Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Är fortfarande helt slut 😅
Bra pass på gymmet också fick lite tips på övningar och så anpassat på mina problemområden.
Imorgon blir det ganska mycket jobb. Det är bra för då slipper jag fundera om och när jag ska dricka. Jag föredrar veckor med mer struktur då blir det svårare att hinna dricka. Jag tror det är en av orsakerna till att förra veckan blev så där.
 
Ja, många av oss har ju påtalat att det låter som om du inte har tillräckligt med rutiner i vardagen!
Mest du tror jag? Men ja under julen har det inte varit så mycket rutiner. Annat än stallet på morgonen som ju är nästan varje morgon sen det olika under dagen beroende på hur dagen ser ut.

Jag behöver rutiner från tidig morgon till sen kväll. Kan inte ha för mycket ledig tid utan måste fylla upp dagarna betydligt mycket mer. Men efter jag blev sjuk har jag inte orkat jobba som som jag gjort innan. Blev alldeles för mycket jobb! Så nu är det snarare tvärtom. Det är svårt få till balansen
 
Är fortfarande helt slut 😅
Bra pass på gymmet också fick lite tips på övningar och så anpassat på mina problemområden.
Imorgon blir det ganska mycket jobb. Det är bra för då slipper jag fundera om och när jag ska dricka. Jag föredrar veckor med mer struktur då blir det svårare att hinna dricka. Jag tror det är en av orsakerna till att förra veckan blev så där.
Hur går det med AA varje dag förutom kanske en, som väl var igår.
 
Den här ska jag hänga upp i sovrummet så det första och sista jag ser är detta.

IMG_5300.jpeg
 
Det är en grej som jag tänkte på som jag vill göra men är lite rädd för. Blivit bjuden på en tjejkväll och jag känner hälften där men ingen av dessa vet om mitt problem med alkoholen.
Det första jag började tänka på var om jag ska klara av vara nykter. Kanske ta bara ett glas osv. Mycket tankar.
Jag vill gärna vara med och hoppas att det inte ses som konstigt om jag väljer alkoholfritt hela vägen. Eller blir det för uppenbart att jag har problem?
Finns det någon du känner förtroende för som du kan berätta för och sedan fråga om ni behöver dricka alkohol överhuvudtaget? Fråga om ni kan ses på ett café istället för en bar? Kan det kanske kännas skönare om någon vet att du inte dricker alkohol även om det inte tas upp på träffen? Lite av en "livlina" under kvällen.
Sen instämmer jag i att det alltid är okej - i ditt fall nödvändigt - att tacka nej. Trugar sällskapet, vill inte acceptera ett nej osv är det faktiskt dem det är fel på, inte dig.
 
Men alltså har skrivit det förut och skriver igen. Ni är ju iväg på saker jämt väldigt mycket restaurang mm.
 
Tänker du att två veckor nykter skulle göra att du inte längre är alkoholist? Att du då brutit beroendet?
Gissar att TS menade lite mer stabil i sin nykterhet än nu för att klara av tjejkvällen, inte att hon inte längre skulle lida av beroendeproblematik.

Jag gissar på att det beror lite på hur svårt det varit, ibland har det ju varit betydligt svårare än andra gånger. Sedan är jag tyvärr lite negativ, med tanke på att återfallet som varit nu tycks ha pågått en längre tid och säkert (men inte garanterat, såklart) kommer leda till en del svajighet.
 
Mest du tror jag? Men ja under julen har det inte varit så mycket rutiner. Annat än stallet på morgonen som ju är nästan varje morgon sen det olika under dagen beroende på hur dagen ser ut.

Jag behöver rutiner från tidig morgon till sen kväll. Kan inte ha för mycket ledig tid utan måste fylla upp dagarna betydligt mycket mer. Men efter jag blev sjuk har jag inte orkat jobba som som jag gjort innan. Blev alldeles för mycket jobb! Så nu är det snarare tvärtom. Det är svårt få till balansen
Jag är en av de som har sagt det, ja. Och förmodligen upprepade gånger... ;) Men det är för att jag verkligen tror att det är jätteviktigt att du har rutiner. Du ska inte kunna börja dagen med att ens FUNDERA på om du kan ta dig ett glas till frukost!
 
Det är en grej som jag tänkte på som jag vill göra men är lite rädd för. Blivit bjuden på en tjejkväll och jag känner hälften där men ingen av dessa vet om mitt problem med alkoholen.
Det första jag började tänka på var om jag ska klara av vara nykter. Kanske ta bara ett glas osv. Mycket tankar.
Jag vill gärna vara med och hoppas att det inte ses som konstigt om jag väljer alkoholfritt hela vägen. Eller blir det för uppenbart att jag har problem?
För det första är det väl ett utmärkt tillfälle att berätta om dina problem? Det är så tråkigt att du skäms så mycket. MEN nej, det är inget konstigt att inte dricka! Jag gör nästan aldrig det då jag i regel väljer att ta bilen. Men skulle inte heller ha några problem alls med att avstå ändå. Om folk tycker att man är konstig för det, så får de väl tycka det? 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kan inte vara glad just nu. Häggen blommar, barnen leker. De blåser maskrosfrön, äter jordgubbar, badar. Jag stryker fingrarna genom...
Svar
10
· Visningar
1 468
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
880
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
911
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt så här. To 6 juni – Omstart av program...
Svar
5
· Visningar
454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp