Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror det. Älskar serienAha den boken är väl den nyaste I serien?![]()
Aha trevligtTror det. Älskar serien![]()
Tänkte baka lussebullar nästa vecka och vill baka någon sort med fyllning av mandelmassa och vit choklad och ha någon typ av socker uppepå. Vad tror ni om detta receptet? Jag baka aldrig speciellt inte saker som ska jäsa så känner bara att allt verkar SÅ svårt och kladdigtMen vill verkligen testa, har tänkt i flera år! https://bydiadonna.femina.se/hogtider/saffransbullar-med-mandelmassa-och-vit-choklad/
Eller har ni något annat receptförslag?
Baka är kletigt
Det där receptet funkar säkert, själv bakade jag på Roy Fares saffransrecept igår, det är gudomligt: https://www.koket.se/mitt-kok/roy-fares/saffransbullar-med-fordeg
Jag följer det där receptet förutom att jag tar mindre socker, 1,5dl. Sedan orkar jag inte göra fina figurer eller snurror, jag gör lusseblobbar för att maxa mängden russin per bulleDe ska också se ut som om en skjutit dem med pärlsockerhagel enligt min mening
Jag gjorde några utan russin för de obegripliga som vägrar russin och glöggkokta russin för oss andra med intakta smaklökar
Jag fick inte ta särbons romrussin, det var därför det blev glöggkokta
![]()
Något som mer eller mindre är en garanti för en lätthanterlig deg som inte blir torr är just det med fördegen. Det tar lite mer tid men är enligt mig så värt det (jag diskuterade det med bagerskan hemma i byn och hon sa att just fördeg är en game changer). Jag tycker också det blir godare med uppmjukade russin (rom, glögg eller vatten), saffran gör som sagt degen torr.
Buke, vill gärna ha tips på mellandagsaktiviteter mwd föräkdrarna, ett nyligen pensionerat par 65 år gamla.
Är hemma i 10 dagar över jul, och har bokat in oss på julbord den 22, men vill ha lote mer planerat för mellandagarna.
Var hittar man information om var det händer saker? Går hittiös bet på google och kommunens hemsida.
Föräldrarna finns på österlen, men allmän info om var man hittar info (!) tas också emot tacksamt!
Självstängande julgransfotVi har bestämt oss för att ha julgran för första gången ever. Vad ska man tänka på?
Vad för fot rekommenderar ni? Ska vara så vält-säkert som möjligt pga tre katter.
Que es? Vad är det? Jag har inte haft gran på 20 årSjälvstängande julgransfot![]()
Läste "har julmusik i lungorna" och blevHar julmusik i lurarna