Jag som i för sig generellt sätt är mer köpare än säljare vill trycka på klassikern med bra bilder/filmer. Inte hundra bilder varav de flesta är "mellan öronen"-bilder, ståendes i sommarhagen med eksemtäcke, eller showtravandes i djupsnö. Det räcker med kanske tre-fem bilder där man ser hur hästen ser ut och gärna ridbilder/filmer.Har efter mycket funderande landat i att sälja min häst (och köpa en annan = KUL, men behöver sälja först). Jag har inte sålt någon häst förut, vore supertacksam om ni har några tips?
Min tanke är att sälja själv, han betingar inget jättevärde då hans tölt är ganska svag, helt ok gångarter i övrigt dock! Han har dessutom eksem som drar ner priset. Jag har tävlat honom en gång i V5 med 4,5 för tölt och 5,5 för övriga gångarter och en gång i T8 då vi lyckades skrapa ihop 5,0 för tölten, haha. På plussidan är att han är en häst som väldigt många vill ha. Supersnäll, orädd och går fram överallt, är lugn och sansad utan att vara slö (tänder till när han tycker något är kul). Supersocial och älskar att vara med, trygg i sig själv. Noll flykt.
Hur gör ni när ni säljer? Facebook? Vad ska man tänka på?
Och även om du säger att tölten är lite svag så har du ju ändå tävlingspoäng som tyder på att den kan gå med åtminstone ok takt, så jag skulle kalla tölten minst "ok" i annonsen. Särskilt som den verkar ha andra egenskaper som kommer göra den intressant för många, såsom tryggheten
Lycka till!