Jag ska göra om! Tips?

Red_Chili

Trådstartare
Jag har nu påbörjat ett litet projekt. Problemet är att jag inte vet hur slutresultatet ska bli.

dsc_7337-copy_35674162.jpg
Bara "isärplockad"

dsc_7342-copy_35674198.jpg
Tyget på locket borttaget.

Så, kom med tips nu! Jag tänker sätta på nytt tyg och måla om träet.
Jag vet inte vilka färger...
har funderat på svart trä och svart jeanstyg på sitsen. Vill ha något hållbart och något som gör den "lättmöblerad" (m.a.o. ingen stark färg som gör att den bara passar på några få platser)
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Jeanstyg kan nog bli snyggt, o annorlunda! Svarta eller vita ben, beror lite på vad du har i resten av hemmet :)
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

HUr har du det i resten av lägenheten?

Jag tror att det blir lite trist med svart färg och svart tyg. Om du vill måla benen svarta så skulle jag satsa på nåt Marimekko-inspirerat tyg.
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Jag skulle sätta på ett "låtsas"-fårskinnspälstyg (finns det verkligen ett sådant ord?:confused::o) i grått.Beroende på vilken stil du har i resten av huset/lägenheten skulle jag måla träet vitt eller låta det vara som det är.
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Jag håller med Sar. Behåll träet och sätt på fårfluff (falskt är nog mer lättarbetat) på locket. Övriga tygpartier ska matcha fåret, vilken nyans det nu finns i.
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Om du vill måla benen svarta så skulle jag satsa på nåt Marimekko-inspirerat tyg.

Det där har jag funderat på faktiskt.


Problemet är att jag inte riktigt "kan" anpassa efter resten av lägenheten. Dels ser den helt förjävlig ut, dels ska den göras om och dels ska jag flytta därifrån så fort möjlighet finns. Av den anledningen vill jag ha något "lättmachat", som kan bli fint oavsett vad jag flyttar till sedan. (fast iof, det är inte allt för svårt att byta tyg)

Vita ben har jag faktiskt inte funderat på..

Något luddigt tyg blir det inte. Jag har en unghund här hemma som garanterat skulle tugga sönder det snabbare än jag hann säga "fårskinnsludd" :crazy:
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Som den bakåtsträvare jag är röstar jag för att du håller penseln långt borta från din fina pall och nöjer dig med att klä om den.:devil:
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Den är smått sliten på vissa ställen, så det blir minst att jag lackar om den i alla fall, men eftersom jag inte bestämt någonting om färger hit och dit så får vi se hur det blir. Jag gillar själva trä-mönstret egentligen, men är inte förtjust i färgen...
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Som de andra redan nämnt skulle fårskinn nog göra sig bra, men med unghund kanske det som du skriver inte går.

Jag tror att ett blått eller grått, kanske lite randigt, kläde kan passa. Eller något blommigt i Josef Frank-stil? Josef Frank...:love:
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Jag hade nog hellre valt mörkblått jeanstyg. Fortfarande diskret, men inte riktigt lika tråkigt som svart hela vägen.
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Som den bakåtsträvare jag är röstar jag för att du håller penseln långt borta från din fina pall och nöjer dig med att klä om den.:devil:

håller med måla inte om den byt bara tyg... :) till ett hållbart tyg i en färg /mönster du gillar:)
 
Sv: Jag ska göra om! Tips?

Jäklar vad snyggt!!:love:

TS, om du vill kan du ju slipa ner lacken och betsa den i passande färg. :laugh:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 683
Senast: Daff
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 098
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 127
Senast: Ramona
·
Tjatter Jag har ett kontrollrumsbaserat arbete, nu under sommaren helt utan kollegor stora delar av tiden. Det betyder att jag måste befinna mig...
Svar
17
· Visningar
1 475
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp