Jultråden 2022

1670002518046.png

Någon som har tips på goda julcidrar eller liknande drycker som är alkoholfria? Såg någon dryck med skummtomte, men det är jag inte så förtjust i.

Älskar de på bilden! :d men de är det ju tyvärr alkohol i :(
 
Visa bifogad fil 106899
Någon som har tips på goda julcidrar eller liknande drycker som är alkoholfria? Såg någon dryck med skummtomte, men det är jag inte så förtjust i.

Älskar de på bilden! :d men de är det ju tyvärr alkohol i :(
jag provade den alkoholfria "polka", känner mig inte så sugen på att köpa den igen, smakade lite mintigt bubbelvatten. En kund kom in och redogjorde för att båda de andra smakerna (som säljs i vanliga butiker, smällkaramell och skumtomte) var SÅ mycket bättre.

Annars älskar jag fatlagrad julmust. så mycket mer karaktär och "djup" än vanlig.
 
Visa bifogad fil 106899
Någon som har tips på goda julcidrar eller liknande drycker som är alkoholfria? Såg någon dryck med skummtomte, men det är jag inte så förtjust i.

Älskar de på bilden! :d men de är det ju tyvärr alkohol i :(
Vet inte om du vill köpa eller kan tänka dig att göra själv, men jag tänkte prova göra en äpple-ingefärskvass och smaksätta med kanelstång, stjärnanis, kardemummakapslar och nejlika. Det tror jag verkligen på!
 
Visa bifogad fil 106899
Någon som har tips på goda julcidrar eller liknande drycker som är alkoholfria? Såg någon dryck med skummtomte, men det är jag inte så förtjust i.

Älskar de på bilden! :d men de är det ju tyvärr alkohol i :(
ser nu att Pomologik släppt en hopple x-mas, "Kryddig, fruktig, söt smak med inslag av röda äpplen, kanel, ingefära, peppar och citrus. Serveras vid 6-8°C som sällskapsdryck, till vegetariskt eller till rätter av ljust kött."
 
tack för att du delade med dig säger jag, jag hinner nog inte dit i år alls tyvärr och de sista åren har det inte blivit av heller på grund av pandemin har det inte känts säkert. Men nästa år ska jag banne mig gå dit iallafall är så otroligt vackert på kvällen när allt är upplyst. :)
Ja, jag tänkte att någon kanske skulle uppskatta bilderna. Det var helt fantastiskt fint verkligen, jag blev positivt överraskad och då hade jag ändå ganska höga förväntningar.
 
Ja, jag tänkte att någon kanske skulle uppskatta bilderna. Det var helt fantastiskt fint verkligen, jag blev positivt överraskad och då hade jag ändå ganska höga förväntningar.

Alltid härligt när det överträffar ens förväntningar. Själv är jag inte så mycket för Liseberg på sommaren längre men till jul uppskattar jag verkligen det! Vi brukar gå ett gäng före detta arbetskamrater varje år i december, äta, spela lite, handla lite och njuta av allt det vackert dekorerade. Ett trevligt sätt att hålla kontakten med varandra även fast de flesta av oss inte jobbar på den arbetsplatsen längre. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 479
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 159
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 531
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 051
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp