R
Raderad medlem 6459
Jag skulle aldrig hinna det. Jag vet många som jobbar på soc som aldrig skulle hinna det. Många som jobbar med utsatta människor som inte skulle orka det. Din idé skulle, förutom ta bort en del jobb, förmodligen generera en hel del ostädade rum under de perioder där man bara inte orkar eller hinner.Jag har inte tänkt så långt men om det tar 20 minuter att städa mitt kontorsrum så brukar jag hinna det åtminstone två gånger i veckan, antar jag?
Har jag 20 minuter över vill jag kunna gå på en promenad och ta lite luft. Snacka med en kollega. Inte stressa med dammsugning. Givetvis skulle man kunna stryka en timmes jobb för mig i veckan och istället avsätta tiden för att jag ska städa, men jag kan liksom inte se riktigt hur det löser nåt. Vem tar hand om mina andra grejer då?
Förutom städning, vad mer ska jag göra? Sköta kaffemaskinen? Laga skrivaren och telefoner om de går sönder? Gå i väg med posten istället för att vi får den hämtad? Gå och handla kontorsmaterial istället för att få den levererad? Tvätta fönstren? Kort sagt: vad är det okej att man betalar folk att göra och vad är fel att betala folk för?