Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Jag har fått frågan om jag druckit nu under veckan som var. Blånekade de gångerna.
Eftersom jag var mitt upp i det. Rädd att han skulle hälla ut resten och det hade varit katastrof.
Just nu är det är det massor med tomflaskor i sovrummet som jag måste ta tag i. Helt sjukt jag druckit den mängden på så kort tid. Det förstår jag inte alls. Några enstaka flaskor ok men det är mer misärvarning där nu. Jag känner bara en viss hopplöshet för är rädd att jag ”inte är klar” och är jag inte klar så förtjänar jag att se skiten.
Fundera över OM några enstaka gömda tomflaskor i sovrummet på riktigt skulle vara ok. Varför i så fall?
Du behöver inte svara mig, men fundera gärna på det.
 
Jag har fått frågan om jag druckit nu under veckan som var. Blånekade de gångerna.
Eftersom jag var mitt upp i det. Rädd att han skulle hälla ut resten och det hade varit katastrof.
Just nu är det är det massor med tomflaskor i sovrummet som jag måste ta tag i. Helt sjukt jag druckit den mängden på så kort tid. Det förstår jag inte alls. Några enstaka flaskor ok men det är mer misärvarning där nu. Jag känner bara en viss hopplöshet för är rädd att jag ”inte är klar” och är jag inte klar så förtjänar jag att se skiten.
Se det som ett uppvaknande hur mycket flaskor det blir.
 
Trots detta nederlag försöker jag tänka positivt och det är bättre än det var för ett år sedan. Jag har fler och bättre verktyg än jag hade då. Jag ser och förstår mer. Jag lyckas välja rätt ofta. Denna veckan har jag skitit i mycket och rättfärdigat ett beteende som jag egentligen inte kan stå för. Men ser jag det över tid så är jag inte på ruta ett. Inte som för ett år sedan.
Det här är inte menat nedlåtande eller så, för du har nog absolut mer verktyg och insikt nu än för ett år sedan, det tror jag också! Sedan är det ju kanske svårt att bedöma utifrån, också baserat på att du fått inlägg borttagna och så, men hur skulle du säga att vidden på det här återfallet (det du beskriver med massor med tomflaskor och misär) ter sig jämfört med andra? Är det så att det pågått en längre tid innan du insett att du måste rycka upp dig igen, eller framstår det bara så för att du inte kunnat skriva av dig lika mkt...?
 
Nej det märks inte. Fick det nyss bekräftat. Partner sa att jag skulle vara stolt över mig eftersom jag varit nykter nu i flera dagar trots festligheter.
Åhh 😞
 
Ja detta är det största felet med mig. Jag vet att det enda rätta är ett nyktert liv. Men jag har köpt alkohol. Druckit. Smusslat. Tagit tillfällen i akt. Druckit när ingen sett och även då känt att det är inte rätt detta men varit tvungen. Inte orkat varit nykter över tid.
Blivit förvånad också över hur fort jag dricker och inte kan hålla mig till den mängden jag först tänkt mig. Det blir alltid alldeles för mycket. Det finns inte stopp. Om jag inte distraherar mig eller verkligen tar avstånd men det är svårt. Lättare att bara fortsätta dricka men är så less på detta smusslande

Hör du av dig till ett behandlingshem och berättar detta kommer du få mer hjälp.
Var ärlig och öppen med att du dricker flera dagar I rad helt okontrollerat.
 
Nej det märks inte. Fick det nyss bekräftat. Partner sa att jag skulle vara stolt över mig eftersom jag varit nykter nu i flera dagar trots festligheter.
Åhh 😞
Fast vi märker ju.

Din partner har frågat flera gånger om du druckit de senaste dagarna? Du har blånekat. Varför tror du han har frågat? Bara på skoj?
Tror du inte att hans uttalande om att du ska vara stolt kan handla om att få dig att krypa till korset? Medberoende är en märklig "sjukdom".
 
Nej det märks inte. Fick det nyss bekräftat. Partner sa att jag skulle vara stolt över mig eftersom jag varit nykter nu i flera dagar trots festligheter.
Åhh 😞

Fast det är väl inte konstigt att han säger så? Medberoende är inte roligt alls. Dessutom har du ju vid flera tillfällen fått utbrott när han frågat dig om du druckit. Kan mycket väl vara så att han säger det för att dels skydda sig själv men också försöka vara uppmuntrande.
 
Hör du av dig till ett behandlingshem och berättar detta kommer du få mer hjälp.
Var ärlig och öppen med att du dricker flera dagar I rad helt okontrollerat.
Det finns inget. De behandlingshem/motagningar som finns har jag redan varit i kontakt med. Ett som har stängt som jag först tänkte på. Sen andra som kostar hur mycket pengar som helst.
Sen ett som inte kostar något men de kan inte hjälpa mig mer än det jag redan fått (samtal och medicin)
 
Det finns inget. De behandlingshem/motagningar som finns har jag redan varit i kontakt med. Ett som har stängt som jag först tänkte på. Sen andra som kostar hur mycket pengar som helst.
Sen ett som inte kostar något men de kan inte hjälpa mig mer än det jag redan fått (samtal och medicin)
Om den ekonomiska möjligheten finns får du kanske ändå fundera på ett av de behandlingshem som "kostar hur mycket pengar som helst". Du förlorar så mycket av ditt liv på att fortsätta som du gör.
 
Om den ekonomiska möjligheten finns får du kanske ändå fundera på ett av de behandlingshem som "kostar hur mycket pengar som helst". Du förlorar så mycket av ditt liv på att fortsätta som du gör.
Jag kommer att vara på AA varje dag nästa vecka. Utom möjligen den dagen jag har rehabsamtalet för samma dag har jag PT på ett gym.
Sen ta alkoholmedicinen direkt på morgonen. Jag har slarvat med den så mycket pga att kunna dricka
 
Jag kommer att vara på AA varje dag nästa vecka. Utom möjligen den dagen jag har rehabsamtalet för samma dag har jag PT på ett gym.
Sen ta alkoholmedicinen direkt på morgonen. Jag har slarvat med den så mycket pga att kunna dricka
Inga ursäkter för att hoppa över AA (förutom kanske den ena dagen)?
Inga ursäkter för att hoppa över medicinen?
 
Det finns inget. De behandlingshem/motagningar som finns har jag redan varit i kontakt med. Ett som har stängt som jag först tänkte på. Sen andra som kostar hur mycket pengar som helst.
Sen ett som inte kostar något men de kan inte hjälpa mig mer än det jag redan fått (samtal och medicin)

Ja, det kommer kosta men ditt liv kommer braka fullständigt åt helvete annars.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kan inte vara glad just nu. Häggen blommar, barnen leker. De blåser maskrosfrön, äter jordgubbar, badar. Jag stryker fingrarna genom...
Svar
7
· Visningar
1 003
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
854
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
890
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp