Bukefalos 28 år!

Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Hur vet jag om jag borde lämna bort hundarna? Jag tycker att de får alldeles för lite aktivering och promenader 😞 De får komma ut och kissa och bajsa på gården men inte mycket mer för jag har så mycket ångest och är så trött 😞 Måndagar och tisdagar kommer boendestödet för promenadhjälp men jag tycker inte att det räcker med två promenader i veckan utan vill såklart att de ska få en längre promenad varje dag (utom när det regnar för då får jag släpa dem med mig). Hundarna klagar aldrig. De ligger hos/på mig när jag vilar, men jag om jag hade velat hitta på något så hade Bella varit redo på en sekund, Poppy om jag hade haft tillräckligt gott godis och Pärla om hon fått sitta i sin väska eller i min luva och slippa göra något 😅 Så det är främst Bella och Poppy jag har dåligt samvete över. Jag tror absolut inte att de lider, men de har garanterat tråkigt 😞
 
Hur vet jag om jag borde lämna bort hundarna? Jag tycker att de får alldeles för lite aktivering och promenader 😞 De får komma ut och kissa och bajsa på gården men inte mycket mer för jag har så mycket ångest och är så trött 😞 Måndagar och tisdagar kommer boendestödet för promenadhjälp men jag tycker inte att det räcker med två promenader i veckan utan vill såklart att de ska få en längre promenad varje dag (utom när det regnar för då får jag släpa dem med mig). Hundarna klagar aldrig. De ligger hos/på mig när jag vilar, men jag om jag hade velat hitta på något så hade Bella varit redo på en sekund, Poppy om jag hade haft tillräckligt gott godis och Pärla om hon fått sitta i sin väska eller i min luva och slippa göra något 😅 Så det är främst Bella och Poppy jag har dåligt samvete över. Jag tror absolut inte att de lider, men de har garanterat tråkigt 😞
Hur länge har det känts och varit så här?
 
Hur länge har det känts och varit så här?
Jag vet inte. Alldeles för länge iallafall 😞 Jag minns inte hur det var i somras men förra vintern var det illa också. Jag vet att jag inte klarat att vara ute med marsvinen i parken på två somrar men förutom det har jag nästan noll tidsperspektiv på vad som har hänt när. Jag har fått lämna bort dem en gång tidigare men det var något år innan jag fick hem Bella och Pärla och de fick jag 2019 tror jag. Har det nedskrivet någonstans. Jag vet att jag fick Bella i juli och Pärla i oktober men jag minns inte året nu
 
Trots extremt mycket ångest kom jag iväg på promenad med boendestödet. Vi pratade om att eventuellt sätta in 5-10 minuter om dagen för att jag ska få hjälp att komma ut. Jag klarar inte att träffa dem en hel promenad mer än vad jag redan gör för jag blir så trött i huvudet. Så tanken i så fall är att de ska komma och ”sparka” ut mig oavsett ångestnivå för på egen hand klarar jag det inte. När jag väl är ute så minskar ångesten lite. Jag orkar sällan gå någon riktig långpromenad pga ångesten och tröttheten men om jag bara lyckas komma ut så blir det ju iallafall en vettig promenad utanför gården för hundarna och förhoppningsvis kommer jag att kunna öka promenaderna bara jag får upp lite kondition igen. Tröttheten och ångesten får jag nog dock försöka acceptera att de är här för att stanna 😞
 
Trots extremt mycket ångest kom jag iväg på promenad med boendestödet. Vi pratade om att eventuellt sätta in 5-10 minuter om dagen för att jag ska få hjälp att komma ut. Jag klarar inte att träffa dem en hel promenad mer än vad jag redan gör för jag blir så trött i huvudet. Så tanken i så fall är att de ska komma och ”sparka” ut mig oavsett ångestnivå för på egen hand klarar jag det inte. När jag väl är ute så minskar ångesten lite. Jag orkar sällan gå någon riktig långpromenad pga ångesten och tröttheten men om jag bara lyckas komma ut så blir det ju iallafall en vettig promenad utanför gården för hundarna och förhoppningsvis kommer jag att kunna öka promenaderna bara jag får upp lite kondition igen. Tröttheten och ångesten får jag nog dock försöka acceptera att de är här för att stanna 😞
Det låter ju som en jätte bra lösning. Om det inte hjälper får ni komma på nytt men jag tror verkligen det där är en bra lösning. Håller tummarna
 
Hur vet jag om jag borde lämna bort hundarna? Jag tycker att de får alldeles för lite aktivering och promenader 😞 De får komma ut och kissa och bajsa på gården men inte mycket mer för jag har så mycket ångest och är så trött 😞 Måndagar och tisdagar kommer boendestödet för promenadhjälp men jag tycker inte att det räcker med två promenader i veckan utan vill såklart att de ska få en längre promenad varje dag (utom när det regnar för då får jag släpa dem med mig). Hundarna klagar aldrig. De ligger hos/på mig när jag vilar, men jag om jag hade velat hitta på något så hade Bella varit redo på en sekund, Poppy om jag hade haft tillräckligt gott godis och Pärla om hon fått sitta i sin väska eller i min luva och slippa göra något 😅 Så det är främst Bella och Poppy jag har dåligt samvete över. Jag tror absolut inte att de lider, men de har garanterat tråkigt 😞

Är inte dina hundar rätt gamla? Och om jag minns rätt har en eller flera varit omplacerade innan de kom till dig? I så fall tror jag absolut de mår bättre av att få fortsätta med sin trygga och vana tillvaro hos dig. :heart


Min exmake hade en två år gammal brukshund då han fick utmattningssyndrom, som han aldrig repade sig helt ifrån. Den hunden spenderade mååååånga dagar, veckor och månader med att bara ligga och gosa med husse och komma ut för att snabbkissa ibland. Men den visade inga tecken på att må särskilt dåligt över det, den var rätt nöjd med att vara med sin ägare och "vakta huset". Så jag tror inte det är någon större fara med dina hundar.

Om de blir kalla eller skruttiga på långpromenader är det säkert bättre för er alla att bara ta kortare promenader nu, så kan du ha som mål att gå längre när våren och värmen kommer igen? Du kanske blir lite mindre trött också om du går en kort promenad varje dag, istället för långa promenader någon gång ibland? Låter som en bra plan du kommit överens om med boendestödet! :up:
 
Det låter ju som en jätte bra lösning. Om det inte hjälper får ni komma på nytt men jag tror verkligen det där är en bra lösning. Håller tummarna
Jag ska prata mer med henne om det idag. Jag vet att det kommer att ge mig EXTREM ångest men hundarnas välmående måste gå före mitt
Är inte dina hundar rätt gamla? Och om jag minns rätt har en eller flera varit omplacerade innan de kom till dig? I så fall tror jag absolut de mår bättre av att få fortsätta med sin trygga och vana tillvaro hos dig. :heart


Min exmake hade en två år gammal brukshund då han fick utmattningssyndrom, som han aldrig repade sig helt ifrån. Den hunden spenderade mååååånga dagar, veckor och månader med att bara ligga och gosa med husse och komma ut för att snabbkissa ibland. Men den visade inga tecken på att må särskilt dåligt över det, den var rätt nöjd med att vara med sin ägare och "vakta huset". Så jag tror inte det är någon större fara med dina hundar.

Om de blir kalla eller skruttiga på långpromenader är det säkert bättre för er alla att bara ta kortare promenader nu, så kan du ha som mål att gå längre när våren och värmen kommer igen? Du kanske blir lite mindre trött också om du går en kort promenad varje dag, istället för långa promenader någon gång ibland? Låter som en bra plan du kommit överens om med boendestödet! :up:
Nja. Pärla är 11år och Poppy och Bella 8år. Ping som var 13år lever inte längre 😭 Poppy är den enda jag har köpt som valp. Pärla hade jag inte kunnat lämna bort för hon har varit med om så många flyttar, sjukdomar och olyckor men hon är helt nöjd med att bara gå utanför dörren för att göra sina behov och sedan in under täcket igen. På promenaderna åker hon i sin väska. De andra hade behövt mer men det är så svårt när Poppy hela tiden blir ofräsch någonstans. Det är så fruktansvärt jobbigt och stressande att aldrig veta om hon bara inte vill gå den dagen eller har ont 😞 Hon får sprutor för sin artros och går regelbundet hos fysioterapeut men hon blir knackig hela tiden ändå 😞 Bella hade väldigt svårt att hantera flytten hit så kanske hade hon blivit stressad av att bli bortlämnad även en kort period. Jag vet inte.
Att de blir för kalla är helt mitt fel för jag aldrig lyckas sy deras täcken så de har bara tröjor just nu 😞
Ja, jag tror att det hade varit bra för mig att komma ut varje dag trots den extrema ångesten det ger. Jag ska prata mer med hon på boendestödet idag
 
Fick svar från blodgivningen idag också och jag får inte lämna blod på ett halvår pga en ganska ny piercing. Det gäller även om jag tar ut den 😞
 
Det finns ingen som skulle kunna gå med hundarna 1-2 dagar i veckan utan att du behöver lämna iväg dom? tänker att du kanske kan försöka öka så du har boendestöd till typ 3 dagar och 2 dagar går nån annan tex?

En sak som har hjälpt mig jättemycket (psykiskt) är att jag planerar in vilodagar, idag ska jag tex göra massa saker och då planerar jag att imorgon ska jag göra ingenting. Det låter enkelt men det faktum att jag redan bestämt detta gör att jag inte tillåter mig själv imorgon att tycka jag är kass som inte orkar nåt, det är redan planerat att jag inte SKA ORKA och således gör jag exakt så mycket som jag borde. Det är otroligt uttröttande att alltid va arg på sig själv
 
Det finns ingen som skulle kunna gå med hundarna 1-2 dagar i veckan utan att du behöver lämna iväg dom? tänker att du kanske kan försöka öka så du har boendestöd till typ 3 dagar och 2 dagar går nån annan tex?

En sak som har hjälpt mig jättemycket (psykiskt) är att jag planerar in vilodagar, idag ska jag tex göra massa saker och då planerar jag att imorgon ska jag göra ingenting. Det låter enkelt men det faktum att jag redan bestämt detta gör att jag inte tillåter mig själv imorgon att tycka jag är kass som inte orkar nåt, det är redan planerat att jag inte SKA ORKA och således gör jag exakt så mycket som jag borde. Det är otroligt uttröttande att alltid va arg på sig själv
Nej, jag har tyvärr inte det 😞 En vän tar dem om det blir kris men hon bor nästan två timmar bort. Att anlita någon jag inte känner är också svårt då jag har mycket svårt att släppa kontrollen över dem för jag är så rädd att något ska hända, men visst hade det varit väldigt skönt om de hade fått komma ut ordentligt utan att jag behöver tvinga mig igenom ångesten varje dag.

Att planera så är rätt svårt ibland för min energi varierar så mycket från dag till dag så om jag har en dag med ”mycket” energi så vill jag få så mycket som möjligt gjort med den innan jag kraschar igen. Men om jag vet att jag har något krävande dagen efter så försöker jag att vila så mycket som möjligt dagen innan och försöka att inte planera in något dagen efter. Idag har jag en jättejobbig mittendag där jag är för pigg för att vila men för trött för att göra något annat än ligga i sängen och då blir jag så frustrerad att jag får ännu mera ångest.
Ja, det är det verkligen! Men så länge djuren inte får vad jag tycker att de förtjänar så kan jag inte sluta att vara arg på mig själv. Sedan är jag arg för annat också men djuren är allra viktigast
 
Pratade med min kontakt på boendestödet idag på promenaden och hon ska maila biståndshandläggaren om att ändra min planering. Tanken är i så fall att de ska komma och ”tvinga” iväg mig på en promenad och sedan gå igen när jag är ute. Sedan om det bara blir en runda runt kvarteret eller en riktig långpromenad är inte viktigt just nu utan det viktiga är att jag kommer ut alls. Ångesten kommer att vara EXTREM men förhoppningen är att resten av dagen kommer att bli bättre eftersom jag dels får lite rutiner och dels slipper ha så dåligt samvete för hundarna
 
Pratade med min kontakt på boendestödet idag på promenaden och hon ska maila biståndshandläggaren om att ändra min planering. Tanken är i så fall att de ska komma och ”tvinga” iväg mig på en promenad och sedan gå igen när jag är ute. Sedan om det bara blir en runda runt kvarteret eller en riktig långpromenad är inte viktigt just nu utan det viktiga är att jag kommer ut alls. Ångesten kommer att vara EXTREM men förhoppningen är att resten av dagen kommer att bli bättre eftersom jag dels får lite rutiner och dels slipper ha så dåligt samvete för hundarna
Vad starkt av dig att våga dig på en förändring, bara det är ju svårt och med din ångest blir det ju ett ännu större steg. Vad är det med att gå ut som ger dig ångest? (Jag har några saker jag med men vill inte lägga mina ord i din mun)
 
Vad starkt av dig att våga dig på en förändring, bara det är ju svårt och med din ångest blir det ju ett ännu större steg. Vad är det med att gå ut som ger dig ångest? (Jag har några saker jag med men vill inte lägga mina ord i din mun)
Mm. Frågan är bara hur det kommer att gå och om jag kommer klara att gå ut trots ångesten för det brukar alltid bli värre och värre för varje gång på allt jag gör till jag inte klarar mer.
Jag vet inte riktigt. Troligen en del för att jag har fått ångest så många gånger att jag förväntar mig ångest vilket gör ångesten ännu värre. Kylan gör allt ännu värre, samtidigt som det är bra för då kan jag gömma både fula kläder och min kropp under ytterkläderna. Att hundarna lyckas skada sig hela tiden är ännu en stor anledning. På helgerna är det också för att jag knappt vågar gå ut pga alla narkomaner, alkisar, rånare, gäng och annat drägg som hänger runt där jag bor
 
En sådan där jävla jobbig mellandag också när jag är för trött för att göra något men för rastlös för att vila. Jag var hos osteopaten igår så ångesten är också illa. Det är så jobbigt att ångesten ökar så mycket 1-3 dagar efter jag har varit hos honom men sedan minskar den ju rejält så det är ändå värt det i slutändan. UVI har jag också igen så jag har knappt kunnat sova. Måste till apoteket och hämta antibiotika men det är jätteångest 😞 och trött trött tröttare tröttast 😞
 
Hur kan det vara så svårt att bara GÖRA något?! Jag måste till apoteket, hundarna behöver ut och jag har lovat grannen att klippa klorna på hennes katt men ångesten sätter stopp för allt! Ångesten kommer inte att döda mig och jag kommer må bättre efter att jag har fått allt gjort så varför är det SÅ SVÅRT?!
 
Hur kan det vara så svårt att bara GÖRA något?! Jag måste till apoteket, hundarna behöver ut och jag har lovat grannen att klippa klorna på hennes katt men ångesten sätter stopp för allt! Ångesten kommer inte att döda mig och jag kommer må bättre efter att jag har fått allt gjort så varför är det SÅ SVÅRT?!
När man både har ångest och är utmattad både i kropp och huvud så finns det inget bara att göra, ta sig i kragen och gå ut. Det tar extremt mycket av den lilla energi man har.
Kan du börja med att hämta medicinen, eller kan du kombinera det med att ta med hundarna när du ändå gå ut? Eller kanske är för krångligt att ta med dem.

Tänker på dig! :heart

Gällande hundarena tycker jag det låter som en bra lösning att boendestöd kommer dagligen och ser till ni kommer ut. Hoppas det kommer fungera!
 
Apotekaren började tjafsa om ena medicinen, som vanligt för jag delar den och det tycker de inte om, så hon glömde att ge mig antibiotikan och jag håller på att bli galen för det gör så ont och kliar så mycket 😭 Hittade gammal antibiotika hemma så tog två tabletter och hoppas på att det finns lite verkan i dem. Vet att det inte är bra men jag är totalt desperat 😭
 
Det gör så fruktansvärt ont 😭 Har nästan kliat upp sår i underlivet så nu gör det så ont när jag kissar att jag bara med nöd och näppe kan hindra mig från att skrika, och så fort kisset är slut så startar klådan igen 😭
 
Det gör så fruktansvärt ont 😭 Har nästan kliat upp sår i underlivet så nu gör det så ont när jag kissar att jag bara med nöd och näppe kan hindra mig från att skrika, och så fort kisset är slut så startar klådan igen 😭
Lider med dig, det gör så fruktansvärt ont, glöm inte dricka mycket så det sköljer igenom.
Så arg jag hade blivit om jag inte fått ut medicinen för att de krångla och glömde.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 766
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 248
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 225
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp