Jag krossas

Jag vet knappt vad jag ska ta mig till för ångesten sliter mig i stycken. Allting bara snurrrar och snurrar och snurrar så fort att det finns inte en chans att hinna med. Jag vet inte hur jag har klarat denna veckan och jag har ingen aning om hur jag ska klara mig igenom helgen utan att bryta ihop fullkomligt för jag är så in i märgen slutkörd och jag kan inte vila för jag är för stressad men jag kan inte göra något för jag är för trött och huvudet funkar inte. Antingen snurrar allt i överljudsfart eller så är det kolsvart och jag är okapabel att tänka alls. Det kolsvarta är värst för jag kan inte göra något alls för jag kan inte koncentrera mig eller tänka på ens det allra lättaste. Bara ligga och stirra.

Djuren blir fortfarande sjuka hela tiden. Jag gör mitt bästa men mitt bästa aldrig tillräckligt. Just nu käkar både Pärla och Poppy kortison. Pärla är mycket bättre tack och lov men Poppys klåda är lika illa fortfarande och jag vet inte vad jag ska göra. Eller jo, ringa veterinären såklart, men sedan då? Hur ska jag få reda på vad hon inte tål när eliminationsdiet inte funkar?

I tisdags blev Epica kastrerad och det kan gå åt vilket håll som helst. Med tanke på hur mycket jag älskar henne så lär det gå åt helvete. Hon äter bara lite lite på egen hand och vägrar att dricka så det är tvångsmatning som gäller och jag får panik varje gång för ångesten är så stark att jag knappt klarar att mata henne och för varje gång jag inte klarar att tvinga i henne all stödmatning så minskar hoppet om att hon ska överleva vilket ger ännu mer ångest så allt blir en negativ spiral som föder mer och mer ångest. Jag vet inte vad jag gör om Epica också dör 😭

Jag har mer ångest än vad jag har haft på flera år. Den sliter mig fullständigt i stycken. I måndags skar jag mig vilket gör att det jävla monstret sitter och skriker om att jag måste göra det igen för det blev inte ordentligt gjort. Men om jag ska göra det ”rätt” så kommer det att ta mer än en månad att läka. Tjockistankarna har också fritt spel. Efter att jag tog covidsprutan blev jag jättedålig och hade noll matlust i flera veckor. Vikten rasade av så såklart fortsatte jag ju att svälta mig men nu börjar jag tappa behärskningen och jag har redan gått upp 1kg igen och jag har fullkomlig panik för det också.

Jag är fullkomligt okapabel att hålla ordning hemma och nu när Epica måste tas omhand så har kaoset fått extra fritt spelrum plus allt kaos som omhändertagandet av Epica skapar så jag har typ fått sparka upp en stig för att ta mig fram. Vilket såklart skapar ÄNNU MER panik och ångest. Att pengarna typ runnit mellan fingrarna gör paniken ännu ännu ännu värre!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till och jag vet inte varför jag skriver. Jag borde göra något vettigt för att lösa allt istället för att sitta här som ett odugligt jävla mähä
918ECA5F-AB39-4E3B-A197-31CEDBA599C9.jpeg
 

Jag har sådan beslutsångest! Jag har hittat ett par dundersöta leggings som jag vill ha men frakten går på 100kr om jag inte köper för 600kr. Så jag vet inte om jag ska köpa extra saker att sälja (de har tex grejer med marsvin) så jag kommer upp i fraktfritt eller om jag ska strunta i det extra besväret och betala frakten eller om jag ska strunta i allting helt och hållet. Men jag tror verkligen att jag kommer att använda leggingsen mycket

Jag tycker du ska strunta i alltihop. Du är inte i balans psykiskt och risken är stor att du känsloshoppar
 
Jag tycker du ska strunta i alltihop. Du är inte i balans psykiskt och risken är stor att du känsloshoppar
De har legat i varukorgen i snart en vecka och jag vill fortfarande ha dem lika mycket, men ja, jag är i en ”VILL HA ALLT!!!”period så det är svårt att veta men jag tror att jag hade använt dem mycket för jag har flera tröjor som matchar som jag ofta använder. Men frakten går på 100 spänn och jag ger knappt ens så mycket för jeans som leggingsen kommer att sluta på
EF54F476-F03F-4FC3-BA66-7A42E1B2635A.png
 
De har legat i varukorgen i snart en vecka och jag vill fortfarande ha dem lika mycket, men ja, jag är i en ”VILL HA ALLT!!!”period så det är svårt att veta men jag tror att jag hade använt dem mycket för jag har flera tröjor som matchar som jag ofta använder. Men frakten går på 100 spänn och jag ger knappt ens så mycket för jeans som leggingsen kommer att sluta på
Visa bifogad fil 82691
Då tycker jag du ska vänta lite till, till nästa vecka (efter nyår) och fatta beslut om det fortfarande känns aktuellt.
 
Då tycker jag du ska vänta lite till, till nästa vecka (efter nyår) och fatta beslut om det fortfarande känns aktuellt.
Problemet är att då kommer de att bli ännu dyrare för det är halva priset nu 😕 Så jag blir ju stressad av det också. Har letat som en tok men kan varken hitta likadana någon annanstans eller lämpligt tyg för att sy egna heller
 
Sådär funkar jag också när jag känsloshoppar. Allt hänger typ på just den kappan, just precis då.
Precis så! Får jag bara det och det och det så kommer allt att bli bra igen och livet leka för evigt typ. Men så vet jag ju att det inte funkar! Och jag har bättrat mig massor för för ett halvår sedan hade jag redan köpt dem direkt jag såg dem. Men det är också farligt att tänka på för då hamnar jag istället i ” jamen jag har ju varit så duktig så jag förtjänar faktiskt dessa leggingsen!”

Jag har tyg också som jag vill ha men det ligger också i varukorgen och väntar på att jag ska gå igenom vad jag faktiskt behöver och räkna ut precis hur mycket jag behöver av det innan jag köper något. Och jag har redan slängt bort allt tyg till hundkläder för vi är inte ute tillräckligt mycket i kylan för att det ska berättiga till ännu fler täcken. Dessutom är det bara att köpa allt som är roligt. Att faktiskt sy dem är en plåga för det blir alltid fel
 
Precis så! Får jag bara det och det och det så kommer allt att bli bra igen och livet leka för evigt typ. Men så vet jag ju att det inte funkar! Och jag har bättrat mig massor för för ett halvår sedan hade jag redan köpt dem direkt jag såg dem. Men det är också farligt att tänka på för då hamnar jag istället i ” jamen jag har ju varit så duktig så jag förtjänar faktiskt dessa leggingsen!”

Jag har tyg också som jag vill ha men det ligger också i varukorgen och väntar på att jag ska gå igenom vad jag faktiskt behöver och räkna ut precis hur mycket jag behöver av det innan jag köper något. Och jag har redan slängt bort allt tyg till hundkläder för vi är inte ute tillräckligt mycket i kylan för att det ska berättiga till ännu fler täcken. Dessutom är det bara att köpa allt som är roligt. Att faktiskt sy dem är en plåga för det blir alltid fel

Kliv av tåget, är mitt råd.

Det finns inte mer jag kan säga, du vet redan allt i det här med känsloshopping. Du kommer ändå inte att kunna njuta av leggingsen eftersom de troligtvis kommer förknippas med just den här incidenten.
 
Kliv av tåget, är mitt råd.

Det finns inte mer jag kan säga, du vet redan allt i det här med känsloshopping. Du kommer ändå inte att kunna njuta av leggingsen eftersom de troligtvis kommer förknippas med just den här incidenten.
Mm. Kanske finns de kvar i slutet av månaden med någon annan rabatt och om jag då ligger inom min beräknade budget så har jag ju faktiskt varit duktig (för min budget för hela månaden ligger på bara 12500kr och där ska allt räknas in). Istället för att köpa dem nu och tänka att jag SKA vara duktig och hålla mig inom budgeten och så lyckas jag inte och blir arg på mig själv. Fast om jag känner mig själv rätt och de är slutsålda då så kommer jag att bli arg på mig själv för det istället :meh: men då kan jag iallafall vara stolt över att ha hållit min budget
 
@Lyan Jag håller med @Lovisaleonora .

Jag lägger till att jag inte tycker att du ska köpa extra grejer för att sälja, eftersom jag upplever att det inte verkar positivt för dig (mer shoppas, stress, ångest..det känns som ett jobbigt mönster.). Utan köp just den/de saker som du faktiskt tänkt, bara. Om frakten tillkommer, så räkna istället in den kostnaden när du känner efter om det är värt det. (Och, en tanke att ha i bakhuvudet... Fri frakt är en bluff - frakt kostar faktiskt en hel del tid och pengar, är den "gratis" så ligger kostnaden på priserna istället. Företags affärsidé går i regel ut på att tjäna pengar.)

:heart
 
Mm. Kanske finns de kvar i slutet av månaden med någon annan rabatt och om jag då ligger inom min beräknade budget så har jag ju faktiskt varit duktig (för min budget för hela månaden ligger på bara 12500kr och där ska allt räknas in). Istället för att köpa dem nu och tänka att jag SKA vara duktig och hålla mig inom budgeten och så lyckas jag inte och blir arg på mig själv. Fast om jag känner mig själv rätt och de är slutsålda då så kommer jag att bli arg på mig själv för det istället :meh: men då kan jag iallafall vara stolt över att ha hållit min budget

Jag tycker du tänker rätt.
 
@Lyan Jag håller med @Lovisaleonora .

Jag lägger till att jag inte tycker att du ska köpa extra grejer för att sälja, eftersom jag upplever att det inte verkar positivt för dig (mer shoppas, stress, ångest..det känns som ett jobbigt mönster.). Utan köp just den/de saker som du faktiskt tänkt, bara. Om frakten tillkommer, så räkna istället in den kostnaden när du känner efter om det är värt det. (Och, en tanke att ha i bakhuvudet... Fri frakt är en bluff - frakt kostar faktiskt en hel del tid och pengar, är den "gratis" så ligger kostnaden på priserna istället. Företags affärsidé går i regel ut på att tjäna pengar.)

:heart
Det är absolut ett mönster! I slutändan brukar det oftast sluta med att jag får mina grejer till ett betydligt lägre pris (och ibland till och med tjänar jag på det) än om jag bara köpt mina grejer men ja, det är väldigt stressande innan det extra äntligen är sålt och jag vet aldrig om det kommer att bli hit eller miss. Vissa saker hade jag kunnat sälja tre gånger så många av och andra från jag sänka priserna extremt i slutändan för att bli av med. Så om det inte är något jag verkligen verkligen vill ha så brukar jag numera undvika så mycket jag kan att köpa extra saker.
Jo, jag vet. Hade det inte varit för att det är så mycket rabatt så hade jag inte ens övervägt att köpa leggingsen oavsett hur söta de är för de är mycket dyrare än vad jag brukar köpa kläder för, men med rabatten tycker jag att det är ett vettigt pris, dock inte om jag räknar in frakten. Marsvinsgrejerna tror jag hade varit rätt enkla att sälja, men vad man tror ska sälja och vad som faktiskt säljer är väldigt svårt att förespå!
Jag tycker du tänker rätt.
Någon gång ska jag väl göra det också 😅 Nu ska jag bara lyckas genomföra det också!
 
Mår inte dina små grisar bra? Jag trodde hon blivit bättre.
Epica är bättre och har sakta börjat öka i vikt tack och lov! Men min ångest blir värre nästan för varje dag känns det som. Nu är det inte bara malande ångest längre utan det blir mer och mer panik av det för ångesten är så stark att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Medicinerna hjälper för att hålla den stången när de väl börjar verka men jag misstänker att medicinerna i sig gör ångesten värre också så det är verkligen moment 22. Att sätta ut dem är inget alternativ idag för då kommer jag att bli galen på riktigt, de är det enda som gör att jag överhuvudtaget fungerar alls
 
Vet du vad som triggar ångesten nu? För många är det jobbigt såhär kring jul, även om man lyckats ta sig genom juldagarna så är det rätt vanligt att krascha efteråt när liksom pressen släpper.
 
Vet du vad som triggar ångesten nu? För många är det jobbigt såhär kring jul, även om man lyckats ta sig genom juldagarna så är det rätt vanligt att krascha efteråt när liksom pressen släpper.
Ingen aning mer än att den blir tiofalt värre när behovsmedicinerna går ur kroppen så jag tar mer tabletter än vad jag vill ta. I vanliga fall brukar jag klara mig på 5mg stesolid med vissa dagar 1/2 tablett extra vilket blir 7,5mg men nu har jag tagit maxdos 10mg om dagen i över en vecka och det blir bara värre. Jag tar också maxdos attentin (15mg) och i vanliga fall brukar jag sällan ta mer än 5mg.

Det är möjligt att kroppen fortfarande inte har hämtat sig efter helvetesveckan för ett tag sedan men jag vet inte. Jag tycker bara att jag gör alldeles för lite hela tiden och jag kan inte tvinga mig till det minsta lilla för då kommer ångesten med full styrka oavsett hur mycket medicin jag tar så jag har tex inte kunnat använda hundarnas nya träningsrum alls trots att jag har försökt. Jag har sytt rätt mycket men det är i princip allt jag har gjort sista veckan förutom att ligga i sängen. Jag kan inte ens sortera ligga och sortera bilder för jag kan inte koncentrera mig och försöker jag så kommer ångesten
 
Nu har jag äntligen räknat färdigt och beställt tygerna jag skulle ha så nu blir det att hålla tummarna att jag har räknat rätt och att färgerna stämmer! Det blev lite dyrare än jag räknat med för jag hittade lite mer än jag först tänkt mig men det är sådant jag har letat efter tidigare så det känns okej ändå. Och om tygerna är lika bra som de jag har haft innan så kommer jag inte att behöva köpa nya kläder i de färgerna på ca fem år så om man slår ut det så så blir det inte alls dyrt.

Jag gick i valet och kvalet om jag skulle åka till Gittes (en av Sveriges största tygbutiker har jag för mig) för jag har tillgång till bil just nu och har bara knappt 3 mil dit för det hade varit sååå roligt men jag valde att inte göra det för då hade jag definitivt kommit hem med mycket mer tyg än jag planerat för! Väldigt trist att inte åka dit nu när jag har möjlighet men jag tror att det blir bäst i slutändan att låta bli. Nackdelen är att jag har ju inte kunnat se färgerna på tygerna jag köpt irl så det blir säkert helt fel nyans så jag hade tjänat på att åka till Gittes ändå 🙄 menmen, bara att hålla tummarna att det blir rätt!

Jag har heller varken beställt kattleggingsen eller ett gäng piercingsmycken jag vill ha så det känner jag mig stolt över! Kanske kommer jag att beställa något av smyckena om min budget håller och om piercingen beslutar sig för att stanna kvar där den ska sitta för det är risk att den börjar migrera. Det är för tidigt för att veta ännu så då lyckades faktiskt den vettiga hjärnhalvan övertala den köpgalna om att det är bättre att vänta med att beställa smycken för jag kan ju ändå inte byta förrän den är läkt och jag har redan ett fint smycke.
 
Nu ska jag göra mig i ordning och samla ihop hundarna för vi ska till min syster och äta. Jag är redan sen men känner att så länge jag kommer iväg alls och har trevligt när jag kommer dit så är jag nöjd med det
 
Nu ska jag göra mig i ordning och samla ihop hundarna för vi ska till min syster och äta. Jag är redan sen men känner att så länge jag kommer iväg alls och har trevligt när jag kommer dit så är jag nöjd med det

Jättebra! Då har du gjort massor i dag, ju. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 887
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 803
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 307
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp