Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Många timmar men nu tror jag att jag har lyckats få ordning på allt! Det är typ bara påminnelser, planering och anteckningar på på nästan hela framsidan 😅
Så vad ska jag då göra idag? 😑
4740C617-7928-4895-A698-DB533C421C01.png
 
Jag har provat så många. Långt ifrån alla, men nog minst en från varje grupp.
Abilify var en dröm för mig att börja med, men som med alla mediciner jag tar så tappade den effekten efter ett tag 😞 Den gör nog fortfarande något, men inte alls som i början. 2018 är det enda året i mitt liv som jag har mått ganska bra, men så här i efterhand tror jag att allt bara var en enda lång hypomani från abilify och elvanse. Jag hade hellre varit utan det året för då hade jag inte vetat vad jag missar 😞

Vad tråkigt att du har så många biverkningar 😞 Enda märkbara biverkningen jag har från litium är skakande händer, men njurarna, sköldkörteln och kaliumet var ute och cyklade på senaste blodprovet.

Vad är det för ny medicin du ska prova? Jag har minst en neuroleptika. Minns inte om jag har fler men orkar inte gå upp och kolla resten 😅
Jag har också provat ”allt”. Jag har den gamla klassikern Zyprexa sen säkert 15 år och Levomepromazine som förr hette Nozinan men som man nu när man ska säga till sjukvård eller tandläkaren vilka mediciner man snurrar till det rejält så jag har skrivit ner allt.

Den nya heter Latuda, godkänd i Sverige i bara 7 år. Jag ville ha en viktneutral medicin och det är den. Ges även till barn och ungdomar har jag läst. Jag sätter mitt hopp till den och en ökad dos av Litium och Lamotrigin. Fast ärligt är jag inte helt förtjust i Litium men när läkaren säger att jag behöver Litium så får jag prova och den har ju hjälpt, jag vet det. Det är bara en hatkärlek i massor av år. Även om läkaren säger att vi kan höja dosen så har jag ju blivit akut förgiftad flera gånger så jag tycker den är lite obehaglig.

Men läser man på FASS om Latuda står det bara vid schizofreni. Läser man vidare hittar man effekten mot bipolär depression men man får leta runt för att hitta fakta.
 
Jag ville så gärna ut i solen men såklart lyckades jag inte i tid så då var det molnigt och allt bara rasade 😞 minns inte vad jag gjorde före eller efter. Jag känner mig konstig. Ännu mer väck och luddig i huvudet än vad jag brukar vara och jag ser jättesuddigt, vilket kan bero på att jag låg med näsan i telefonen så mycket igår men jag ligger ju alltid med näsan i telefonen. Min bästa vän ringde, det minns jag! Efter vi pratat fick jag en liten energikick som jag hoppades skulle räcka mycket längre men jag fick det värsta i badrummet fixat iallafall. Sedan tog det tvärstopp igen 😞
 
Jag har också provat ”allt”. Jag har den gamla klassikern Zyprexa sen säkert 15 år och Levomepromazine som förr hette Nozinan men som man nu när man ska säga till sjukvård eller tandläkaren vilka mediciner man snurrar till det rejält så jag har skrivit ner allt.

Den nya heter Latuda, godkänd i Sverige i bara 7 år. Jag ville ha en viktneutral medicin och det är den. Ges även till barn och ungdomar har jag läst. Jag sätter mitt hopp till den och en ökad dos av Litium och Lamotrigin. Fast ärligt är jag inte helt förtjust i Litium men när läkaren säger att jag behöver Litium så får jag prova och den har ju hjälpt, jag vet det. Det är bara en hatkärlek i massor av år. Även om läkaren säger att vi kan höja dosen så har jag ju blivit akut förgiftad flera gånger så jag tycker den är lite obehaglig.

Men läser man på FASS om Latuda står det bara vid schizofreni. Läser man vidare hittar man effekten mot bipolär depression men man får leta runt för att hitta fakta.
Oki. Latuda har jag inte hört om. Voxra och abilify var rätt nya när jag började med dem har jag för mig.

Jag väntar på att vårdcentralen ska ringa för jag misstänker att jag fått lätt litiumförgiftning. Vinglar, skakar och nystagmus i ögonen
 
Oki. Latuda har jag inte hört om. Voxra och abilify var rätt nya när jag började med dem har jag för mig.

Jag väntar på att vårdcentralen ska ringa för jag misstänker att jag fått lätt litiumförgiftning. Vinglar, skakar och nystagmus i ögonen
Hur mår du nu? Fick du tag på vårdcentralen ?
 
Oki. Latuda har jag inte hört om. Voxra och abilify var rätt nya när jag började med dem har jag för mig.

Jag väntar på att vårdcentralen ska ringa för jag misstänker att jag fått lätt litiumförgiftning. Vinglar, skakar och nystagmus i ögonen
Hur går det @Lyan ?
 
Hur mår du nu? Fick du tag på vårdcentralen ?

Vårdcentralen sa att jag skulle ta kontakt med min läkare men psykiatriavdelningen hade redan stängt. Det blev bättre framåt kvällen och idag är jag bara skakig så jag avvaktar till blodprovet nästa vecka. Jag vet att jag borde ta blodprov direkt eftersom mina njurar redan mår dåligt men jag är för trött för att jaga läkare igen. Jag har rätt ont i musklerna så jag måste ha ansträngt mig mer mot vinglandet än vad det kändes som igår. Lite ont i ögonen också men det gjorde mer ont igår av alla ryckningar

Tack för att ni frågar 💖
 
Vårdcentralen sa att jag skulle ta kontakt med min läkare men psykiatriavdelningen hade redan stängt. Det blev bättre framåt kvällen och idag är jag bara skakig så jag avvaktar till blodprovet nästa vecka. Jag vet att jag borde ta blodprov direkt eftersom mina njurar redan mår dåligt men jag är för trött för att jaga läkare igen. Jag har rätt ont i musklerna så jag måste ha ansträngt mig mer mot vinglandet än vad det kändes som igår. Lite ont i ögonen också men det gjorde mer ont igår av alla ryckningar

Tack för att ni frågar 💖
Åk till psykakuten om det blir så allvarligt. Dom har öppet dygnet runt. Klarar du dig verkligen?
 
Åk till psykakuten om det blir så allvarligt. Dom har öppet dygnet runt. Klarar du dig verkligen?
Jag dör hellre än åker till psykakuten. Jag har blivit ”inlagd” en gång och aldrig mer att någon kan få mig till det! Skulle det bli riktigt illa så får det bli vanliga akuten om de ta emot mig på den som ligger närmast för jag orkar inte åka 10 mil enkel resa till akuten i mitt landsting. Fast det får jag nog göra ändå för pojkvännen kommer släpa mig dit om jag berättar om jag blir sämre än igår
Klarar mig gör jag nog, men jag är så fruktansvärt trött och har huvudvärk så jag vet inte hur jag ska orka att boendestödet kommer om knappt en halvtimme 😓
 
Jag dör hellre än åker till psykakuten. Jag har blivit ”inlagd” en gång och aldrig mer att någon kan få mig till det! Skulle det bli riktigt illa så får det bli vanliga akuten om de ta emot mig på den som ligger närmast för jag orkar inte åka 10 mil enkel resa till akuten i mitt landsting. Fast det får jag nog göra ändå för pojkvännen kommer släpa mig dit om jag berättar om jag blir sämre än igår
Klarar mig gör jag nog, men jag är så fruktansvärt trött och har huvudvärk så jag vet inte hur jag ska orka att boendestödet kommer om knappt en halvtimme 😓
Förstår med psykakuten men om du bara säger att du är där för just Litium tror jag inte man blir inlagd direkt just där och då och om dom i värsta fall vill det är det bara för att dom ska se att symtomen försvinner. Men jag tänker att dom har koll på var du ska skickas och så. Det är dom som ringer mig när jag fått Litiumförgitning 3-4 gånger och justerat dosen osv och vi har löst det via telefon och så har dom sagt att jag ska kontakta dom om det blir värre. Så sköts det här.

Men vanliga akuten borde ju gå det med, det är ju fysiska symtom. Men har du pratat med öppenpsykiatrin? Rådgivning om att sänka dosen eller något annat ni kan göra via telefon?
 
Förstår med psykakuten men om du bara säger att du är där för just Litium tror jag inte man blir inlagd direkt just där och då och om dom i värsta fall vill det är det bara för att dom ska se att symtomen försvinner. Men jag tänker att dom har koll på var du ska skickas och så. Det är dom som ringer mig när jag fått Litiumförgitning 3-4 gånger och justerat dosen osv och vi har löst det via telefon och så har dom sagt att jag ska kontakta dom om det blir värre. Så sköts det här.

Men vanliga akuten borde ju gå det med, det är ju fysiska symtom. Men har du pratat med öppenpsykiatrin? Rådgivning om att sänka dosen eller något annat ni kan göra via telefon?
Jag åker inte dit frivilligt oavsett hur dålig jag än blir. Det är i så fall om jag är medvetslös och då kommer jag att vara riktigt riktigt arg på den som tog mig dit. Skulle de lägga in mig kommer jag göra allt jag kan för att ta mig därifrån och om inte det går är självmord den enda utvägen jag kan se. Så rädd är jag för att bli inlåst igen.

Jag har inte pratat med någon förutom 1177 och vårdcentralen. Ringde psykiatrin efter boendestödet varit här men visste inte vilket alternativ jag skulle välja på telefonen för jag var för trött. Fick ta både migräntabletter och stesolid för jag hade så ont i huvudet och var så spänd och trött. Jag brukar aldrig kunna sova på dagen men somnade faktiskt till en stund och nu mår jag lite bättre. Har dock inte provat att resa på mig ännu
 
Jag vet tyvärr inte tillräckligt mycket om hur sjukvården funkar i Sverige för att ge något råd om vad du bör göra, men tänker på dig och hoppas du får hjälp! ❤
 
Hela jävla livet bara försvinner. Jag borde göra av med djuren och bara ge upp allt för jag kommer aldrig att klara av att bråka tillräckligt mycket med vården för att ha en chans att kanske få någon hjälp 😭
Du har det så tufft och jag lider verkligen med dig. Finns det någon som kan bråka åt dig, du behöver mer hjälp för så hör är inte rimligt att må. De måste ju utreda och behandla även det ”fysiska” måendet.

:heart
 
Du har det så tufft och jag lider verkligen med dig. Finns det någon som kan bråka åt dig, du behöver mer hjälp för så hör är inte rimligt att må. De måste ju utreda och behandla även det ”fysiska” måendet.

:heart
Tack 💖
Jag vet inte. Mamma kanske men hon har så mycket att göra redan. Just nu är det ”bara” att begära ut utredningen här och skicka egenremiss till nästa landsting och hoppas på det bästa men det känns som att bestiga mount everest och jag klarar inte ens att cykla till och från Ica 150 m bort 😞
 
Tack 💖
Jag vet inte. Mamma kanske men hon har så mycket att göra redan. Just nu är det ”bara” att begära ut utredningen här och skicka egenremiss till nästa landsting och hoppas på det bästa men det känns som att bestiga mount everest och jag klarar inte ens att cykla till och från Ica 150 m bort 😞
När man är utmattad är ingenting bara att göra :(
Även om mamma har mycket att göra kanske du kan fråga om hjälp att begära ut utredningen, vet inte om man kan göra det via 1177 eller mail, så var jag gjort på vissa ställen. så du kommer ett steg närmre. Sen när det gäller skriva egenremiss, kanske du kan ta det i steg, inte skriva hela samma dag. Avsätta 5-10 min,och sen fortsätta nästa eller nästnästa dag.
 
När man är utmattad är ingenting bara att göra :(
Även om mamma har mycket att göra kanske du kan fråga om hjälp att begära ut utredningen, vet inte om man kan göra det via 1177 eller mail, så var jag gjort på vissa ställen. så du kommer ett steg närmre. Sen när det gäller skriva egenremiss, kanske du kan ta det i steg, inte skriva hela samma dag. Avsätta 5-10 min,och sen fortsätta nästa eller nästnästa dag.
Jag lyckades hitta hur jag kunde göra det via 1177 så nu är det faktiskt skickat! Jag tror att jag fick med vad som behövdes men jag får väl se vad som händer.

Idag har jag både duschat, träffat mamma, städat till marsvinen, skickat remissen och nu är pojkvännen här och jag är sååå slut nu
 
Jag lyckades hitta hur jag kunde göra det via 1177 så nu är det faktiskt skickat! Jag tror att jag fick med vad som behövdes men jag får väl se vad som händer.

Idag har jag både duschat, träffat mamma, städat till marsvinen, skickat remissen och nu är pojkvännen här och jag är sååå slut nu
Superbra jobbat! Du har verkligen gjort massor idag! Vad bra att du fått iväg remissen.
nu hoppas jag det blir en lugn kväll.

ta hand om dig! :heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 756
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 128
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 208
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 610
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp