Bukefalos 30 år!

Det har snart gått ett år sedan som jag blev uppsagd från mitt förra jobb. Har förnärvarande jobb fram till årsskiftet. Men vad vill jag göra sen? Det enda jag vet är att jag vill byta yrke. Men tycker det är svårt att veta vad jag vill jobba med. Hur kommer en fram till det? Har över 30 år kvar att jobba. Finns yrke som jag vet inte skulle passa mig, vård och omsorg skulle inte passa mig alls.

Jag är i nästan exakt samma situation, enda skillnaden är att jag har blivit uppsagd men inte slutat ännu. Jobbar till 11 november, sen vet jag inte vad jag vill göra mer än, precis som du, vill jag byta yrke.
Säg till om du får nån snilleblixt på hur man ska komma på vad man vill bli när man är stor 😅 (jag är 47, kan behöva tilläggas 😁).

Samma här (sorry kanske inget stöd)
Varslad, 41år och har nån kris att jag inte vet om jag vill fortsätta på den stigen jag gått 🙃
Men vet inte vad jag vill göra heller.

Ja googla iaf lite på framtidsyrken och sen kikade jag lite utbildningar igår.

Jag är i nästan exakt samma situation, enda skillnaden är att jag har blivit uppsagd men inte slutat ännu. Jobbar till 11 november, sen vet jag inte vad jag vill göra mer än, precis som du, vill jag byta yrke.
Säg till om du får nån snilleblixt på hur man ska komma på vad man vill bli när man är stor 😅 (jag är 47, kan behöva tilläggas 😁).

Samma här (sorry kanske inget stöd)
Varslad, 41år och har nån kris att jag inte vet om jag vill fortsätta på den stigen jag gått 🙃
Men vet inte vad jag vill göra heller.

Ja googla iaf lite på framtidsyrken och sen kikade jag lite utbildningar igår.
Jag tycker det är svårt att veta vad för yrken som är framtidsyrken. Jag är inne på att utbilda mig mer, men vill ju att det ska vara en vettig arbetsmarknad framöver!

Miljöinspektör, speciellt om kan tänka sig att flytta till mer glesa områden.

Det är ett fantastiskt jobb!

Intressant där. Jag jobbar som drifttekniker inom kraft/värme och den branschen skriker efter folk. Dock faller drifttekniker ofta utanför facket 'folk som behövs' eftersom tre olika yrken har samma titel och de andra två inte alls behöver folk.

Vi saknar även tex instrumentare (en form av elektriker).
Jag funderade på drifttekniker, men det var väldigt många som sökte i år så kom inte in.

Beror ju lite på var du bor/kan tänka dig bo i framtiden också. Men från Härnösands katalog så tror jag alla utbildningar är rätt gångbara. Den enda som vi inte har ont av (av de tekniska) är Underhållsberedare. Vad jag hört kan man tjäna rätt bra pengar som kyl/värmepumpstekniker men vet också att två av driftarna på mitt jobb har den utbildningen. Men det hänger också på vad man vill göra och hur?

Vi använder oss av kyl/värmepumps folk och de gör ju allt från läcksökning och vanlig service till avancerad felsökning av våra stora maskiner, men man kan också jobba med de små maskinerna som finns hemma hos folk, det kanske är mer ensidigt?

Över lag så har man ett litet försprång i branschen om man är kvinna. Mycket pga att forskning visat att när man blandar könen så blir arbetet säkrare.

Beror ju lite på var du bor/kan tänka dig bo i framtiden också. Men från Härnösands katalog så tror jag alla utbildningar är rätt gångbara. Den enda som vi inte har ont av (av de tekniska) är Underhållsberedare. Vad jag hört kan man tjäna rätt bra pengar som kyl/värmepumpstekniker men vet också att två av driftarna på mitt jobb har den utbildningen. Men det hänger också på vad man vill göra och hur?

Vi använder oss av kyl/värmepumps folk och de gör ju allt från läcksökning och vanlig service till avancerad felsökning av våra stora maskiner, men man kan också jobba med de små maskinerna som finns hemma hos folk, det kanske är mer ensidigt?

Över lag så har man ett litet försprång i branschen om man är kvinna. Mycket pga att forskning visat att när man blandar könen så blir arbetet säkrare.
Utbildningen som finns där jag bor är ju nischad för företagen på den orten. Så tänker att risken är att en blir väldigt låst i vart en kan bo. Samtidigt är frågan om jag kommer kunna komma in där till hösten. De har en speciell antagningsprocess

Miljöinspektör, speciellt om kan tänka sig att flytta till mer glesa områden.

Det är ett fantastiskt jobb!
Jag skulle kunna bli inspektör inom ett annat område hos kommunen med nuvarande utbildning, har dock ingen examen. Men vet inte om det skulle passa mig, är konflikträdd.

Liknande trådar

• Ensam och ledsen
  • Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Plugga till undersköterska? Bra eller dåligt?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka