Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Myrten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 922
  • Visningar Visningar 14 874

Bukefalos 30 år!

Fast om LenaH är ond så var det 33% chans att få ut en god då, egentligen mindre med tanke på möjligheten att den goda spelaren kunde ha specialroll. Läget hade ju varit sämre än 50/50? Jag hade aldrig hoppats på tur då utan hellre hoppat på chansen till alibi, vilket jag tror du också hade gjort. Men är tveksam när det gäller LenaH.
Fast när hon ändrade från bollen blev det ju i så fall inte 50/50 utan enbart två onda med mer än en röst. Jag har svårt att se hur det vore bättre, ens om det ger alibi? Risken vore ju dessutom att ulvarna käkar henne och vips har två ulvar rykt.
Nä, jag ser teorin med LenaH som ledarvarg väldigt osannolik faktiskt. Ulv hade varit rimligare.

Kollat lite av nyfikenhet på vilka som valde Madalitso till sin lya igår på obligatoriska frågan. Det gjorde Mirtai och BSF. Då Madalitso visade sig vara ulv så kan det ju i teorin varit vinkning från Mirtai eller BSF, men känns kanske inte så sannolikt. Inte lika stor risk för att de väljer att göra som ”så skulle en ulv aldrig göra” och kanske inte heller spelare som hade vinkat på just det sättet. Ser dock det inte som uteslutet.

BSF lägger en tidigt första röst på LenaH, och om jag förstått det rätt så är det inte något som sticker ut för BSF (att rösta tidigt alltså).
Mirtai lägger en första röst på Fio. Inte heller det säger så mycket. Vi är många som gärna lägger förstaröster i DL1.

LenaH i sin tur lägger först en andraröst på _bollen och sen en tredje och avgörande på Madalitso. Tycker resonemangen som skrivs kring LenaH under dagen är intressanta. Håller med om att hon kan spela så även som ond, men frågan är hur sannolikt det är.

Det kanske är sant... samtidigt måste man ju skriva lite teorier och det finns inte mycket att gå efter. Jag har varit ytterst förvirrad hela dagen och inte kunnat placera någon, så nu fick vi äntligen något jag kunde tänka om. Får hoppas att ulvarna tänker själva, det borde de. Det är inte särskilt komplexa tankar jag har tänkt heller.
Sen detta inlägg av Sryoqwe från igår. Fler som reagerat där på att hon hoppas att ulvarna ska tänka själva. Ska bli intressant att höra bemötande på inläggen om detta när Sry ansluter till leken under kvällen :)

Jag tycker det känns misstänkt, men samtidigt tycker jag BSF har en god poäng i att det också kan vara ett skrivfel som ulvarna sen bara tittar på när goda lynchar goda över.

Jag misstänker att iaf inte både Q och LenaH är i lyan. Det hade varit alldeles för uppenbart. Ceta verkar vilja trycka väldigt hårt på att Q är ulv. Det tycker jag känns ulvigt (iom att ingen info finns än). Därför:

Elo röstar på Ceta

Nej... men jag har :cautious: .

Och det är, som du sa ovan, första DL ... man får nappa på vad man kan
Vill du utveckla vad du faktiskt menade här igår? Hänger inte riktigt med 🙈 Tyckte inte det var något att hänga upp sig på igår, och vill inte fastna i känslan att hämdrösta (som jag lätt gör när jag är lost 😂) men vill gärna höra vad du menade.

Tiden riskerar att springa iväg för mig så jag känner att jag behöver lägga en röst så att jag inte missar. Men jag vet inte riktigt var jag ska rösta idag.

Äsch jag vet inte, det får bli såhär:
Blacksmithfarm röstar på Hedinn
För att hon kanske hintar om att hon är Richard med sin kommentar om att en faktiskt har valt lya.
Tillsammans med gårdagens röst på Sryoqwe som kom sist och visserligen var en andraröst, men det tror jag inte Hedinn visste när hon röstade.

Hade jag kännt mig säker på en tillbakavinknfrån lyan så hade jag hellre röstat på en ulv. Men jag är inte säker där.

Även jag behöver rösta. Landar ändå i följande, utifrån inlägget med att ”får hoppas ulvarna tänker själva”, och att det kan vara en ledarvarg som vinkar.

Ceta röstar på Sryoqwe

DL 2
17:29 Emtherlia röstar på fio
19:32 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
19:36 Ceta röstar på Sryoqwe

fio 1
Hedinn 1
Sryoqwe 1

Jag kommer inte rösta på @Emtherlia eller @Niyama idag (om inte Niyama räcker upp handen men det är för tidigt :p) - visst skulle Emtherlias röst kunnat vara en vinkning till lyan men det finns typ 10 andra att rösta på istf att jag ska välja nån som lynchade en ulv.

Det är ungefär så långt jag kommit än... 😂

DL1 21:00
00:34 Blacksmithfarm röstar på LenaH
18:25 Ceta röstar på qitis
18:46 Emtherlia röstar på Madalisto
18:53 Sryoqwe röstar på Niyama
18:55 bollen_ röstar på Blacksmithfarm
19:01 Elo röstar på Ceta
20:51 fio röstar på bollen
20:55 Madalitso röstar på LenaH

20:56 LenaH röstar på bollen_
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:59 Mirtai röstar på fio
20:59 Qitis röstar på Sryoqwe
21:00 LenaH ändrar röst till Madalitso
21:00 Hedinn röstar på Sryoqwe

Madalitso 3
LenaH 2
Sryoqwe 2
qitis 1
Niyama 1
Blacksmithfarm 1
Ceta 1
Fio 1

Jag tänker ta lite av mina tankar här kring röstningen igår så lånar @Blacksmithfarm s fina färgade lista 👍
Inser att jag kan upprepa flera andras tankar här men de är oavsett mina egna ändå så då vill jag skriva dem

Jag vill först och främst säga att ja vi har sett ALLT i lekarna genom åren då det lektes väldigt mycket
Allt kan liksom hända (mig själv inte undantagen såklart )
Men. Jag tänker att eftersom det gått mer än ett år sedan senaste leken och jag tror vi är flera som är ringrostiga ? Jag vet iaf att jag definitivt är det :rofl:

Så kanske man inte ska tänka som man gjorde förut helt enkelt ?

Jag har faktiskt ingen aning om något , men just nu i detta stadiet i leken känner jag att jag inte vill fokusera på att det skulle kunna vara en ledarvarg som kan ha röstat på madalitso , mer intressant om det kunde vara en ulv egentligen
Vilket jag också har sett någon mer uttrycka som jag inte kommer ihåg just nu (det kan vara flera?)

Vad det gäller att LenaH skulle vara ledarvarg så känner jag att det är ändå väldigt osannolikt ändå väl ? Att den skulle välja att ta bort en ulv -riskera att bli käk ? För att sedan , om jag fattat allt korrekt i denna leken -vilket jag reserverar mig emot , ringrostigt här ! 🙈- skulle kunna ingå i lyan ? Ptja. Hon om någon skulle kunna göra det iofs

Men inte det sannolikaste då är det faktiskt mer troligt att hon ulven med förmåga -men då landar jag någonstans i att (eftersom hon faktiskt la en andraröst på bollen först ) som var bevisat god -att varför ändra sedan? Om hon nu inte sitter i lyan tillsammans med ”ekorren ” som fick röster på sig från mig och Hedinn väldigt sent. Och det känns som väldigt osannolikt ändå IOM att de rösterna kom i sista minuten
Nej trots allt , även om det finns om och men och kanske osv. Så känns det inte jättesannolikt ändå ? Men lägger en brasklapp för att jag kan ha tänkt helgalet

BSF tycket jag , som vanligt , har resonerat bra och kollar inlägg , citerar och reflekterar Men vis av erfarenhet så vet jag att hon kan göra det som ond bra också. (Därav hon var mitt val där i obligatoriska frågan för hon är bra på det ! )
Så känner att jag velar mellan om hon är grävande god eller duktig ulv/ ledarvarg ? Ingen aning
men känns ändå otroligt om hon och Lena H skulle vara i lyan ihop. Och jag tror som jag beskrev ovan att jag har svårt att se LenaH som ledarvarg också
Så nä , en kan vara ond möjligen men inte båda ? Är ungefär där jag landar

Emtherlia la en första röst på madalitso igår
Bara noterar , behöver inte säga något alls egentligen

Det som är intressant idag är att hon lägger en tidig röst på Fio. Men hon skriver att hon behöver åka iväg till stallet och inte hinner in innan dl. Så behöver inte betyda något alls utöver det
Noterat är det iaf

Ceta röstade på mig igår
:meh:
Men fattar -dl 1 😅 och ingen vet något (utom de onda då )
Men hon känns väldigt anonym för mig ? Vilket. Iofs inte behöver betyda att hon är ond (eller god för den delen )

Fio är svårläst numera eftersom hon också blivit bra på att luras :p
Jag har faktiskt inte hittat något att invända mot hennes resonemang hittills ? Vilket är skumt i sig. För vi brukar krocka ?
Men den tidiga rösten på henne från Emtherlia sticker onekligen ut idag och behöver grunna lite på vad den kan betyda ?

Nu har jag fått väldigt mycket aviseringar om nya inlägg i leken så pausar just nu och läser ikapp

Vill du utveckla vad du faktiskt menade här igår? Hänger inte riktigt med 🙈 Tyckte inte det var något att hänga upp sig på igår, och vill inte fastna i känslan att hämdrösta (som jag lätt gör när jag är lost 😂) men vill gärna höra vad du menade.

Egentligen ville jag bara lägga en singelröst på någon som tänkt ungefär som jag om någon annan.

Den enda vi vet var god är Bollen. @fio var den enda som röstade på bollen så jag har gått igenom hennes inlägg.

Hon skulle välja lite mer okända att ha i sin lya, ett argument jag ändå köper. Sen lite tramsinlägg, för att få upp antalet inlägg utan att föra jakten på ulvar framåt? Sen en del fortsatta tankar kring hur hon hade tänkt kring lyan och där landar hon även i sin röst mot bollen, kring hur ledarvargen hade tänkt.

Jag förstår bollens resonemang kring hur hon röstade så jag tycker att fios röst på bollen är väldigt svag. Eller röstade hon på bollen pga sin egen teori om hur ledarvargen hade valt medlemmar i lyan?

Nu blev det snurrigt men jag tycker fios inlägg är misstänksamma.

Lite svårt att föra en jakt på ulvar inför DL 1 dock med noll info. Hur hade du tänkt det skulle gå till?

Emtherlia röstar på fio med anledning av att det var många inlägg kring hur hon hade resonerat som ulv och hennes svaga röst på bollen i DL1.
Ja alltså det var ju en obligatorisk fråga om vilka ulvar man skulle valt in i sin lya så detta blir ju jättemärkligt i mina ögon.

Fio är svårläst numera eftersom hon också blivit bra på att luras :p
Jag har faktiskt inte hittat något att invända mot hennes resonemang hittills ? Vilket är skumt i sig. För vi brukar krocka ?
Men den tidiga rösten på henne från Emtherlia sticker onekligen ut idag och behöver grunna lite på vad den kan betyda ?
Ja om du tittar på motiveringarna så betyder det inget alls. Jag letade inte ulvar inför DL 1 och jag pratade om ulvar i lyan som var den obligatoriska frågan. Men att du Q inte redan har plockat upp det gör att min ulvradar plingar rätt högt! Kan det var så att ni två sitter i lyan tillsammans tro?

Jag behöver bestämma mig för någon att rösta på. Jag är knappast mer välinformerad om vems som är ulv än tidigare. Förutom Mada men tror inte det ses med blida ögon om jag röstar på någon som redan är ute.

Mina andra två som jag halvtänkt på, helt utan egentliga bevis på ondhet har redan fått röster detta DL och iom att det inte ens är magkänsla som gör att jag vill rösta på dem så känner jag att jag inte kan lägga andraröst på dem heller.

@qitis - jag tycker eg @Ceta s resonemang igår om att du antagligen är vald till lyamedlem utifrån sannolikhet är rätt bra?
Av förklarliga skäl så håller jag inte med ? Och vem är du att snacka i det ämnet egentligen :p Jag tänkte att alla är bra på lekarna (oavsett sida ) numera så jag tycker argumentet faller faktiskt (men fattar om du har en annan syn på saken , var och en spelar ju just den där är)

Vad tycker du om att hon ceta idag ändå väljer att rösta på ekorren (jag kan inte stava till det namnet hon har med autocorrect på telefonen. -blir bara tokiga namn hela tiden- ber så mycket om ursäkt 🌺)
Och inte på mig som hon ändå verkar ha misstänkt mig och velat placera mig i lyan tvärsäkert
Ja jag fattar alla on och men och kanske , och evntuellt. Men kom igen Lena 😘

Ja om du tittar på motiveringarna så betyder det inget alls. Jag letade inte ulvar inför DL 1 och jag pratade om ulvar i lyan som var den obligatoriska frågan. Men att du Q inte redan har plockat upp det gör att min ulvradar plingar rätt högt! Kan det var så att ni två sitter i lyan tillsammans tro?
Nope. Vi sitter inte i lyan ihop och är inte heller onda ihop för att vara tydlig.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Marknad i byn (Ulvlek)
  • Spelet om väljarna (ulvlek)
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat