Fazeem
Trådstartare
Usch stora maskiner tycker jag är riktigt obehagliga att möta. De har plockat och avverkat i skogen intill stallet under hösten och då var vi inte många som vågade oss upp i skogen för att rida kan jag sägaÄr dunderförkyld (eller influensa?) så det blir mer av varan vila för lilla pålle. Planerade en trevlig kravlös promenad på den plogade ridvägen inuti sommarhagen i solsken. Lät ju trevligt iallafall. De har tagit ner småträd och sly i hagen och det låg en stor hög precis vid ingången som gjorde honom lite skeptisk, men det gick snabbt över. Men efter bara några meter började han krångla och skulle försöka bita på mina händer, tyglarna, min jacka, ridspöt, stanna, backa, vända runt så jag hade fullt sjå med att bara få honom att promenera rakt fram dit jag ville. Jag fick låta honom snurra runt, runt flera gånger innan han gav sig och vi kunde gå vidare. Och då, plötsligt kom ett ljud långt bort ifrån stora vägen som lät som typ kulsprutesmatter. Jag hade ingen aning om vad det var för något, men det förstörde ju alla planer på en lugn promenad så vi fullföljde inte rundan utan gjorde en loop hemåt. Fick kämpa ett tag för att inte bli översprungen. Till sist gick vi lugnt och stillsamt sista biten och vi kunde öva lite på halt och igångsättning, ryggningar och flytta åt sidan. Gjorde lite mer av den varan väl hemma på stallplanen igen och precis när vi var klara såg jag en stor lastbil som hade svängt in på våran stallplan. När jag kom ut igen så stod den vid högen med ris och gjorde flis, till ett högljutt smatter. Gissa om jag var glad över att den inte hade kommit medans vi var i hagen!