Islandshästtråden 2 - bilder, snack & frågor om isisar!

Det var från arrangören jag tänkte på. Att inte låta hästarna nosa eller klappa på andras hästar är i alla fall för mig en självklarhet.
Jag antar att man får kolla själv, smittinfo.se har ju en del information, i alla fall de smittor som är anmälningspliktiga.

Självklarhet för dig, men många andra behöver påminnelsen!!

Ja, man får nog hålla koll själv, även om jag upplever att många arrangörer också kommer ut med krav på extra försiktighet när det är smittor i omlopp. Och som du säger är smittinfo en bra källa till information!

Jag kom att tänka på denna tråden då flera SM-kval i närområdet nu lagt till lättare klasser (läser dom här? 😅). Kul, absolut, men hade de haft bättre framförhållning så hade jag (och andra) kanske kunnat planera för att vara med. Bara för att det är en lättare klass betyder det ju inte att man inte behöver planera lite i sitt liv.

Min 4 åring tycker livet som ridhäst är väldigt festligt :D Hon rids på uteritt en dag i veckan just nu och det är dottern som får äran att vara pilot då jag har skadat axeln och inte orkar rodda pigg och framåt unghäst som inte direkt är 100% styrbar än 🤭 Utöver en dags ridning så får hon promenad en dag också. Ska öka till två ridpass tänkte jag och fokuset just nu är att hon ska fortsätta vara duktig på start och stopp och bli bättre och bättre på styrningen plus börja få lite mer styrka och kondis. Bara det torkar upp mer i skogen ska vi traska mer där, bättre styrketräning finns inte!

Tänkte jobba henne på det här viset under april och sen ge henne vila i maj för att sen starta upp igen och börja med lite mer riktig utbildning. Utan att tumma på glädjen och framåtbjudningen såklart. Men den är det inte direkt några problem med just nu iallafall om man säger så 😂

Liknande trådar

• Att gå igenom en livskris och krishantering
  • Förkylning/influensa mm
  • Problematisk Chef
  • Mirtazapin - erfarenheter?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

• Intuitivt ätande
  • Roliga saker som barn säger

Hund

Katt, Andra Djur

• Vad för kattras passar mig och sambon?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Dressyrsnackis 20
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka