It's me, hi, I'm the problem, it's me

Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har varit från jag var ungefär 11-12 tills nu så tror jag att MÅNGA skulle vilja ge upp. Och jag tror att MÅNGA inte kan tänka sig in i det så tror dom att jag inte har kämpat till räckligt mycket eller att jag inte har försökt. Och dom tror att jag över driver om jag försöker förklara HUR ont vissa saker gör. Och inte för jag tror att NÅN av dom som skulle be höva ta åt sig av dethär kommer läsa dethär. Men om det är nånting så har jag nog inte sagt tillräckligt tydligt för hur ont det gör så det verkar som det är MINDRE motför det är.
Så när jag skriver att jag HATAR att bara bli iggnorerad och som att jag är luft. Och att det fucking VÄRSTA JAG VET är den känslan att jag inte duger för att vara nåns vän så den bara från ena dagen skiter i en och är somatt man inte finns. DÅ MENAR JAG DET. Påriktigt. Jag menar att det gör så jävla ont så jag inte står ut. PÅRIKTIGT. Så att jag vaknar på natten för det känns som att nån hugger en kniv i mig för att jag drömde nåt om den personen och sen kan jag inte somna om för jag har så jävla mycket ångest. Så att vissa namn FORT FARANDE gör så att allt bara låser sig i huvudet och kroppen och att jag blir helt tom. Även fast det var LÄNGESEN. Och även fast jag fattar att dom inte bryr sig ett skit. Dom tänker aldrig på mig dom bryr sig inte ett fucking skit om jag lever eller är död om jag mår bra eller om jag ligger på toa golvet 24 7 och inte står ut. DOM skiter i det DOM tänker inte på mig enenda sekund av sin dag. Men JAG står inte ut i MITT liv pågrund av DOM 🤮
Jag önskar så jävla jävla mycket att jag kunde vara lika. Att jag kunde bara bestämma mig att skita i nån och att glömma att den finns. Bara inte bry mig ett skit. Dom skulle kunna ligga och skaka för dom hade så jävla mycket ångest pågrund av mig och jag skulle bara inte ens de dom. FAN vad jag önskar det. Och fan vad jag önskar att dom kunde fatta nån jävla gång att dom är HEMSKA såkallade vänner och att dom inte borde försöka fejk bry sig om nån för det kan vara fucking LIVS FARLIGT för den som såkallat bryr sig om. JAG HAR VILJAT DÖ pågrund av såna personer. Jag kan säga EXAKT pågrund av vilka som jag har gjort iallafall två själv mords försök. Inte för att dom skulle bry sig för det fattar jag att dom INTE gör. Och jag tror inte att dom kommer bry sig om dom på nåt sätt skulle få veta om jag dog heller. Eller jo kanske att dom skulle tycka att det var SKÖNT för då kan dom vara säkra att jag aldrig kommer av slöja dom för deras såkallade vänner.
FUUUUUUUUCCCCKKKKKKK
Om nån av dom skulle läsa dethär skulle jag bara vilja säga en sak: Det du har gjort gör HUNDRA gånger så ont motför att bli v*ld t*gen av en äckel gubbe och jag skulle önska att du kommer håg det varje dag i resten av ditt liv. För jag kommer håg det varje dag i resten av MITT liv och det är pågrund av dig.
 

Varför går det inte att bara få nåt svar? Men det går inte och desto mera frågor desto mindre får man nåt svar.
Och det jag MEST av allt skulle vilja veta är:
Vad är det som är så jävla fel och hemskt med mig?
Och
Hur gör man för att stå ut?
Men ingen kan svara på det. Och om nån kan så vill den inte.
 
Jag vet att ingen kommer kunna förklara.
Men dethär. När nån säger saker som Jag bryr mig om dig Jag tänker på dig Jag ser dig. Och såna saker. Och sen gör den EXAKT som man har sagt skit många gånger att exakt det är det VÄRSTA man vet och att man mår SKIT DÅLIGT av det.
VARFÖR gör folk så? Är det bara kul att vara med och krossa mig eller? Typ som att när jsg blev mobbad förut har spridit sig till jätte många så nästan hela världen sam arbetar med att göra så jag mår så dåligt som möjligt. Eller?
JAG FATTAR INTE DET och jag hatar sånthär som jag inte fattar.
Och hur fan ska man kunna lita på NÅN då?
 
Jag vet att ingen kommer kunna förklara.
Men dethär. När nån säger saker som Jag bryr mig om dig Jag tänker på dig Jag ser dig. Och såna saker. Och sen gör den EXAKT som man har sagt skit många gånger att exakt det är det VÄRSTA man vet och att man mår SKIT DÅLIGT av det.
VARFÖR gör folk så? Är det bara kul att vara med och krossa mig eller? Typ som att när jsg blev mobbad förut har spridit sig till jätte många så nästan hela världen sam arbetar med att göra så jag mår så dåligt som möjligt. Eller?
JAG FATTAR INTE DET och jag hatar sånthär som jag inte fattar.
Och hur fan ska man kunna lita på NÅN då?
Eller så är man bara en vanlig människa som glömmer och gör fel ibland?
Det kan vara svårt att minnas exakt hur alla vill ha det.

Person 1 vill bli bemött på ett sätt, person 2 ett annat och så kanske man har tio personer på en dag att bemöta? Och sen fem nya imorgon?

Jag brukar alltid försöka mitt bästa men gör också fel. Ibland kommer jag på det och kan förhoppningsvis "rätta" mig eller sägs förlåt, men det finns garanterat gånger då jag missat det helt.
...och samma sak i andras bemötande mot mig. Det blir fel ibland fastän det inte var illa menat.
 
Eller så är man bara en vanlig människa som glömmer och gör fel ibland?
Det kan vara svårt att minnas exakt hur alla vill ha det.

Person 1 vill bli bemött på ett sätt, person 2 ett annat och så kanske man har tio personer på en dag att bemöta? Och sen fem nya imorgon?

Jag brukar alltid försöka mitt bästa men gör också fel. Ibland kommer jag på det och kan förhoppningsvis "rätta" mig eller sägs förlåt, men det finns garanterat gånger då jag missat det helt.
...och samma sak i andras bemötande mot mig. Det blir fel ibland fastän det inte var illa menat.
Jaha så för vanliga människor är det helt normalt att säga att man bryr sig om nån och att man lyssnar på den och sånt och sen heltplötsligt så är man som att den inte ens finns och det är helt normalt och det är så vanliga människor be handlar andra? För många vill bli helt iggnorerade av nån dom litade på så det är svårt att komma håg om nån INTE vill bli iggnorerad heltplötsligt?
 
Plus att om det är så jävla normalt att vilja bli iggnorerad och be handlad som luft så kanske man skulle komma håg att nån är så jävla störd så den mår dåligt av det OM DEN SÄGER DET? Så OM man menade att man brydde sig om den så KAN man ju säga förlåt då isåfall eller?
Men om man ÄNDÅ iggnorerar den O AVSETT så är det inte precis att man försöker eller att man bryr sig om den. Så jag fattar inte varför man säger det frånbörjan då om man uppen bart inte gör det.
Men det kanske är en till sak som är helt normal för alla normala människor att ljuga och att dom mår bra av det. Lika som att på stå att nånting jobbigt kommer gå bra som ingen har nån jävla aning om lika kanske normala människor tycker att det känns bra att nån bara säger att den bryr sig även fast den visar tvärtom?
 
Varför går det inte att bara få nåt svar? Men det går inte och desto mera frågor desto mindre får man nåt svar.
Och det jag MEST av allt skulle vilja veta är:
Vad är det som är så jävla fel och hemskt med mig?

Du kan inte få något svar på det för ingen annan tycker att du är det du tycker om dig själv. Det är bara du och du kan inte bestämma vad andra ska tycka om dig. Det är därför. Vi andra ser bara en sjuk flicka som har det väldigt jobbigt, vi ser inget som är fel eller hemsk med dig.

I övrigt här på buke så är det många som inte törs skriva för det är svårt att uttrycka sig med rätt ord i skrift och många är rädda för att det ska missuppfattas så du kommer må sämre.
 
Jaha så för vanliga människor är det helt normalt att säga att man bryr sig om nån och att man lyssnar på den och sånt och sen heltplötsligt så är man som att den inte ens finns och det är helt normalt och det är så vanliga människor be handlar andra? För många vill bli helt iggnorerade av nån dom litade på så det är svårt att komma håg om nån INTE vill bli iggnorerad heltplötsligt?
Det är helt normalt att man glömmer att person 1 vill att man hör av sig ofta, att person 2 hellre får sms än pratar i telefon, att det är viktigt för person 3 att man svarar snabbt och liknande.
Men det är också normalt att umgängen förändras över tid.

Jag har en vän som är sämst på att svara på meddelanden. Det kan gå flera dagar. Själv vill jag ha snabbare svar (och brukar vara snabb på att svara själv) men har liksom förstått att det inte är på grund av hur personen ser på mig som gör att den är långsam, utan att hen alltid är långsam oavsett.
Att jag inte får svar på mina meddelanden beror inte på att min vän inte längre tycker om mig eller bryr sig, utan att hen är sån som person.

Förstår du hur jag menar?
 
Du kan inte få något svar på det för ingen annan tycker att du är det du tycker om dig själv. Det är bara du och du kan inte bestämma vad andra ska tycka om dig. Det är därför. Vi andra ser bara en sjuk flicka som har det väldigt jobbigt, vi ser inget som är fel eller hemsk med dig.

I övrigt här på buke så är det många som inte törs skriva för det är svårt att uttrycka sig med rätt ord i skrift och många är rädda för att det ska missuppfattas så du kommer må sämre.
Nehe varför be handlar andra mig som att det är nåt stort fel med mig då och som att jag är så jävla hemsk? Det är inte hur JAG tycker om migsjälv det är hur ANDRA ÄR motmig.
Och iövrigt så har jag skrivit en miljon gånger att jag mår MYCKET sämre av att bli iggnorerad motför om nån skriver nåt som inte är rätt ord men det verkar inte som det räknas vad jag säger OM MIGSJÄLV iallafall.
 
Det är helt normalt att man glömmer att person 1 vill att man hör av sig ofta, att person 2 hellre får sms än pratar i telefon, att det är viktigt för person 3 att man svarar snabbt och liknande.
Men det är också normalt att umgängen förändras över tid.

Jag har en vän som är sämst på att svara på meddelanden. Det kan gå flera dagar. Själv vill jag ha snabbare svar (och brukar vara snabb på att svara själv) men har liksom förstått att det inte är på grund av hur personen ser på mig som gör att den är långsam, utan att hen alltid är långsam oavsett.
Att jag inte får svar på mina meddelanden beror inte på att min vän inte längre tycker om mig eller bryr sig, utan att hen är sån som person.

Förstår du hur jag menar?
Ja men du fattar inte hur jag menar. Jag har inte skrivit nånting om att glömma hur ofta nån vill prata eller att endel är mera långsamma motför andra för det är INTE DET JAG MENAR.
Jag menar INTE att nån alltid är långsam.
Jag menar INTE att nån inte vill prata lika ofta som denandra.
Jag menar INTE att det förändras över tid.
Utan det jag menar är exakt som jag har skrivit om nån går från Jag bryr mig Jag tänker på dig Jag lyssnar på dig blablabla till POFF Du finns inte ens Jag iggnorerar dig HELT och jag lyssnar inte på dig ALLS Du är LUFT förmig.
 
För mig är du iallafall inte luft, jag tänker mycket på dig och hoppas du någon gång ska få ro i livet :heart
 
Ja men du fattar inte hur jag menar. Jag har inte skrivit nånting om att glömma hur ofta nån vill prata eller att endel är mera långsamma motför andra för det är INTE DET JAG MENAR.
Jag menar INTE att nån alltid är långsam.
Jag menar INTE att nån inte vill prata lika ofta som denandra.
Jag menar INTE att det förändras över tid.
Utan det jag menar är exakt som jag har skrivit om nån går från Jag bryr mig Jag tänker på dig Jag lyssnar på dig blablabla till POFF Du finns inte ens Jag iggnorerar dig HELT och jag lyssnar inte på dig ALLS Du är LUFT förmig.
Men nu fattar jag vad du menar :)

Och ja, det händer ibland att människor bara försvinner utan ett ord och det suger. Klart man blir förvirrad och förvånad och ibland förbannad och ledsen.

Det där har hänt mig med.
Brukar nog försöka att inte ta det allt för personligt (även om det är svårt). Bara att försöka gå vidare.
 
Nehe varför be handlar andra mig som att det är nåt stort fel med mig då och som att jag är så jävla hemsk? Det är inte hur JAG tycker om migsjälv det är hur ANDRA ÄR motmig.
Och iövrigt så har jag skrivit en miljon gånger att jag mår MYCKET sämre av att bli iggnorerad motför om nån skriver nåt som inte är rätt ord men det verkar inte som det räknas vad jag säger OM MIGSJÄLV iallafall.
Att bli ignorerad är en skitjobbig känsla.
Jag *tror* men kan inte ta gift på att det är så - att det inte behöver betyda att man slutar bry sig, men att man själv inte kan bättre just nu. Då kan man säga det tycker jag. Jag bryr mej och jag ser dig men just nu har mitt liv gått sönder så det blir svårt för mig att skriva nåt - du vet ju hur det kan vara när man mår så dåligt att inget kommer ut. Jag menar INTE att din känsla är FEL utan mer att det kan bero på den andra personen mer än på en själv ÄVEN om man blir skitledsen och mår dåligt av att bli ignorerad oavsett vad det beror på.
 
Nehe varför be handlar andra mig som att det är nåt stort fel med mig då och som att jag är så jävla hemsk? Det är inte hur JAG tycker om migsjälv det är hur ANDRA ÄR motmig.
Och iövrigt så har jag skrivit en miljon gånger att jag mår MYCKET sämre av att bli iggnorerad motför om nån skriver nåt som inte är rätt ord men det verkar inte som det räknas vad jag säger OM MIGSJÄLV iallafall.
Nu är det svårt att veta vilka andra du menar men här inne har ingen behandlat dig hemskt. Sedan är det så att det är inte alla som orkar och då kan hålla kontakt när någon blir sjuk även om det då behövs som mest, det beror inte sällan på att det egna måendet kanske inte orkar, alltså man mår dåligt när någon annan mår dåligt.

Och jag vet att du har skrivit att du mår sämre av att bli ignorerad men det finns säkert de som avstår från att skriva som uppfattar att du mår sämre när de skriver- som sagt svårt att uttrycka orden rätt.

Sedan, nu när du är sjuk, så blir du såklart behandlad på ett sätt många ggr där du säkert kan läsa in själv att det beror på att du är fel och hemsk, men det är för din egen säkerhet bl a, inte att du är fel o hemsk.
 
Men nu fattar jag vad du menar :)

Och ja, det händer ibland att människor bara försvinner utan ett ord och det suger. Klart man blir förvirrad och förvånad och ibland förbannad och ledsen.

Det där har hänt mig med.
Brukar nog försöka att inte ta det allt för personligt (även om det är svårt). Bara att försöka gå vidare.
Jag skrev ju det frånbörjan också?
Men jaha vad bra att du kan bara inte ta det personligt och gå vidare då även fast det ÄR personligt.
 
Att bli ignorerad är en skitjobbig känsla.
Jag *tror* men kan inte ta gift på att det är så - att det inte behöver betyda att man slutar bry sig, men att man själv inte kan bättre just nu. Då kan man säga det tycker jag. Jag bryr mej och jag ser dig men just nu har mitt liv gått sönder så det blir svårt för mig att skriva nåt - du vet ju hur det kan vara när man mår så dåligt att inget kommer ut. Jag menar INTE att din känsla är FEL utan mer att det kan bero på den andra personen mer än på en själv ÄVEN om man blir skitledsen och mår dåligt av att bli ignorerad oavsett vad det beror på.
Ja men isåfall kan man kanske säga det eller? Jag har INGA problem att fatta om nån skulle förklara det men om dom inte säger NÅNTING man bara är luft heltplötsligt. Och det är bara JAG som är luft inte andra. Då ÄR det ju nånting med mig som är felet men jag får inte veta vad.
 
Jag skrev ju det frånbörjan också?
Men jaha vad bra att du kan bara inte ta det personligt och gå vidare då även fast det ÄR personligt.
Ja men ibland är jag trög och fattar inte direkt. Då är det bra om jag kan få hjälp med ett förtydligande (som du gjorde nu).

Men det måste inte vara personligt. Det kan vara saker i den andres liv jag inte har någon aning om. Och är det personligt; vill man vara vän med någon som inte tycker om en för den man är?
Jag säger inte att det är enkelt ,jag säger bara att det är något som nog händer de flesta av oss och att man får försöka gå vidare ändå fastän det är jobbigt.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 488
Senast: Jerseyite
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag verkligen verkligen HATAR är att jag blir så jävla på verkad av andra helatiden. Eller inte HELATIDEN men iallafall för...
2
Svar
32
· Visningar
1 464
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 307
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp