Bukefalos 28 år!

Jobba när man är sjuk

pepp

Trådstartare
Har en bekant som prompt ska jobba nu när hon är sjuk, feber och förkyld.

Jag kan förstå att man kanske går och jobbar om man inte har kontakt med mycket folk, men hon jobbar i en stor matvaruaffär...

Vad tycker ni om detta?
Jag tycker man ska hålla sig hemma och inte riskera att smitta ner kunder... jag själv jobbar mycket bland folk (lokalvårdare) och går hem/stannar hemma vid minsta feber...
 
Sv: Jobba när man är sjuk

Man ska stanna hemma när man är sjuk såvida man inte har ett helt isolerat jobb. jag blir själv rätt sur när sjuka har gått till min arbetsplats. Jag vill inte bli sjuk, riskera att bli sjukskriven eller dra hem nån skit bara för att min arbetskamrat är kåt på pengar eller är en redig streber.
 
Sv: Jobba när man är sjuk

Själv sitter jag relativt isolerad på mitt kontor och går till jobbet om jag bara är förkyld.

Andra på mitt jobb jobbar också i regel då de är lite förkylda. Alternativet är ofta att ställa in verksamheten då det inte går att få tag på en vikarie till instruktören hur lätt som helst.

Jobbar man inom vården eller i matvarubutiker är det viktigare att stanna hemma.
 
Sv: Jobba när man är sjuk

Ekvationen är lätt! Är man sjuk så är man sjuk, då stannar man hemma! Är man frisk går man på jobb/skola.

Blir irriterad på folk ska vara "duktiga" & jobba när dom är sjuk.:mad:

Samma sak med dom som inte kan ha sina barn hemma från dagis/skola när dom är sjuk. HUR många gånger har man inte hört "ja hen är frisk, sist hen kräktes var i går mitt på dagen! Inte konstigt t.ex. magsjuka sprids som en löpeld. ":banghead:
 
Sv: Jobba när man är sjuk

*kl*

Om man nu ska vara petig så är det inte så att man får vara hemma från jobbet bara för att man är sjuk.
Kriteriet för att inte behöva gå till jobbet är att arbetsförmågan är påverkad – och visst, har man feber och känner att man inte fixar att jobba så ska man vara hemma… men bara lite vanlig hederlig förkylning?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 979
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 238
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 823
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 321
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp