#jagvetvadensnippaär

Ja, detta är fullständigt obegripligt och en avskyvärd skandal som bör få Sverige att vilja gå och gömma sig av skam. HUR är detta ens möjligt?!?

Och, för övrigt: vad spelar det för roll hur långt in karlsskrället stoppat fingret?? VAD har det med saken att göra?? Jag kan knappt andas när jag tänker på det här. Och barnet - hur ska hon känna?? Ifrågasatt om "hur långt in" idioten stoppat fingret - VAD FAN SPELAR DET FÖR ROLL??? :arghh::banghead:
 
Jag blir så arg. Alltså, om vi leker med tanken att de här snubbarna inte fattar vad en snippa är borde de iaf veta att en tioåring har koll på prepositioner. "I" kontra "PÅ". Flickan sa "I". Det använder man inte om nån rör utsidan av en kroppsdel. Simple as that.
De betvivlar helt enkelt att hon är kapabel att ge en adekvat redogörelse.

Men väljer att linda in det i att hon inte kan tillmätas språklig kompetens nog att uttrycka sig på ett tillförlitligt sätt - istället för att säga att berättelsen som sådan, eller hennes vittnesmål, inte är tillförlitligt.
 
Jag tror inte ens man behöver ha egna barn för att veta vad snippa är och lång INNE I säger ju att det inte är utanpå så hur man ens kommer på tanken att dissekera och fundera på betydelsen... tja, det är faktiskt över mitt förstånd.

Jag vet att du inte menar så men måste ändå kommentera.
VARFÖR ska man alltid snacka om att "de kan inte ha egna döttrar" om män. Måste en man ha en dotter för att se ett värde i en flicka? Vad är det för sjukt samhälle vi lever i när man fortfarande måste ursäkta män för att de är rövhattar pga de inte har en dotter 🤮.
De där orden får mig att se rött av ilska varje gång jag ser eller hör dem :rage:
MvH
/Glad att jag inte har barn

Ni har rätt. Såklart.
Min tanke var att man kanske funderar ett steg längre då, att det kommer närmre liksom. Men självklart har ni rätt i att det inte ska behövas. Jag var mest upprörd, men inser att det blir fel att skriva så. Point taken.

Ja, detta är fullständigt obegripligt och en avskyvärd skandal som bör få Sverige att vilja gå och gömma sig av skam. HUR är detta ens möjligt?!?

Och, för övrigt: vad spelar det för roll hur långt in karlsskrället stoppat fingret?? VAD har det med saken att göra?? Jag kan knappt andas när jag tänker på det här. Och barnet - hur ska hon känna?? Ifrågasatt om "hur långt in" idioten stoppat fingret - VAD FAN SPELAR DET FÖR ROLL??? :arghh::banghead:

Håller helt med.
 
Jag vet att du inte menar så men måste ändå kommentera.
VARFÖR ska man alltid snacka om att "de kan inte ha egna döttrar" om män. Måste en man ha en dotter för att se ett värde i en flicka? Vad är det för sjukt samhälle vi lever i när man fortfarande måste ursäkta män för att de är rövhattar pga de inte har en dotter 🤮.
De där orden får mig att se rött av ilska varje gång jag ser eller hör dem :rage:
MvH
/Glad att jag inte har barn

Håller med. Män som säger ”När jag fick en dotter insåg jag…” tror förmodligen att det låter fint, men jag vill bara kräkas.
 
Oisín Cantwell skriver om detta i Aftonbladet.

1677421785765.png
 
Jag tror inte heller det handlade om okunskap... Det handlade om att vilja fria helt enkelt. Att vi inte kommit längre än att män fortfarande har rätt till tjejers kroppar och bara ta för sig. Även mot barn. Uppenbarligen. Mådde illa när jag läste det. Jäkla as. Det finns en särskild plats i helvetet för dessa MÄN.
 
Hur det här kan hända i dagens moderna samhälle överhuvudtaget är fullständigt obegripligt! 🤬🤬 Hur fan är det möjligt?!
Jag är inte förvånad alls. Kvinnohatet är massivt i Sverige och till skillnad mot vad SDsvanzen anser så är åsikten långt ifrån begränsad till muslimer utan den är vitt spridd i befolkningen med företräde inom den manliga delen av befolkningen.
 
Jag blir så arg. Alltså, om vi leker med tanken att de här snubbarna inte fattar vad en snippa är borde de iaf veta att en tioåring har koll på prepositioner. "I" kontra "PÅ". Flickan sa "I". Det använder man inte om nån rör utsidan av en kroppsdel. Simple as that.
Ha, om hon hade sagt ”inne i rumpan” då. Hade de förstått det? Rumpan är ju en yttre kroppsdel men alla vet ju vad ”inne i rumpan” betyder.

Jag är så förbannad! Varför är inte denna skandal högst upp i varje nyhetskanal?
 
För övrigt, även OM en vuxen man hade "bara" fört ned en hand i ett barns underkläder och tafsat på de "yttre delarna", detta ska inte bara frias?! :eek: Känns lite som att det är vad de säger, att det är okej att tafsa så länge man inte sticker in något? :confused:

Personligen som en flicka som tvingats blotta sitt underliv för någon av motsatta könet så är även bara det ett övergrepp i mina ögon, så borde även ovan vara ett övergrepp. Speciellt när förbrytaren är en vuxen man!
 
Är alla dessa (äldre) män verkligen lämpade att göra bedömningar i domstol där en man står åklagad för att ha våldtagit en flicka? Har de överhuvudtaget förmågan eller förutsättningarna att dra korrekta slutsatser i alla de våldtäktsmål där målsägande är en flicka, eller en kvinna med för den delen? Bör man pröva domstolens grundläggande kompetens i saker som kvinnlig anatomi, ordkunskap, samt deras eventuella nivå av sexistisk bias och annat, innan man överhuvudtaget släpper in dem i rättssalen? Frågor som tyvärr väcks när man hör Åkes och övriga mäns resonemang.
 
För övrigt, även OM en vuxen man hade "bara" fört ned en hand i ett barns underkläder och tafsat på de "yttre delarna", detta ska inte bara frias?! :eek: Känns lite som att det är vad de säger, att det är okej att tafsa så länge man inte sticker in något? :confused:

Personligen som en flicka som tvingats blotta sitt underliv för någon av motsatta könet så är även bara det ett övergrepp i mina ögon, så borde även ovan vara ett övergrepp. Speciellt när förbrytaren är en vuxen man!
Åtalet gällde våldtäkt. Vet inte om tafsande utanpå snippan räknas som våldtäkt juridiskt.

Halvt kl
Det verkar ju som om det står i domen att han har haft ett/flera fingrar inne i henne så då är det ju våldtäkt.
Hoppas gubbarna i rätten får sig en avhyvling av sin chef.
 
Jag läste också det. Så pass okunniga får man inte vara. Är det ett ord eller term som är obegriplig tar man reda på innebörden, man ignorerar det inte.
Har själv suttit som nämndeman i över tio år och aldrig varit med om något liknande.
Enligt krönikan så hade de (försökt :meh:) tagit reda på innebörden i svensk ordbok och därmed kommit fram till vardagligt uttryck för kvinnans yttre könsorgan.

Enligt första googleresultatet SAOL på internet så står det "kvinnans könsorgan", kort och gott.
Men klickade på nästa Google resultat och kom till ett SO resultat där det faktiskt står "yttre kvinnliga könsorganet".

Skillnaden är att SAOL är svenska akademins ordbok medan SO är svensk ordbok. Antar att domarna kanske tyckte att SO borde mera handla om vad det "vanliga svenska folket" använder orden till? 🤔

Fast man borde kanske snarare ha pratat med en som faktiskt vet något om barns ordförråd :banghead: Jag betvivlar att barn läser den svenska ordboken för att lära sig nya ord :meh:
 
Åtalet gällde våldtäkt. Vet inte om tafsande utanpå snippan räknas som våldtäkt juridiskt.

Halvt kl
Det verkar ju som om det står i domen att han har haft ett/flera fingrar inne i henne så då är det ju våldtäkt.
Hoppas gubbarna i rätten får sig en avhyvling av sin chef.
Jag har för mig att vid såna tillfällen så kan domare ändra eller skriva en rekommendation om att ändra åtalet? 🤔 Men jag är verkligen inte jurist så jag borde nog inte uttala mig om detta egentligen. *kryper tillbaka under min okunniga sten*
 
Åtalet gällde våldtäkt. Vet inte om tafsande utanpå snippan räknas som våldtäkt juridiskt.

Halvt kl
Det verkar ju som om det står i domen att han har haft ett/flera fingrar inne i henne så då är det ju våldtäkt.
Hoppas gubbarna i rätten får sig en avhyvling av sin chef.
Det är ju det gubbarna som friade hade problem med att "tolka", om "inne i snippan" var upp i slidan, eller "bara" var på utsidan, så att säga. (Det blev många citattecken där.)

Tyvärr kommer väl de domare som friade få bättre jobb, medan den som ville fälla kommer drabbas av olika varianter av utfrysning.
 

Liknande trådar

Samhälle Alltså jag är så förbannad nu! Har inte kunnat sova pga detta. Jag vet inte om ni hängt med i vad som hänt. Men toppjuristen Göran L...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
22 406
  • Låst
Kropp & Själ Jag tycker att det ofta pratas om kvinnors fertilitet, kvinnor ska inte vänta för länge med barn etc. Men varför pratar vi inte om män...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 966
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp