Jag klarar inte dethär

Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag kan inte sluta gråta och jag har fått max som jag får av ångest medicinen. Och jag får inte vara själv men sam tidigt så är jag så jävla ensam.
Och det är över fullt kaos i hjärnan på sammagånf som det är helt tomt. Och det är som att jag vill få ut allt men INGET kommer ut.
Jag längtar efter mamma och pappa och min valp jätte mycket men dom ska komma imorgon och jag vill ändå inte det för jag vet inte hur jag ska klara det. Och jag vill vara med M men jag vill också inte för han vill nog få lite lugnt nångång.
Jag kan inte tänka och jag kan inte stå ut. Det hjälper inte att ta en timme en minut en sekund itaget för INGET kommer ändras för att tiden går. Och jag kan inte andas men ändå så kan jag inte INTE andas heller utan den jävla svikar kroppen andas ändå fast det gör för ont. Och den lever fast det gör för ont så jag kan inte ens lita på minegen fucking jävla skit kropp.
Jag tror ingen kan fatta paniken att exakt allt i hela kroppen skriker att jag måste få bort det. Jag måste skära mig eller bränna eller göra NÅNTING. Jag måste ha kontakt med nån äckel gubbe som kanske kan göra illa mig. Jag måste köra en tand borste i halsen och försöka spy. Jag måste bort bort bort. Jag måste NÅNTING men jag KAN INTE.
 

Jag vet att jag inte är så bra på att förklara speciellt inte om jobbiga saker. Men vill ändå försöka.
Men ja det som jag blir väldigt frusterad är att det känns som alla för minskar det med att det inte är på alla sis och det är inte likamed att man blir ut satt om man hamnar på sis och sånt. Och det fattar jag också! Men det är ändå fakta att det blev en mält på ALLA utom ett! Och bara tänk om det var typ att alla rid skolor utom en blev an mälda för det hände äckel saker där hur upp rörda skulle alla bli då?
Men skillnaden mot sis är att dom som är där MÅSTE vara där och dom är det i TVÅNG och dom mår inte bra och MÅNGA är lätta offer om man säger så. Då känns det väldigt för minskande att endel verkar tycka att det inte är så farligt för ALLA på sis blir ju inte v*ld t*gna av personal.
Men SÅKLART fattar jag också det! Men som det stog att det är i genom snitt FEM an mälningar i månaden!! 🤯
Och sen till @thoora så jag får INTE mera ångest för du be rättar saker om hur det är utan jag får mera ångest för hur det ÄR. Och det är ju inte ditt fel hur det är men det bara är svårt för MIG att fatta hur man kan jobba på sis och det är sååå mycket som inte borde hända där och att man ändå älskar sitt jobb. Utan som det låter för mig iallafall så verkar det som du inte kanske tar det på så jätte stort all var och att det äv den atti tiden som personalen på sis har. Alltså att om man mår dåligt så är man o lydig och då får man straff. Och att det inte är nåt konstigt eller fel att tvinga dom som bor där att göra saker som dom har döds ångest för. Så det bara verkar som själva grund synen är att dom som bor säg där är problem och att dom be höver straff och hårda regler och tvång. Men alltså jag menar inte det neggativt mot DIG utan det är väl hur hela stämmningen kanske är där för personalen. Och du kanske jobbar på detenda sis som det INTE var nån an mälning om äckel saker och isåfall så är ju det jätte bra iallafall!
 
Senast ändrad av en moderator:
Nu kommer jag få skit för dethär men det känns iallafall väldigt tydligt som att många tycker att man bara ska iggnorera sånt att dom läser i min dagboks tråd men svarar inget till mig eller har nån reaktion till mig eller nånting utan detenda är att gilla att jag inte borde läsa om hur mycket skit det händer på sis.
Utan somvanligt så ska man inte disskutera om jobbiga saker utan man bara ska stänga in allt i sitteget huvud helatiden. Och det kanske hjälper för endel men det gör det iallafall inte förmig.
 
Nu kommer jag få skit för dethär men det känns iallafall väldigt tydligt som att många tycker att man bara ska iggnorera sånt att dom läser i min dagboks tråd men svarar inget till mig eller har nån reaktion till mig eller nånting utan detenda är att gilla att jag inte borde läsa om hur mycket skit det händer på sis.
Utan somvanligt så ska man inte disskutera om jobbiga saker utan man bara ska stänga in allt i sitteget huvud helatiden. Och det kanske hjälper för endel men det gör det iallafall inte förmig.

Jag tänkte precis skriva att jag förstår verkligen att du blir upprörd, och det är helt otroligt för mig med att inte flera reagerar och kräver att det inte kan fortsätta så som detta....!

Skulle du kunna tänka dig att skriva ett läsarbrev till t.ex. Aftonposten om detta, eller kanske även ett öppet brev till statsministaren? (eller någon annan lämplig minister, jag känner inte det svenska systemet 100%)

Vi kanske skulle kunna hjälpas åt flera från Buke, att skriva något tillsammans?
 
Nu kommer jag få skit för dethär men det känns iallafall väldigt tydligt som att många tycker att man bara ska iggnorera sånt att dom läser i min dagboks tråd men svarar inget till mig eller har nån reaktion till mig eller nånting utan detenda är att gilla att jag inte borde läsa om hur mycket skit det händer på sis.
Utan somvanligt så ska man inte disskutera om jobbiga saker utan man bara ska stänga in allt i sitteget huvud helatiden. Och det kanske hjälper för endel men det gör det iallafall inte förmig.

Jag skriver inget eftersom det är ett svårt område och det känns inte som att jag kan skriva något som får dig att må bättre. Det är skit med övergrepp på SIS men för mig är det inte nån nyhet och jag har redan varit upprörd över det så jag känner inte så starkt av det du skriver.

Och jag gillade @Sel inlägg eftersom det funkar så för mig. Om jag är orolig för något jag inte kan kontrollera så blir jag ännu mer orolig om jag försöker ta reda på allt som kan gå fel, då är det bättre att försök fokusera på det som kan bli bra eftersom jag mår bättre av det.
Jag ser att du skriver att det inte fungerar så för dig men för mig låter det ändå som den bästa idén.
 
Jag tänkte precis skriva att jag förstår verkligen att du blir upprörd, och det är helt otroligt för mig med att inte flera reagerar och kräver att det inte kan fortsätta så som detta....!

Skulle du kunna tänka dig att skriva ett läsarbrev till t.ex. Aftonposten om detta, eller kanske även ett öppet brev till statsministaren? (eller någon annan lämplig minister, jag känner inte det svenska systemet 100%)

Vi kanske skulle kunna hjälpas åt flera från Buke, att skriva något tillsammans?
Det är redan många tjejer som har suttit på sis som har be rättat om det och om vad som är dåligt och så men det händer ju ändå inget. Så tror inte att jag kan göra nån skillnad och uppen bart så bryr sig domflesta inte iallafall.
 
Jag skriver inget eftersom det är ett svårt område och det känns inte som att jag kan skriva något som får dig att må bättre. Det är skit med övergrepp på SIS men för mig är det inte nån nyhet och jag har redan varit upprörd över det så jag känner inte så starkt av det du skriver.

Och jag gillade @Sel inlägg eftersom det funkar så för mig. Om jag är orolig för något jag inte kan kontrollera så blir jag ännu mer orolig om jag försöker ta reda på allt som kan gå fel, då är det bättre att försök fokusera på det som kan bli bra eftersom jag mår bättre av det.
Jag ser att du skriver att det inte fungerar så för dig men för mig låter det ändå som den bästa idén.
Jag skulle inte stå ut med att VETA skit hemska saker och bara tänka Nej men detdär har jag hört förut så jag bryr mig inte såmycket så jag struntar i det.
 
Det är redan många tjejer som har suttit på sis som har be rättat om det och om vad som är dåligt och så men det händer ju ändå inget. Så tror inte att jag kan göra nån skillnad och uppen bart så bryr sig domflesta inte iallafall.
Jag hoppas hoppas att det händer saker "bakom kulisserna" som man inte kan gå ut med i media liksom. Myndigheter och olika beslut på den nivån tar ju tyvärr en del tid och man vill nog inte gå ut med saker som inte är helt klara liksom.
Har svårt att se hur det ska kunna fortsätta vara så här illa på SiS :(
Utan att någon berättar går det iaf inte att få förändring, så nu är ändå något igång.
 
Jag skulle inte stå ut med att VETA skit hemska saker och bara tänka Nej men detdär har jag hört förut så jag bryr mig inte såmycket så jag struntar i det.

Jag förstår vad du menar men för mig går det inte att hela tiden vara upprörd och arg över all skit som pågår i världen, jag skulle må otroligt dåligt av det.

Jag försöker tänka att om det är saker jag inte kan påverka så hjälper det inte någon att jag mår dåligt av det och alltså är det okej att fokusera på att jag ska må bra och på saker som jag kan påverka.

Det är många som exempelvis undviker nyheter eftersom man mår så dåligt av att höra om allt hemskt som händer vilket jag tycker är helt okej.

Sen är det en annan sak för dig eftersom du eventuellt skulle kunna hamna på SIS boende så då förstår jag att det är svårt att släppa.
 
Som JAG tror så är det för domflesta nog tänker bara att dom inte orkar bry sig och att dom inte tänker på det som sånt kan fort sätta hända. Och jag blir så jävla arg att JAG inte kan ändra nåt utan detenda sättet skulle nog vara att MÅNGA började att prata om det. Men domflesta skiter i det.
Och då bara tänker jag OM jag skulle hamna på sis och OM jag skulle vara en av dom fem i månaden som var med om nåt sånt. Ellet jag skulle an taglifen vara en av dom som inte orkade och vågade an mäla men OM. Så skulle jag veta att domflesta skulle tänka typ Ja det är ju dumt att sånt händer menmen jag orkar inte tänka på det för jag vet redan om det.
Ich att nästan INGEN skulle bry sig eller tänka hur JAG kände.
Då skulle jag känna mig JÄVLIGT o viktig och värde lös och att jag verkligen bara ÄR en äcklig h*ra som intf är värd ett skit och inte är värd att få re spekt. Och jag vill inte att NÅN ska känna så sp det är inte bara för jag är rädd för MIN skull utan för alla dom som är på sis NU som är i den situationen varjedag. Jag blir jävligt arg för deras skull också för att domflesta bara struntar i dom och inte tänker på dom och inte låssas att det är nåt problem och dom kanske sitter där och är liv rädda varje dag.
 
Jag skulle inte stå ut med att VETA skit hemska saker och bara tänka Nej men detdär har jag hört förut så jag bryr mig inte såmycket så jag struntar i det.
Jag är som @Daff . Finns så mycket hemskt i världen och skulle inte orka leva om jag inte lärde mig att få distans till det. Att JAG fått distans till det gör inte att jag inte bryr mig utan innebär att jag kan klara av livet så blir som en överlevnads grej för att hålla mig flytande.

Säger inte att det är en lösning för dig men har blivit det för mig för att stå ut i hur samhället och världen ser ut.
 
Jag håller med dig i att det är hemskt. Innan du postade om det här i tråden så kände jag inte till det (jag är en som väljer bort ganska mycket nyheter). Inatt har jag sovit dåligt pga bland annat det, för det är så vidrigt.

Jag förstår verkligen att det är extra relevant för dig att ta reda på fakta om SIS eftersom det på ett sätt är närmare din verklighet än för många andra.

Det finns så många sätt som de mest sårbara i samhället hanteras sämst och för mig är det en stor sorg och frustration. Det du pratat om nu om SIS är en sådan vidrig sak.

Jag har inte så mycket mer att säga, men jag håller med i allt du säger.

Tycker det är klokt att du pratat lite om den här oron, eftersom den är så verklig för dig (att du tror att det skulle kunna bli så). Du resonerar så klokt om det och jag hoppas verkligen att de vuxna omkring dig kan hjälpa dig förstå mer kring hur planen framöver ser ut, och att de kan ta med dina åsikter och farhågor i beräkningen när ni planerar tillsammans så att du slipper den här enorma stresskällan uppepå allt annat du också upplever just nu.
 
Jag hoppas hoppas att det händer saker "bakom kulisserna" som man inte kan gå ut med i media liksom. Myndigheter och olika beslut på den nivån tar ju tyvärr en del tid och man vill nog inte gå ut med saker som inte är helt klara liksom.
Har svårt att se hur det ska kunna fortsätta vara så här illa på SiS :(
Utan att någon berättar går det iaf inte att få förändring, så nu är ändå något igång.
Jag hoppas också det men jag tror ändå inte det.
 
Jag förstår vad du menar men för mig går det inte att hela tiden vara upprörd och arg över all skit som pågår i världen, jag skulle må otroligt dåligt av det.

Jag försöker tänka att om det är saker jag inte kan påverka så hjälper det inte någon att jag mår dåligt av det och alltså är det okej att fokusera på att jag ska må bra och på saker som jag kan påverka.

Det är många som exempelvis undviker nyheter eftersom man mår så dåligt av att höra om allt hemskt som händer vilket jag tycker är helt okej.

Sen är det en annan sak för dig eftersom du eventuellt skulle kunna hamna på SIS boende så då förstår jag att det är svårt att släppa.
Ja jag fattar att det är så för många. Men om alla bara tänker att dom inte kan på verka nånting så skulle ju INGET hända.
 
Jag är som @Daff . Finns så mycket hemskt i världen och skulle inte orka leva om jag inte lärde mig att få distans till det. Att JAG fått distans till det gör inte att jag inte bryr mig utan innebär att jag kan klara av livet så blir som en överlevnads grej för att hålla mig flytande.

Säger inte att det är en lösning för dig men har blivit det för mig för att stå ut i hur samhället och världen ser ut.
Ja och jag håller med dig att man inte orkar leva med allt dåligt i världen. Men FÖRMIG så går det inte att bara stänga av allt bara för det.
 
Jag håller med dig i att det är hemskt. Innan du postade om det här i tråden så kände jag inte till det (jag är en som väljer bort ganska mycket nyheter). Inatt har jag sovit dåligt pga bland annat det, för det är så vidrigt.

Jag förstår verkligen att det är extra relevant för dig att ta reda på fakta om SIS eftersom det på ett sätt är närmare din verklighet än för många andra.

Det finns så många sätt som de mest sårbara i samhället hanteras sämst och för mig är det en stor sorg och frustration. Det du pratat om nu om SIS är en sådan vidrig sak.

Jag har inte så mycket mer att säga, men jag håller med i allt du säger.

Tycker det är klokt att du pratat lite om den här oron, eftersom den är så verklig för dig (att du tror att det skulle kunna bli så). Du resonerar så klokt om det och jag hoppas verkligen att de vuxna omkring dig kan hjälpa dig förstå mer kring hur planen framöver ser ut, och att de kan ta med dina åsikter och farhågor i beräkningen när ni planerar tillsammans så att du slipper den här enorma stresskällan uppepå allt annat du också upplever just nu.
Tack ❤️ Och såklart så är det jätte jobbigt att du sov dåligt pågrund av det! Men jag hoppas iallafall att du inte tycker att det är mitt fel för jag skrev om det utan om sis hade funkat bättre så hade det ju inte funnits nåt att skriva om. Så detdär att man ska skuld lägga rätt person så tycker iallafall jag att det är hela sis som ska skuld läggas och inte dom som blir ut satta eller som som be rättar om det.
Och ja iallafall mamma och pappa och personalen här tycker absolut INTE att jag ska till sis utan dom tycker att jag ska vara kvar här och hs för längt här. Men det är soc som be stämmer ändå och ska ha nån soc träff snart så jag vet inte hur det kommer gå då men såklart så HOPPAS jag iallafall at jag får vara kvar här!
 
Tack ❤️ Och såklart så är det jätte jobbigt att du sov dåligt pågrund av det! Men jag hoppas iallafall att du inte tycker att det är mitt fel för jag skrev om det utan om sis hade funkat bättre så hade det ju inte funnits nåt att skriva om. Så detdär att man ska skuld lägga rätt person så tycker iallafall jag att det är hela sis som ska skuld läggas och inte dom som blir ut satta eller som som be rättar om det.
Och ja iallafall mamma och pappa och personalen här tycker absolut INTE att jag ska till sis utan dom tycker att jag ska vara kvar här och hs för längt här. Men det är soc som be stämmer ändå och ska ha nån soc träff snart så jag vet inte hur det kommer gå då men såklart så HOPPAS jag iallafall at jag får vara kvar här!
Jag hoppas också du får vara kvar där❣️

Nej, jag tycker absolut inte det är ditt fel. Det är ju hur SIS (inte) fungerar som är upprörande. Det finns ett uttryck som är ”skjut inte budbäraren” som betyder att det är inte den som kommer med dåliga nyheter som man ska skälla ut för det som är dåligt. Så tycker jag om det här; det är definitivt inte ditt fel att det finns så mycket dåligt på SIS-hem att folk blir sömnlösa! De som berättar är hjältar i mina ögon. Det är inte så lätt med så triggande ämne. :heart
 
Ja och jag håller med dig att man inte orkar leva med allt dåligt i världen. Men FÖRMIG så går det inte att bara stänga av allt bara för det.
Vet att det låter enkelt när det skrivs men tror inte det är någon som lärt sig att få distans till hemskheter bara gjort det från ena dagen till andra utan ligger otroligt mycket jobb bakom.

Är det soc mötet som ska vara snart som gör dig orolig mer än vanlig att hamna på SIS? behöver inte svara om du inte vill.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag gräver inte skit mycket i det och läser alla artiklar om det. Men om nånting är första ny heten på tillexempel afton bladet så ja då kommer jag kolla vad det handlar om.
Missförstå mig rätt. :) Jag tycker att det är OTROLIGT viktigt att ämnet lyfts och granskas, att folk får tala, att vi lyssnar och att saker och ting förändras. Det som händer idag FÅR inte ske. Vi som samhälle sviker våra barn och ungdomar alldeles för ofta och särskilt de som behöver samhällets stöd allra mest. :(
Foster och stödhem behöver även de granskas betydligt hårdare än de gör idag. Behandlingshem. Äldreomsorgen. Överallt där det finns människor som är extra sårbara.

Jag förstår också att det här känns väldigt nära för dig och att du blir förbannad och ledsen. Det blir jag också! Samtidigt måste en ibland ta in det värsta i världen med måtta. Jag är väldigt engagerad i kampen mot valpfabrikerna i Wales här i UK och annat som är så nära i hjärtat att jag nästan inte orkar med det, och därför begränsar jag mig själv när jag hamnar i en spiral ibland. Ju mer jag klickar, desto djupare blir artiklarna och hemskheterna. Sedan går det vidare till ännu värre saker och ting jag inte tänker skriva om här... och då måste jag sätta stopp. Jag kan bry mig, engagera mig och protestera utan att läsa allt.
Men vi är ju alla olika som människor och om du brinner för det här är det helt upp till dig hur du läser, delar och förmedlar! Du är stark som tar striden! :heart

Jag har en kusin som vårdats på Sis, men han hade en helt annan problematik än dig och tjejerna som talat ut i artiklarna.
 
Nu kommer jag få skit för dethär men det känns iallafall väldigt tydligt som att många tycker att man bara ska iggnorera sånt att dom läser i min dagboks tråd men svarar inget till mig eller har nån reaktion till mig eller nånting utan detenda är att gilla att jag inte borde läsa om hur mycket skit det händer på sis.
Utan somvanligt så ska man inte disskutera om jobbiga saker utan man bara ska stänga in allt i sitteget huvud helatiden. Och det kanske hjälper för endel men det gör det iallafall inte förmig.
Det är bra att diskutera jobbiga saker! Men man får förstå att andra inte alltid vet vad de ska svara, och det är svårt att lägga ett "gilla" på inlägg som handlar om sådana hemska saker. :heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 595
Senast: Jerseyite
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske låter konstigt efter som att iprincip alla vet att jag har försökt att ta själv mord flera gånger. Men jag är SKIT RÄDD...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 441
Senast: cirkus
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 645
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 713

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp