Bukefalos 28 år!

Juridik kontrakt, vad gäller?

P

prallan

Om en detalj i ett kontrakt inte är tydligt, kan förtydliganden göras sinsemellan parterna via sms och blir det juridiskt bindande?
 
Nu är jag inget proffs, men jag tror inte det.
Däremot e-mail kan vara det.

(Lutar mig mot mitt husköpskontrakt, där eventuella överenskommelser mellan mig och säljarna måste gå via e-post, eftersom mäklaren sa att sms inte är jur bindande.)

Men en bra sida som jag använt mig av ett par ggr är lawline.se, där man får svar på juridiska frågor :)
 
Nu är jag inget proffs, men jag tror inte det.
Däremot e-mail kan vara det.

(Lutar mig mot mitt husköpskontrakt, där eventuella överenskommelser mellan mig och säljarna måste gå via e-post, eftersom mäklaren sa att sms inte är jur bindande.)

Men en bra sida som jag använt mig av ett par ggr är lawline.se, där man får svar på juridiska frågor :)
Fastigheter skiljer sig från annat, där är inte muntliga avtal bindande.
 
Om en detalj i ett kontrakt inte är tydligt, kan förtydliganden göras sinsemellan parterna via sms och blir det juridiskt bindande?
Om ni skulle bli oeniga så är det fri bevisprövning i rättssystemet. Sms mellan er som visas upp i rätten kan väl hjälpa till med tolkningen av ert avtal. Har ni bägge gjort som smsen säger så styrker det att det är det ni avtalat om.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 144
Senast: nullo-modo
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 395
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 015
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 352
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp