Jultråden 2022

Är inne på tredje burken med pepparkakor nu (till info så verkar pepparkakor vara en utav väldigt få saker som är billigare i Norge än i Sverige), och har snart ätit upp en hel blåmuggsost + ingefäramarmelad. :d Även hunnit börja på glöggen. Så känns som jag ligger bra i fas i år. :up:
 
När jag bodde i Tyskland fanns det också bara saffran i 0,1 grams förpackningar. Och dyrt var det!
Köpte därför alltid med mig ett gäng från Sverige, eller så skickade min mamma till mig i ett brev. Eftersom påsarna är platta och inte väger mycket är det enkelt att lägga i ett kuvert och posta. Om någon utanför Sverige vill ha ett gäng påsar så säg till!
Här är det erbjudande på saffran överallt just nu. En påse på 0,5 gram äkta saffran kostar typ 10-15kr.
 
Någon som ska se julfilm på bio i år? Jag tänkte försöka se båda två hos Filmstaden! Båda har dock premiär på fredag 2/12 när jag jobbar kväll.


Violent Night
Action,Skräck
1 tim 51 min | 15 år

När en grupp legosoldater bryter sig in i en rik familjs hem på julafton, och tar alla som gisslan, är teamet inte förberedda på en oväntad motståndare: Jultomten.


Länge leve Bonusfamiljen
Komedi,Drama
1 tim 47 min | Barntillåten

Hur länge ska man kämpa för sitt äktenskap och kan man förlåta otrohet?

Lisa och Patrik har lappat ihop sitt äktenskap efter Patriks otrohet ett år tidigare när ett brev från tingsrätten dimper ner. Det visar sig att Lisa glömt bort att hon lämnade in skilsmässopapper när det var som sämst mellan dem och nu är skilsmässan ett faktum.
Patrik bli bestört, han vill absolut inte vara skild från Lisa och bestämmer sig för att överraska henne i fjällen med ett bröllop på nyårsafton.
 
December är här och nu kan jag börja använda mina julörhängen!
Valet för dagen blev snögubbar:
20221201_091146.jpg
 
Jag har fått ansvar för årets julklappslek till släktfirandet så nu undrar jag hur ni brukar köra? Regler? Prisintervall? Antal klappar/person? Osv osv! Shoot! :D
 
Jag har fått ansvar för årets julklappslek till släktfirandet så nu undrar jag hur ni brukar köra? Regler? Prisintervall? Antal klappar/person? Osv osv! Shoot! :D
Vi kör julklappspelet hos sambons familj och säger 200 kr och minst 2 klappar/person. Det ska i första varvet vara ett par i tärningarna för att få ta julklapp. När alla är utdelade börjar fas två efter öppning och då sätts ett larm på en slumpvis vald tid. Vid par får man ta julklappar från en annan men man får inte ta från den som bara har en julklapp. Skitkul spel som höjer pulsen 😁
 
IMG_20221201_192532599.jpg

Lagom till första december har jag äntligen fått till lite julkänsla här hemma :love: Varit så stressad sedan i söndags då vi inte ens hade någon adventsbelysning uppe och än mindre några ljus till adventsljusstaken men idag (:o) kunde vi äntligen tända första adventsljuset och öppna vår adventskalendrar :heart
 
Köpte en ny ljusslinga till vår julgran plus en kortare för ett träd på sidan av huset där det liksom är äckelmörkt.

Imorrn får jag åka och köpa en ny slinga till julgranen för de 30 metrarna hamnade utomhus de med och är numer lindade på stommen på det nedmonterade fula uterummet 😂😂😂

Men fint blev det och liksom steg ett i mitt "wannabee ett päron tilll farsa firar jul och pyntar huset" komplex 🙈
 
Kom fram till att jag ogillade slingan på det nedlagda uterummet. Inte slingan i sig utan snarare hur den blev fördelad. Lindade av och om allting. Det var ju en kul erfarenhet med 30m slinga och dubbellampor :yuck: Men till slut blev det snyggt, tror jag. Måste kolla i beckmörker först..
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 483
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 197
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 053
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp