Jag är kär!

Har inte du läst dom oskriva reglerna att en GD går före allt? Sen spelar det ingen roll om det är en 110 årig tant med brutet ben :D
 
Hatar att vara negativ men kolla upp lederna på föräldradjuren ordentligt, den beauceron vi hade opererades i boglederna och hade HD fel...
mvh
Albert
 
Aj då! Det där lär verkligen inte trevligt. Nu är det väl så att de flesta större raser har haft problem med HD inom vissa kullar.

Naturligtvis kommer det bli veterinärbesiktningar osv :cool:
 
jag har spanat in din framtida ras och guuud va vackra de är. men är du säker på att du ska ha en black and ta? tyckte att de blåspräckliga (harlekin?) va supervackra. och de hade ju tan-tecken! döhäftigt!
 
jag har spanat in din framtida ras och guuud va vackra de är. men är du säker på att du ska ha en black and ta? tyckte att de blåspräckliga (harlekin?) va supervackra. och de hade ju tan-tecken! döhäftigt!
 
jag har spanat in din framtida ras och guuud va vackra de är. men är du säker på att du ska ha en black and ta? tyckte att de blåspräckliga (harlekin?) va supervackra. och de hade ju tan-tecken! döhäftigt!
 
Kolla mentaliteten på föräldradjuren ordentligt också. Fråga gärna när de mognade, tävlade för första gången osv. Köp ingen valp av omertierade föräldrar. men det visste du nog redan.

Tänk också på att de tillhör en av dessa raser som oftast mognar väldigt sent, så fram tills de är 3 år så är det massor och massor av jobb, pallar man med det då har men en underbar hund.

Hoppas du får en bra hund, tänk på att allt jobbet innan du hittar rätt uppfödare osv är väl värt mödan!!

Lycka till :)

//Emma
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 547
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 210
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 524
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp