Jag får tacka nej till julbordet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är bjuden på julbord med jobbet om drygt en vecka och skulle gärna vilja gå. Tyvärr får jag nog lov att inse att det inte funkar. Jag orkar helt enkelt inte.

Igår när jag kom hem från kontoret i Stockholm mådde jag verkligen skitdåligt. Sen gick jag och la mig. Mina sista tankar innan jag somnade var väldigt destruktiva. Jag sov nästan 12 timmar.

Så att jag skulle orka med ett julbord i Stockholm, på en måndag dessutom, känns orimligt. Det är ju inte direkt gratis att köra till Stockholm heller. Jag får tacka nej helt enkelt.

Nu skulle jag egentligen behöva gå ut och gå med islänningen, men det tar emot något fruktansvärt mycket. Jag har ingen ork heller att prata med folk jag borde prata med. Det får skjutas på framtiden.
 
Senast ändrad:

Kramar om. Den här tiden på året är ju vidrig redan utan utmattning. Med utmattning är den förödande. Ta hand om dig.
 
Vad tråkigt Magiana! Det suger verkligen när man inte orkar sånt som man tror kunde vara bra för en. Ordentligt!
Skickar en virtuell kram iaf!
 
Trist, men jag förstår dig, även jag som inte har någon släpande utmattningsdepression skulle ha svårt att motivera att lägga energi på att köra så långt över dagen för en jullunch plus att Stockholm i sig själv äter energi genom sin blotta existens (inte minst i juletider). Hoppas att du orkar ut med islänningen idag i stället.
 
Trist, men jag förstår dig, även jag som inte har någon släpande utmattningsdepression skulle ha svårt att motivera att lägga energi på att köra så långt över dagen för en jullunch plus att Stockholm i sig själv äter energi genom sin blotta existens (inte minst i juletider). Hoppas att du orkar ut med islänningen idag i stället.
Jag skulle ha kört dagen innan och sen åkt hem efter lunchen. Jag hade själv inte behövt åka in i smeten med egen bil för vårt kontor ligger i Åkersberga så jag hade parkerat där och samåkt med de andra in till stan. Men nu blir det inte så. Jag stannar hemma.

Tyvärr orkade jag inte islandshästen igår då jag var helt urlakad, men jag har varit och ridit idag. Hästen var förhållandevis pigg idag så det var ganska kul. Nästa gång ska jag få rida en annan för omväxlingens skull.
 
Jag har tackat nej till en middag med mina gamla arbetskamrater två kvarter bort, jag orkade bara inte när jag var utbränd. Så jag förstår dig Magiana :heart
 
Jag har tackat nej till en middag med mina gamla arbetskamrater två kvarter bort, jag orkade bara inte när jag var utbränd. Så jag förstår dig Magiana :heart
Jag är lyckligtvis inte i så dåligt skick, men det tog 3-4 dagar för mig att komma ur tröttheten som sista resan till Stockholm gav.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 741
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 339
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 950
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 602
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Tjockistråden 3
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp