Jag behöver ett underställ

Bukefalos 30 år!

Underställ med mjukisbyxor och fleece-jacka är ju oslagbart hemma.
Och perfekt under vinteroverallen.
Det är det säkert, :) men jag föredrar ju jeans och tröja eller klänning och tights. Jag tycker att mjukisbyxor och fleecejacka tar upp för mycket plats på mig. Om man tex vill hålla i en bok och det är en massa tyg. O mjukisbyxor är så bulkiga (äger inga iofs).

Det är det säkert, :) men jag föredrar ju jeans och tröja eller klänning och tights. Jag tycker att mjukisbyxor och fleecejacka tar upp för mycket plats på mig. Om man tex vill hålla i en bok och det är en massa tyg. O mjukisbyxor är så bulkiga (äger inga iofs).
Man kan ju ta flera lager med tights i stället.
Samma effekt utan att vara bulkigt.
Bra att ha under termo-ridbrallor.

Tja eller inte om man inte vill :) utan föredrar jeans. Och kör på ridkappa/ridkjol o termostövlar.
Man kan dra jeansen utanpå hela härligheten också.
Jag tycker nog inte att jeans är särskilt varma i jämförelse.
Jag har nästan alltid jeans när jag rör mig bland folk.
Vilket jag sällan gör numera.
När jag tidigare rörde mig mig mycket bland folk så bar jag uniform.
Då gällde det att få till det varmt inunder utan att det blev för trångt i brallorna.

Man kan dra jeansen utanpå hela härligheten också.
Jag tycker nog inte att jeans är särskilt varma i jämförelse.
Jag har nästan alltid jeans när jag rör mig bland folk.
Vilket jag sällan gör numera.
När jag tidigare rörde mig mig mycket bland folk så bar jag uniform.
Då gällde det att få till det varmt inunder utan att det blev för trångt i brallorna.
Absolut, det kan man väl. Men varför skulle jag iom att jag är nöjd som det är.

Jeans och t-shirt är ju svinkallt så här års! :nailbiting:Och ska man få plats med underställ under jeansen blir det bylsigt och obekvämt.
Underställsbyxor under mjukisbyxor (eller lång kjol om man vill se proper ut) är otroligt mycket både varmare och bekvämare.
Sen en underställströja typ denna:
1761037653232.webp

(En av mina favoriter som tyvärr utgått :()
Och kofta, hoodie eller annan varm tröja över av lämplig "finhetsgrad" så klarar man sig bra när det är kallt.

Jag gillar merinoull. Tunt men ändå varmt, har det när jag tävlar såhär års, får plats under tävlingsskjorta och kavaj utan att bli knöligt.

Jeans och t-shirt är ju svinkallt så här års! :nailbiting:Och ska man få plats med underställ under jeansen blir det bylsigt och obekvämt.
Underställsbyxor under mjukisbyxor (eller lång kjol om man vill se proper ut) är otroligt mycket både varmare och bekvämare.
Sen en underställströja typ denna:
Visa bifogad fil 175898
(En av mina favoriter som tyvärr utgått :()
Och kofta, hoodie eller annan varm tröja över av lämplig "finhetsgrad" så klarar man sig bra när det är kallt.

Ullunderställ under stretchiga slacks eller andra finbyxor funkar jättebra också.

Jag har även haft underställ under tighta stuprörsjeans när såna var trenden (Cheap Mondays såklary), det funkar bara man har stretch i byxans material och riktigt tunnt underställ.

Liknande trådar

• Leggings
  • Färganalys och mode
  • Hur besvärlig kund får man vara?
  • Vandringsskor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat