att hon var närvarande vid slutspurten som gick snabbt. Vagt god?
Niyama lade andrarösten på Madalitso. Tror inte att man skulle lägga en andraröst på en lyakamrat sådär, så placerar nog henne utanför lyan. Ledarvargen känner ju till sina undersåtar med så hon borde faktiskt vara god. Eller bara väldigt klantig.
LenaH lade tredjerösten på Madalitso. Samma som ovan, får nog bo på min god-lista för stunden. Madalitso lade också en andraröst på Lena, det tycker jag tyder på att hon borde vara god.
Fast nä, det friskriver ingen att rösta ut en ulv i dl1. Så blir snarare lite lur på varför du är så snabb på att godförklara folk?DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH
20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe
Emtherlia var först med att rösta på Madalitso. Säger inte mig mycket, tror inte att hon var närvarande vid slutspurten som gick snabbt. Vagt god?
Niyama lade andrarösten på Madalitso. Tror inte att man skulle lägga en andraröst på en lyakamrat sådär, så placerar nog henne utanför lyan. Ledarvargen känner ju till sina undersåtar med så hon borde faktiskt vara god. Eller bara väldigt klantig.
LenaH lade tredjerösten på Madalitso. Samma som ovan, får nog bo på min god-lista för stunden. Madalitso lade också en andraröst på Lena, det tycker jag tyder på att hon borde vara god.
Jag förstår verkligen inte alls det här resonemanget och funderar om det kanske är en hint att det är Bsf som är Richard och hintar om det genom att skriva det här resonemanget och tidigt på LenaH? Kanske för att Bsf valt LenaH till sin lya?
bollen__ röstar på Blacksmithfarm
Jag hade valt @qitis för en av de roligaste lekarna jag varit med i var när jag var spöke med henne så skulle gärna ha chansen att sitta i lyan med henne
@Madalitso hade jag också valt för det är en spelare jag kan aldrig placera så skönt att veta att vi är på samma sida. Men inser när jag skriver att om jag är ledarvarg vet jag ju vilka som är på min sida oavsett så det argumentet faller ju.
kanske får bli @LenaH för att slippa spela mot någon som brukar lyckas peka ut hela lyan dag 2 typ
Annars är det väl, som flera redan sagt, smart att inte ta någon som blir siad första natten.
Hade jag varit det hade jag nog försökt hitta något sätt att minska risken för Madalitso att åka ut. Men vad vet jag hur denna ledarvarg resonerar.Nu undrar jag om du är ledarvargen![]()
Det var länge sedan jag lekte och jag vill tänka och teoretisera något. Ingen är helt godförklarad, bara inte högst misstänkt. Känns som ett dyrt offer att rösta ut en kollega utan tydliga skäl, för att ändå inte bli godförklarad? Ni mer erfarna verkar ju inte resonera som mig. Eller så är ni/någon av er bara ulvar/ledarvarg...Fast nä, det friskriver ingen att rösta ut en ulv i dl1. Så blir snarare lite lur på varför du är så snabb på att godförklara folk?
Tänkte mest att ditt inlägg såg ut som "här, ät nån av dessa". Nu kan ju såklart ulvarna tänka själva men lite konstigt med såna godförklaringar.Hade jag varit det hade jag nog försökt hitta något sätt att minska risken för Madalitso att åka ut. Men vad vet jag hur denna ledarvarg resonerar.
1. Jag gissar utifrån resten av texten att varje spelare som får kronan får ha den en dag och sen ska lämna den vidare till valfri person (undantaget ulvarna där det lottas)?
2. Om narren vill lämna kronan till en ulv, får de då kronan, eller får de bara kronan om narren först försöker lämna till en ulv och du sen lottar att en ulv ska få den? Eller är lottningen bara om narren (eller nästa spelare med kronan) missar att göra ett val?
3. Kan narren välja att överleva käk mer än en gång? Och vet narren vart kronan tar vägen vidare efter det första valet?
4. Har jag förstått rätt att om narren dör natt 2 eller senare så försvinner kronan och goda lyan får den inte? Vad händer med kronan om narren lynchas?
Många regelfrågor kring kronan.Följdfråga på 3. Om narren haft kronan vid mer än ett tillfälle när den käkas, och väljer att överleva, får den då själv välja vilken överlämning den berättar om, eller är det alltid den första alt. den senaste?
Och på 4. Försvinner kronan ur spelat om narren lynchas/käkas oavsett vem som har den, eller måste spelaren som har kronan just då åka ut, för nu står det olika i rollistan och i förtydligandet.
Jag och Q ficknsitta i hennes lya. Jag vet att det inte säger något om min roll då jag inte är varken Richard eller lyamedlem så jag kan inte anta att det säger något om Q heller.Då hade jag valt:
Q - för jag tror aldrig vi varit onda tillsammans.
Bsf - för jag tycker att hon brukar spela bra som ond.
Sen tänker jag glatt anta att det inte är två ulvar i lyan. Om nu inte myrten kör en dubbel bluff så klart, men 3 onda (ledarvarg + 2 i lyan) låter lite med 13 deltagare, mer troligt 4 onda då, 1 ledare + 3 i lyan. Eventuellt 5 med tanke på god lya, både spion och siare (om än försvagade), kronan och narren som kan överleva ett käk, plus då att lyan inte känner till en ond och att en i lyan dör om de försöker käka ledarvargen.
Fast på tal om ovan kom jag på...
Tänker du dölja att en ulv blir käk då, eller bara hoppas att folk antar att ulvarna är kannibaler snarare än att dom försökte käka ledarvargen?
Jag gissar att detta är en gång per lek? Får de som får kronan efteråt veta att lynchstopp att är förbrukat eller får de räkna ut det själva av att en lynch inte hände och kronan är lekens enda lynchstopp?
Niyama och Madalitso diskuterar antal onda - något som Madalitso sitter på facit till. Inte heller det ger mig någon direkt hint om Madalitsos kollegor.Har du rätt i, tänkte att det var lyan som skulle vara fler än goda för att vinna i och med att lyan inte känner till ledarvargen, men dubbelkollade nu och det stod mycket riktigt när onda är fler än goda, så 5 onda så hade det kunnat ta slut redan lynch 2.
3. Och jag gissar att ulvarna inte kommer veta om namnet de får är första som fick kronan eller nr x för att narren haft den flera gånger?
Ny fråga:
Om ficktjuven stjäler kronan, lottas då nästa deltagare som om den hamnat hos en ulv från början, eller kommer den tillbaks till den som den stals från och denne får välja nästa mottagare?
Fler regelfrågor, inte heller de rycker jag kan peka på några kollegorSå det står ulvarna käkade [ulv]. Och sen kan folk räkna ut att det antagligen betyder att de försökte käka ledarvargen, men ni skriver inte ut detta officiellt bara?
Jag tänkte att det kunde antingen vara att ulvarna fick vet narrens första val, eller narrens senaste val (som kan vara nr 1, 2, 3 osv beroende på hur många gånger den haft kronan), men då är det alltså alltid första valet oavsett hur många gånger narren gett bort kronan![]()
Med ont om tid och DL1 så kan jag inte klaga på rösten, men jag tycker den gör att LenaH lutar åt det godare hållet då jag tänker att hon i det läget (hon hade inte läst ikapp, jag tolkar det som att hon inte hade koll på röstningen) inte skulle ha röstat på en kollega.Mellan barn och jobba har jag inte hunnit vara inne (och glömde leken), så här kommer en panikröst, så kommer mer aktivtet sen.
Madalitso röstar på LenaH
För hon tog med fler än de 2 som krävdes i sitt svar på obligatoriska frågan och jag tänker att det kan vara en ulv som vill blanda många kollegor med goda så att kollegorna ska bli friade om Lena lynchas.
Det kanske är sant... samtidigt måste man ju skriva lite teorier och det finns inte mycket att gå efter. Jag har varit ytterst förvirrad hela dagen och inte kunnat placera någon, så nu fick vi äntligen något jag kunde tänka om. Får hoppas att ulvarna tänker själva, det borde de. Det är inte särskilt komplexa tankar jag har tänkt heller.Tänkte mest att ditt inlägg såg ut som "här, ät nån av dessa". Nu kan ju såklart ulvarna tänka själva men lite konstigt med såna godförklaringar.