Jag vill inte vara så trött 😭

Kan inte göra någonting. Knappt skriva ens. Ångesten sliter mig i stycken för jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Fick nyss ett meddelande om ett hundtäcke jag har till salu. Orkar inte ens svara trots att jag vill. Jag orkar ingenting. Hela dagen har jag legat i sängen utom när jag släpat mig upp för att kissa hundarna och mata marsvinen. Jag har flera meddelanden att svara på men jag kan inte. Det är så jävla lätt men jag kan inte
 

Har tagit 1,5 stesolid vilket är mer än jag har tagit på flera veckor (månader?) men har fortfarande panik 😭 Jag kan inte göra någonting mer än ett par minuter för sedan blir paniken för överväldigande. Sitter/ligger mest och stirrar i telefonen utan att se
 
Mår lika dåligt idag, om inte sämre. Förutom att huvudvärken bara är något lite störigt i bakgrunden idag. Ännu tröttare, ännu mer gråtig och uppgiven. Livet är bara helt värdelöst och meningslöst. Jag borde ta vara på de få stunderna som är mer än att bara andas för att kunna existera men jag kan inte för allt det negativa äter upp de få smulorna av positivt som finns. Jag vill inte existera alls om jag inte får leva något
 
Nu har jag att välja mellan fortsätta gå och få ångest för det, vända och ha ångest för det och vara hemma och ha ångest för det. Yay
 
Lyckats slumra en liten stund men jag vill inte vara vaken alls för allt är så fruktansvärt dåligt. Har glömt hur mycket stesolid jag har tagit så vet inte om jag vill ta mer. Dessutom hjälper det ändå inte mer än marginellt på denna sortens ångest/panik för den kommer från att jag inte klarar någonting och inte klarar att förändra mig till att klara någonting så jag hade nog kunnat ta hela burken och det enda som hänt hade varit att jag förhoppningsvis hade somnat. För att vakna till lika mycket ångest igen 😞
Vill skära mig men inte ens det orkar jag, och jag kan ändå inte göra det ”ordentligt” längre och då hjälper det ändå inte utan blir bara ännu ett misslyckande och besvikelse på högen
 
Jag behöver gå och handla och ligger och stressar upp mig som fan och har ångest över det istället för att GÅ OCH HANDLA OCH FÅ SKITEN UR VÄRLDEN. Hur jävla svårt ska det vara?!!
 
Jag behöver gå och handla och ligger och stressar upp mig som fan och har ångest över det istället för att GÅ OCH HANDLA OCH FÅ SKITEN UR VÄRLDEN. Hur jävla svårt ska det vara?!!
❤️

Ingen tröst alls antar jag, men idag tog det två timmar av prokastinerande innan jag packade ihop en sadel för att skicka iväg den.
Har inte riktigt klurat ut varför sadelpackning kräver så mkt energi av mig. När det väl är gjort känns det ju så onödigt att ha skjutit på det.

Vet du varför det känns så tungt att handla? Har du någon butik hos dig du kan beställa via nätet ifrån?
 
❤️

Ingen tröst alls antar jag, men idag tog det två timmar av prokastinerande innan jag packade ihop en sadel för att skicka iväg den.
Har inte riktigt klurat ut varför sadelpackning kräver så mkt energi av mig. När det väl är gjort känns det ju så onödigt att ha skjutit på det.

Vet du varför det känns så tungt att handla? Har du någon butik hos dig du kan beställa via nätet ifrån?
Jag ligger fortfarande i sängen och nu är alla butiker stängda så kommer att få tokpanik när jag blir hungrig senare för jag inte har ”rätt” mat hemma. Är dessutom inne i en period när jag inte kan sova och då blir matproblemen på kvällarna ännu värre. Och ångesten blir inte mindre av att jag egentligen redan har ätit alldeles för mycket idag så det kommer att bli tredubbel ångest ikväll 😭

Just nu klarar jag inte att gå ut. Jag får panik bara av tanken att gå utanför dörren. Att behöva byta kläder innan gör det ännu värre för det är så kallt ich jag känner mig så äcklig så både idag och igår har jag varit ute med hundarna i smutsiga myskläder men så kan jag inte gå till Ica. Bytte om innan när jag försökte gå lite längre men fick sådan ångest bara av tio minuters promenad att jag inte kunde handla då.

Jag får panik av ALLT jag måste göra. Jag behöver bara tänka på minsta lilla så kommer paniken. Tex nu kom jag på att jag glömt fylla på hundarnas vatten och direkt kommer tårarna för jag måste göra det. Jag ligger så extremt mycket efter med allting utom djurens mat. Vattnet brukar aldrig ta slut innan jag fyller på i vanliga fall men glömde flaskan jag fyller på med i köket i eftermiddags och bara att hämta den ger panik. Lyckas jag göra en grej så tillkommer det tre som behöver göras och så samlas allt på en stor gigantisk hög som jag inte kan hantera alls

Tror inte att det finns någon med hemleverans utan man måste hämta i butiken men är inte säker
 
Jag ligger fortfarande i sängen och nu är alla butiker stängda så kommer att få tokpanik när jag blir hungrig senare för jag inte har ”rätt” mat hemma. Är dessutom inne i en period när jag inte kan sova och då blir matproblemen på kvällarna ännu värre. Och ångesten blir inte mindre av att jag egentligen redan har ätit alldeles för mycket idag så det kommer att bli tredubbel ångest ikväll 😭

Just nu klarar jag inte att gå ut. Jag får panik bara av tanken att gå utanför dörren. Att behöva byta kläder innan gör det ännu värre för det är så kallt ich jag känner mig så äcklig så både idag och igår har jag varit ute med hundarna i smutsiga myskläder men så kan jag inte gå till Ica. Bytte om innan när jag försökte gå lite längre men fick sådan ångest bara av tio minuters promenad att jag inte kunde handla då.

Jag får panik av ALLT jag måste göra. Jag behöver bara tänka på minsta lilla så kommer paniken. Tex nu kom jag på att jag glömt fylla på hundarnas vatten och direkt kommer tårarna för jag måste göra det. Jag ligger så extremt mycket efter med allting utom djurens mat. Vattnet brukar aldrig ta slut innan jag fyller på i vanliga fall men glömde flaskan jag fyller på med i köket i eftermiddags och bara att hämta den ger panik. Lyckas jag göra en grej så tillkommer det tre som behöver göras och så samlas allt på en stor gigantisk hög som jag inte kan hantera alls

Tror inte att det finns någon med hemleverans utan man måste hämta i butiken men är inte säker
Önskar jag kunde hjälpa.. det gör ont i hjärtat att läsa hur du har det 😔💔❤️
 
Vi bryr oss ❤️ jag bryr mig ❤️

Du gör ingen illa, fortsätt skriv om det hjälper dig.
Det är bara svårt att veta hur jag ska svara, svaren jag ger kan kännas så fjuttiga och otillräckliga.
Tack 💖
Jo, jag förstår det. Jag vet ju inte ens själv vad som hade hjälpt så hur ska någon annan veta 😕 Visst hade det varit skönt om någon hade kunnat trolla bort att det dåliga men varken dina eller någon annans svar är otillräckliga 💖
 
Sitter i köket och försöker ta tag i att städa marsvinsburen men jag vet inte om jag kommer klara det ikväll, men jag har massor imorgon så jag hade verkligen behövt få det gjort 😓 ångesten och orken har åkt så mycket bergochdalbana idag och igår att jag vet knappt vad jag heter. Har fått lite gjort men på så många olika ställen att det snarare har ökat kaoset än hjälpt
 
Yay! Golvet får vänta
0A2EF297-B0E1-41C5-AF89-5FFAFBF393DF.jpeg
 
Sitter åter igen fast i köket. Skulle sy lite lakan men det tog tvärstopp efter två sömmar 😞 Jag har också åter igen en massa meddelanden att svara på, flera har jag inte ens läst. Idag har jag massor att göra för jag har både boendestöd, möte på psykiatrin (det brukar gå fort för det är typ bara för att kolla så att jag fortfarande lever men det är jättejobbigt att gå dit ändå) och så ska jag hjälpa min vän med hennes marsvin men jag orkar ju inte ens bada mina egna trots att både Floor och Sirenia kommer att få tovor snart 😞 Yannis och Ailyn behöver också bada men det är inte bråttom med dem. Behöver klippa klorna på Pärla och Bella. Lägenheten är kaos IGEN. Pojkvännen sa i söndags att det är mycket mindre kaos än det brukade vara innan men jag kan inte se det
 
Och nu kom posten med nya smyckesdelar så nu vill jag göra smycken men jag får försöka att inte göra det för då blir det ännu mer kaos
 
Där var en kjol jag beställt också. XXL och för liten för jag har gått upp så mycket i vikt 😭 Storleken säger väl egentligen inte jättemycket men jag var säker på att måtten var fel för den var så liten men de stämde så det är jag som börjar bli tjock 😭 Jag VILL ju träna!! Det hade räckt med tio minuter om dagen i början för att minska ångesten lite men det går inte 😭
 
Fått lite gjort idag men nu är det tvärstopp i skallen och jag kan inte ens plocka upp kläderna från golvet. Hur kan det vara så? Jag kan ju skriva om det så då borde det ju bara vara att gå och plocka upp dem och lägga dem i tvättkorgen?! Jag fattar inte!
 
Fått lite gjort idag men nu är det tvärstopp i skallen och jag kan inte ens plocka upp kläderna från golvet. Hur kan det vara så? Jag kan ju skriva om det så då borde det ju bara vara att gå och plocka upp dem och lägga dem i tvättkorgen?! Jag fattar inte!

Det är förmodligen olika typer av ansträngning, skrivningen kanske blir lite mera som avkoppling? Så kan det vara för mig iaf. Men visst har du gjort mera än vanligt flera dagar i rad nu? :):heart
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 757
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 142
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 213
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp