Bukefalos 28 år!

Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

S

surfbrud

Jag skriver under annat nick eftersom många vet vem jag är här. Inte för att det egentligen spelar så stor roll, men det är ju fortfarande lite känsligt eftersom det är så tidigt.

Jag fick "gravid" på CB digital igår på BIM+2. Hurra! Lyckan är total! Det gick på första försöket, helt otroligt. Hoppas verkligen att den lilla knodden vill stanna i min mage. Jag har fått tid för inskrivning den 19 maj (det är ju en evighet tills dess!).

Jag har lite "mensvärk" från och till, är lite illamående när jag blir hungrig men annars mår jag prima. Behöver kanske kissa lite oftare, men det är inget som är besvärligt.

Så, vad ska jag tänka på nu? Hur är det med tunga lyft och sådär?

Tänk, om allt går som det ska så blir jag mamma i januari!
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Stort grattis till graviditeten!

Tänka på, äta gott, sova gott och ta det lugnt och njuta så gott det går av tiden.
Gällande tunga lyft, om du är van vid det så kan du fortätta så länge det känns bra.
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

GRATTIS!!!!!!:bump::bump:

Jag har egentligen inte ändrat på mitt vanliga liv i någon av mina graviditeter, men lyssnat på kroppens signaler. Säger kroppen ifrån så är det jätteviktigt att lyssna! När jag väntade barn nr 1 hade jag ett relativt tungt skiftjobb, (drog handtruck med tunga pallar och mkt lyft hela dagarna) och jobbade fram till 6v före BF, utan några som helst problem.
Tillskott av folsyra brukar visst rekomenderas (fick jag veta när jag väntade andra barnet i 6:e månaden...:angel:)
Annars är det väl det vanliga: ingen alkohol, ingen rökning.

*håller tummarna*
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Grattis :bump:

Lev på precis som vanligt och tänk på hur du lyfter. Är du van att lyfta tung (höbalar, vattenhinkar osv) är det bara att fortsätta men man ska ju vara försiktig om man aldrig gjort de tidigare och sen stå vid midsommar och lyfta upp och packa höbalar på skullen t.ex.
Sen kanske man inte ska börja rida om man aldrig gjort det tidigare när man är gravid.

Mitt jobb är väldigt tungt och jag fick havandeskapspenning i v. 26.


Du väljer själv vad du vill göra och ingen annan än du vet vad som känns bra och mindre bra.

Lycka till :banana:
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Grattis! :bump:

Jag började äta folsyratabletter direkt jag slutade med p-pillren, så det kan vara en god idé.
Annars; lev som vanligt. Men du kan ju passa på att ta lååååånga härliga duschar, ta hand om dig själv och göra sånt som du kanske inte kommer att ha så mycket tid för sen när lill*n kommer :D
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Grattis! Mitt råd är lev som vanligt, men se till att unna dig en stunds lugn och ro varje dag.
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Skickar också ett STORT GRATTIS!! :bump: (Kanske aningens avundsjukt:))
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Sen kanske man inte ska börja rida om man aldrig gjort det tidigare när man är gravid.

Varför inte? Jag återupptog min ridning efter ett sexårigt upphåll precis när jag blivit gravid, på vilket sätt kan det vara skadligt?


Till TS: Grattis!
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Varför inte? Jag återupptog min ridning efter ett sexårigt upphåll precis när jag blivit gravid, på vilket sätt kan det vara skadligt?

För har man adrig suttit på en häst så har man grymt dålig blans och vet inte hur man styr, bromsar eller rider lätt.
Har du aldrig kollar hur det ser ut när en vuxen nybörjare rider för första gången? Risken att ramla av är mycket större än hos en som har ridvana och vet hur hästar rör sig och tänker.
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

kl

Tack för alla gulliga svar! Jag är så lycklig, men samtidigt lite orolig för att bebisen inte skulle vilja stanna. Det känns som om jag inte riktigt kan glädjas fullt ut förän jag gått förbi vecka tolv. Ändå har jag en (kanske knasig och felaktig) uppfattning om att det brukar gå vägen med första barnet...

Hur är det med ridning om man har ridit mycket innan? Kan det påverka missfallsrisken om man rider i början av graviditeten?

Ska man äta OMega3? Folsyra äter jag redan. Hörde också att man skulle äta järntabletter, stämmer det?
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Har du inte ont av att rida så fortsätt så länge det känns bra för dig.
Känns det bra fysiskt och psykiskt så kör på.
Du känner din kropp bäst.

Järntabletter behöver du bara äta om du får järnbrist, det kommer din bm på mvc hålla koll på.
Men försök äta järnrik kost så kanske du slipper tabletterna som är mindre roliga att äta med diverse biverkningar:crazy:
Vet att det finns massa tillskott att äta som gravid. Jag åt inget, såg till att äta ordentlig mat genom hela graviditeten och jag höll mig frisk och ut kom en frisk och stadig kille på närmare 5 kg.
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Oki, ja då är jag med. Nog för att balansen är dålig, men jag hoppas att jag ska lyckas hålla mig kvar på hästryggen i fortsättningen, tar det rätt lugnt. :)

Ramlade av för två veckor sen, men jag landade mjukt :angel:
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Vad jag har hört är det ävl bra att äta Omega3 om man äter fisk mer sällan än två gånger i veckan?

Åt det innan jag blev gravid, har inte slutat bara för att.
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Missfall får man om det är något fel på fostret.
Sen kan ju moderkakan lossna, men ska man minska risken för det ska man ju bara ligga stilla på golvet ungefär.

Jag kunde inte sluta rida, åkte av 2 gånger och slog runt 1 gång.

Min som är fullt friskt och utvecklas precis som han ska.
 
Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Varför inte? Jag återupptog min ridning efter ett sexårigt upphåll precis när jag blivit gravid, på vilket sätt kan det vara skadligt?


Till TS: Grattis!

Men du har ju ridit innan, det är ju som att cykla, man glömmer det ju aldrig. Även om man kan vara lite ringrostig i början. ;)

Blir ju en annan sak om man aldrig ridit eller aldrig suttit på en häst övht, då ska man nog kanske låta bli då man är gravid...

Jag ramlade av min ena häst nån gång i andra månaden. Bestämde mig då för att sälja henne. Hon var lite halvtokig emellanåt och jag insåg att jag ändå aldrig skulle haft tid med henne + ha småbarn. Ramlat av henne väldigt många ggr genom åren & det var inte värt risken tyckte jag. Hon krävde motion 6 dgr/vecka, var tränad för distans & hade toppkondis. GLAD nu att jag sålde henne, inte en chans att jag hade orkat med henne. Istället skaffade jag mig en shettis. :D

Plus att jag red in den halvtokiga tantens avkomma på då 3 år. Kan tyckas galet då jag var gravid. Men han är en genomärlig & snäll häst. Aldrig ramlat av honom & han har aldrig försökt få av mig heller. Litar helt & fullt på honom. Så skönt att ha en sådan cool häst. :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 891
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Hjälp! :( Jag skriver under anonymt nick då jag tycker detta är så äckligt och pinsamt! För någon månad sedan upptäckte jag att jag och...
2
Svar
20
· Visningar
12 826
Senast: Ackio
·
Gravid - 1år Jag har äntligen blivit gravid igen efter mitt MA och skrapning i november. Vilket jag är helt överlycklig för! Igår köpte jag mig ett...
Svar
7
· Visningar
1 640
Senast: Whirlie
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 634
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp