Jultråden 2022

Här har barnen gjort pepparkakshus idag 🤩
PXL_20221203_164201646.jpg
 
jag provade den alkoholfria "polka", känner mig inte så sugen på att köpa den igen, smakade lite mintigt bubbelvatten. En kund kom in och redogjorde för att båda de andra smakerna (som säljs i vanliga butiker, smällkaramell och skumtomte) var SÅ mycket bättre.

Annars älskar jag fatlagrad julmust. så mycket mer karaktär och "djup" än vanlig.

Smällkaramell får jag prova då :laugh:
Vet inte om du vill köpa eller kan tänka dig att göra själv, men jag tänkte prova göra en äpple-ingefärskvass och smaksätta med kanelstång, stjärnanis, kardemummakapslar och nejlika. Det tror jag verkligen på!
Försökt stryka så mycket "gör själv" som möjligt i år, men det vore himla kul med en recension av den sen! :love:
ser nu att Pomologik släppt en hopple x-mas, "Kryddig, fruktig, söt smak med inslag av röda äpplen, kanel, ingefära, peppar och citrus. Serveras vid 6-8°C som sällskapsdryck, till vegetariskt eller till rätter av ljust kött."
ÅH! Har druckit någon vanlig äppelcider från dem, så denna MÅSTE jag absolut skaffa!!!
Jag kör också fatlagrad julmust, Nygårdas på bourbonfat eller calvadosfat :d
Det är min treat till jul :up:

Tack för tipsen! :heart

Julmust är självskrivet här, gillar också de fatlagrade :love:
 
Visa bifogad fil 106899
Någon som har tips på goda julcidrar eller liknande drycker som är alkoholfria? Såg någon dryck med skummtomte, men det är jag inte så förtjust i.

Älskar de på bilden! :d men de är det ju tyvärr alkohol i :(

Alltså på tal om spännande dryck till jul så kan jag ju hälsa att min familj alltid värmer Dr Pepper på spisen i juletider :angel: Serveras hett alltså, med en skiva citron. Typ så här
 
received_702582671133051.jpeg


Funderar vad för mutant hyacinter jag köpt, 2st blomstänger (därav ser tjock och fin ut 😂) och blommar längst ner.

Ska kolla om köpa Hyacinter nån annanstans än ICA och hoppas på mer uppfostrad variant :rofl:

Edit: Den är uppstöttad nu.
 
Min storebror hade köpt den här på skoj. Den var precis lika äcklig som vi väntat oss.

Visa bifogad fil 107110
:D
Jag köpte den faktiskt, smakade inte alls så skumt som man hade kunnat tro tyckte jag :angel: förra året (har inte kollat om den finns kvar) fanns det en annan dryck som smakade ännu mera skumtomte. Denna smakade mindre skumtomte, och därmed lite mera drickbar för mig :angel::rofl:
 
Jag köpte den faktiskt, smakade inte alls så skumt som man hade kunnat tro tyckte jag :angel: förra året (har inte kollat om den finns kvar) fanns det en annan dryck som smakade ännu mera skumtomte. Denna smakade mindre skumtomte, och därmed lite mera drickbar för mig :angel::rofl:
24607431_400.png

(Ursäkta enorm bild :o det reflekterar inte mitt betyg)
Jag tror att det var denna som smakade mera skumtomte, eller en alkoholfri version 🤔 Köpte den då mamma älskar skumtomtar och tänkte att hon skulle kanske gilla den :D och skumtomte var det verkligen.
 
24607431_400.png

(Ursäkta enorm bild :o det reflekterar inte mitt betyg)
Jag tror att det var denna som smakade mera skumtomte, eller en alkoholfri version 🤔 Köpte den då mamma älskar skumtomtar och tänkte att hon skulle kanske gilla den :D och skumtomte var det verkligen.
Oj, coolt att smaken kan skilja så. Jag kände bara smaken av päroncider med liiiiite hint av vanilj
 
Jag tror iallafall att det var den, kan dock ta fel då det var den enda skumtomtedrycken jag hittade på systembolagets hemsida. De kan ju ha slutat med den jag minns.
jo men jag vet att vi haft kunder som älskat den för att den är sååå god så det är säkert den. Det är bara fascinerande hur olika smaklökar upplever smaker.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 461
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 935
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 027
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp