Jag orkar inte mer

Sv: Jag orkar inte mer

Kan mycket väl vara för att hon är lite "klen" i kroppen och att det är pga skon.

Proffs? Okej kan hon hjälpa dig få dig häst frisk är det klart du ska ta hjälp av henne. Men, jag tycker du verkar ha mycket hanterings och ridproblem med henne, så när du fått henne frisk skulle jag kontakta honom om jag var du!

Förstår verkligen hur du känner:( inte alls roligt kan jag tänka mig.... Men du, det ska vi lösa:) Om du bara vill så ska vi ordna det! Hjälper då gärna till om jag kan:)

Glimfeather skrev:
Äh, skit samma. Ska göra mig av med henne så hon kan få en ordentlig ägare.

Slå inte ner så hårt på dej själv. Det finns ingen anledning. Du är ju mån om hästen, och att ni inte passar ihop är väl inte ditt fel? Jag passar inte heller med alla hästar. Vem gör det? Ingen.
Precis som med människor så ska det stämma., Du fungerar väl inte lika bra ihop med alla människor? Nej, inte jag heller. Det är samma med hästar.

Men om du verkligen älskar den hästen så kämpa på. Det kan bara du avgöra. hon har det inte dålígt hos dej har ju stallägaren sagt?
Och du är så himla mån om henne. Men jag menar att du måste ha glädje av det själv också! Annars går det ut över hästen till slut om du känner som du gör just nu.

Lycka till hur du än gör. Och var inte så hård mot dej själv. Det finns ingen som helst anledning till det. Var snäll mot dej och var lite egoistisk. Hur vill du ha det när du har häst? Vilken sorts häst dras du till?

Bodde du närmare skulle jag gärna hjälpa dej också, men det är cirka 50 mil fel....

Ja, självklart ska jag försöka lösa hanteringsbiten, men först måste ju det fysiska rättas till. Han verkade ju super så jag ska absolut försöka få kontakt med honom.

oopsie: Spelar ingen roll vad någon säger, så fort något går snett är det mitt fel. Mitt självförtroende är i botten. Jag har mest lust att lägga ner hela hästeriet. Men hon är ju min älskling. Varför fäster man sig så vid dem?

Senast ändrad:

Glimfeather skrev:
oopsie: Spelar ingen roll va dnågon säger, så fort något går snett är det mitt fel. Mitt självförtroende är i botten.

Men tycker du åtminstone att det beror på dej när något går bra också då? Försök i så fall tänka på det som har fungerat bra och vad var det du gjorde då, som fick det att bli bra?:idea:

Låter helkanon det! Hoppas bara du får hästen din frisk snart:bow: Bara att hojta till om du undrar nått om den snubben;)

Oj, då får du börja träna på att tänka så. På det du gör som är bra och hur du kan göra mer av det som blir bra för dej och hästen. :banana: Peppa dej lite.

Om du inte vill tycka att du själv är usel förstås:p

I stallet där jag har min häst uppstallad är det en häst som förut var fullkomligt tossig så fort man skulle fodra. Till slut så var det solklart att hästkraken såg hö och kraftfoder som skulle ätas som ngt fullkomligt horribelt, som bara framkallade stress.
Hon sparkade och slog mot grannarna, stod på bakbenen osv, man var livrädd hon skulle slå ihjäl sig, så illa var det! :crazy:
Och så höll det på från det att hästen upptäckte att man kom med fodret, tills hon ätit upp allt!

Hon fick flytta och stå längst ut i boxraden, och med sin bästis som granne. Nu är hon kolugn! Hon bara hummar lite när man fodrar, och ibland så kommer hon med näsan och vill "prata" lite när man häller in fodret. En så total förändring! :bow:

Kanske behöver din häst också stå i ena änden av stallet? Och/eller få nya grannar?

Kan inte flytta henne till en annan box tyvärr. Men nu står hon själv på den sidan stallet, fyra ponnyer är på bete.

oopsie: Klart jag inte vill, men nu är det så och jag kan knappast ändra på det när det är sanningen. Eller jag tror (vet) att det är det.

du är dum som tänker så... jag skulle vara överlycklig om jag var häst och fick vara hos dig! Du är verkligen ödmjuk och vill verkligen bara väl, vet att det känns jobbigt för dig just nu, och att du tycker att ni har haft det bara dåligt, men jag vet också att du tycker om henne och att du bara vill ha henne... Ni får kämpa nu ett tag, och sen blir det bättre, och om det inte blir det minsta bättre så får du låna ut henne eller sälja henne... Både för din och för hennes skull!
Men du vet vad jag tycker!

Har ju försökt i nästan två år :crazy:

Jag behandlar alla djur som jämnlikar. Det funkar på min lilla hund, men inte på hästen på 500 kg.

Centaur skrev:
Pga sånt här som jag vägrar ha annat än valacker...

Hon är väl säkert brunstig nu som det är vår? Då blir dom extra jobbiga och besvärliga. De har funnits massa ston i stallet genom åren varav endast Två har varit "normala i huvudet" hela tiden. Dom andra har varit griniga och sparkat sönder båda inredning och andra hästar om dom fick chansen. :crazy:

Det är nog inte du som gjort nåt fel, annat än att köpa ett sto.. Sjukt många som blir omöjliga vid brunst. Du kanske kan prova att ge någon form av örtblanding, finns flera som har bra effekt på ston som är irritabla.

Tycker inte du ska göra dig av med henne om du tycker om henne i övrigt! :)

Ehh? Vissa ston är pissmärrar visst, min kan också bli tjurig vid brunst men hon är uppfostrad till skillnad mot typ hälften av Sveriges hästar och tjurar inte mot andra människor eller hästar när man hanterar henne, i hagen får hon göra som hon vill med valackerna.
Nu säger jag inte att Glimfeathers häst inte är uppfostrad men alltså.. du får det att låta som att alla ston är störda i huvudet och du har inte ens haft ett sto själv.. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan I förrgår fick jag värsta tänkbara samtalen, stallägaren ringde, min syster ringde, ena stallkompisen hade ringt...min häst hade fått en... 2
Svar
23
· Visningar
3 212
Senast: Celestan
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv... 2
Svar
24
· Visningar
7 614
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 633
Senast: Liten
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort... 2
Svar
24
· Visningar
3 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka