Jag är kär!

Aliide

Trådstartare
Nu har jag precis kommit tillbaka ifrån Stora Stockholm och är i en nästintill extas :love: Har ju länge planerat att skaffa hund, tittat på olika raser osv. En ras som fastnat i min hjärna är Beauceron. Då jag aldrig sett denna hunden i verkligheten utan bara på bild så måste jag säga att jag blev glatt överraskad efter att ha besökt dess monter! :D

Jag frågade massor av frågor, klappade på hunden, köpte och tog med mig alla pappershäften som fanns i hela montern :cool: Nu är jag mer säker än någonsin på att det är denna rasen jag vill ha..

Kanske borde berätta för sambon att jag håller på att bli kär i en annan :o :D
 
Var också där ihelgen båda dagarna av olika orsaker!
Har redan två hundar men yngsta dottern vill ha en "egen" så går nu och funderar vad som skulle passa henne ( o mig) men efter helgen så lutar det att det blir en sv. lapphund eller en sheltie! En lappis har jag velat ha länge och efter att pratat med uppfödare nu i älvsjö så lockar det ännu mer och skall nog passa dottern också som vill börja med bla agility även sheltin lockar som sagt!
 
Ur tävlingssynpunkt i agility så är nog en sheltie ett bättre val för en liten tjej, många lapphundar hamnar i large och där har de av naturliga skäl ganska svårt att hävda sig... Sen tycker jag rent personligen att sheltie har en bättre storlek för en liten tjej (och ett bättre temprament om man hittar rätt sheltie)

Javan
 
Ja du har nog rätt i att dom får det tufft i large, men lutar att det blir en lappis vilken fall som helst eller så får vi väl köpa en av var. En till mamma och en till dotra!
Liten tjej tjaaa hon e inte så liten vart lite tokigt när jag skrev min yngsta tjej *s*
 
Huvudsaken är att man hittar något som passar en :banana: Lapphundar är det absolut inget fel på, bara man är medveten om vissa brister i konkurrenskraften i agility så är det lugnt (alla är ju inte tävlingsmänniskor heller)

javan
 
VA?! Du skulle ju ha en pinscher?! :mad: ;)

Visst är det underbart när det känns som man hittat "Sin" ras? :)
 
Det blir en lappis efter diverse diskussioner, kanske en shelti så småning om, ifall vi kan övertala gubben att det skall finnas fyra hundar här hemma.

Tror inte dottra är sådan att hon kommer hålla på för att vinna en massa utan mest för att det är kul!
Brukar vara nöjd med hon själv är nöjd och hittar alltid något att glädjas åt som varit posetivt när hon tävlat i olika saker! Placeringar mm brukar inte vara viktigt!
 
Hon sa så bara tills hon frågade mig hur stora dom var :p Sen ändrade hon sig snabbt... :D
 
jag var inte där. men var det ingen som la märke till de strävhåriga foxterrierna? :smirk: :)
 
När vi kom fram dit, så sprang ju jag självklart direkt till min andra familj och alla Grandisar.. Och hon bara klagade över hur stora dom är *muttrar* :mad:
Dom är ju alldeles lagom i storlek :love: Jag tycker att tikarna är alldeles för små egentligen..
 
självklart skall man ha en svensk lapphund :D
Jag skall åka och hämta min älskling den 25:e :love:
 
Bah Pinscher? Jag vill väl ha en hund och ingen råtta ;) :D

Nej men ärligt, jag är helt kär i Beauceron.. Jag tänker på mitt framtida valpköp hela tiden och jag vet att jag kommer fixa det. Det jobbiga just nu är massor av andra frågor i min hjärna.. Hur gammal en valp ska vara för att få vara med på valpkurser, hur mkt det kostar osv. Massor av frågor men så lite svar.

Nåväl när jag bestämt mig till hundra (95% just nu) så kommer jag inhandla massor av böcker och dyl. Samt försöka mig på en karriär som lydnadsförare :D
 
Äsch va du e kinkig! :p

Men en Beauceron så håller jag tummarna för en harlekin(?), så jag kan sitta o dreggla när du lägger upp bilder! :idea:
 
Äh, då kan du ju lika gärna ta en b&t pinscher :p ;)


Bebben: Men blir det inte trångt på bussen? :eek: I soffan kan jag förstå att de e mysigt :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 113
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 556
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 210
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp