Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Jag orkar inte svara på era inlägg just nu. Är fullständigt less på hela situationen.

Du behöver inte svara.
Såg ditt tidigare inlägg som du raderade, där du la skuld på de som skrivit i tråden. Det är inget fel på dom, eller de inlägg de skrivit. Men jag förstår att det är jobbigt att bli ”genomskådad”. Det är viktigt att du är ärlig men det är ju inte mot användare på ett internetforum som du ska vara ärlig, utan mot dig själv! Du behöver inte bevisa ngt eller ge löften till användare här. Men skriver du här så kommer det alltid finnas de som genomskådar dig. Men den enda du egentligen skadar med lögner är ju dig själv (och kanske dina anhöriga IRL).
 
Du behöver inte svara.
Såg ditt tidigare inlägg som du raderade, där du la skuld på de som skrivit i tråden. Det är inget fel på dom, eller de inlägg de skrivit. Men jag förstår att det är jobbigt att bli ”genomskådad”. Det är viktigt att du är ärlig men det är ju inte mot användare på ett internetforum som du ska vara ärlig, utan mot dig själv! Du behöver inte bevisa ngt eller ge löften till användare här. Men skriver du här så kommer det alltid finnas de som genomskådar dig. Men den enda du egentligen skadar med lögner är ju dig själv (och kanske dina anhöriga IRL).
Jag är redan dömd på förhand. Så känns det.
Men jag ska vända på detta. Det vet jag.
Samtidigt är det konstigt att jag gör saker som inte borde vara ett problem till ett problem. Jag skulle kunna inse att ja men nu räcker det. Men jag har dragit ut på det sista beslutet gång på gång.
Det gör mig förbannad.
 
Jag är redan dömd på förhand. Så känns det.
Men jag ska vända på detta. Det vet jag.
Samtidigt är det konstigt att jag gör saker som inte borde vara ett problem till ett problem. Jag skulle kunna inse att ja men nu räcker det. Men jag har dragit ut på det sista beslutet gång på gång.
Det gör mig förbannad.
Tror ingen dömer dig, men kan förstå känslan. Försök att bara ha fokus på dig dig dig. Skit i vad andra tänker och tycker och bevisa för dig själv att du kan! ...för det är klart att du kan!
 
Eller så sa partner det för att ge dig ytterligare en möjlighet att faktiskt erkänna att det inte var så...
Kan det vara så 😞
Åh jag vet inte! Jag tänker att på ett sätt vore det bra att jag berättade att jag druckit under veckan. Men samtidigt vill jag inte förstöra mer än jag redan gjort.
Bästa är kanske att bara glömma denna vecka och satsa på en helt nykter kommande vecka?
Jag ser faktiskt fram emot att vara helt nykter hela veckan men är samtidigt lite rädd. Men jag SKA klara det!
 
Kan det vara så 😞
Åh jag vet inte! Jag tänker att på ett sätt vore det bra att jag berättade att jag druckit under veckan. Men samtidigt vill jag inte förstöra mer än jag redan gjort.
Bästa är kanske att bara glömma denna vecka och satsa på en helt nykter kommande vecka?
Jag ser faktiskt fram emot att vara helt nykter hela veckan men är samtidigt lite rädd. Men jag SKA klara det!

Jag tycker du ska berätta. Just det där att du (när du druckit) verkar känna dig stolt och nästan mallig över att du tror att ingen kommer på dig är problematiskt och hjälper dig inte. Bättre lyfta upp allt i ljuset nu när du är nykter (vilket jag insåg att du kanske inte är, isåfall ännu större anledning att berätta).

Om du inte kan vara nykter kan du ju åtminstone vara ärlig med med, som du själv sagt. 🙂
 
Jag tycker du ska berätta. Just det där att du (när du druckit) verkar känna dig stolt och nästan mallig över att du tror att ingen kommer på dig är problematiskt och hjälper dig inte. Bättre lyfta upp allt i ljuset nu när du är nykter (vilket jag insåg att du kanske inte är, isåfall ännu större anledning att berätta).

Om du inte kan vara nykter kan du ju åtminstone vara ärlig med med, som du själv sagt. 🙂
Jo du har rätt.
Av någon anledning känns det mycket svårare att berätta för honom denna gången. Jag skäms massor.
 
Kan det vara så 😞
Åh jag vet inte! Jag tänker att på ett sätt vore det bra att jag berättade att jag druckit under veckan. Men samtidigt vill jag inte förstöra mer än jag redan gjort.
Bästa är kanske att bara glömma denna vecka och satsa på en helt nykter kommande vecka?
Jag ser faktiskt fram emot att vara helt nykter hela veckan men är samtidigt lite rädd. Men jag SKA klara det!

Att berätta är ju en väg mot att faktiskt varaktigt bli nykter. Att erkänna problemet och bakslag är att öka möjligheten att få hjälp. Samt att ge andra möjligheten att förstå hur pass illa problemet är. Det gör det lättare för dem att hjälpa. Och för all del förlåta

Skulle jag, som levt med både nykter alkoholist och "total förnekelse"-alkoholist ge dig ett enda råd så är det att just vara ärlig. Man märker lögnen, och den sårar mer än om personen varit ärlig. Oavsett.
 
Kan det vara så 😞
Åh jag vet inte! Jag tänker att på ett sätt vore det bra att jag berättade att jag druckit under veckan. Men samtidigt vill jag inte förstöra mer än jag redan gjort.
Bästa är kanske att bara glömma denna vecka och satsa på en helt nykter kommande vecka?
Jag ser faktiskt fram emot att vara helt nykter hela veckan men är samtidigt lite rädd. Men jag SKA klara det!
Fattar att du delvis är lite rädd inför veckan, det brukar ju vara ganska tufft för dig när du försöker bryta ett återfall. Men ändå positivt att du ser fram emot att vara helt nykter :)

Att helt glömma veckan tror jag inte gynnar dig, dock.
 
Jo jag är nykter nu men drack imorse. Inte mycket men två glas. Eller två muggar snarare det var inte glas. Jag hade med mig litegrann bara om det skulle bli kris.
Inte för att jag var sugen öht men så var det. Och igår kväll var jag på väg att smita till en bar men tänkte att det skulle bli för uppenbart. Jag lyckades hejda den impulsen plus var väldigt mätt och nöjd och mådde bra ändå. Trots att jag inte drack just då.
Jag har ingen dricka kvar och det är jag både tacksam över och samtidigt har lite panik av. Jag får inte fasta i detta. Imorgon blir det en annan karamelldrottning. Den här vill jag inte ha klar är så less på henne. En jävla skit är hon.
 
Jo jag är nykter nu men drack imorse. Inte mycket men två glas. Eller två muggar snarare det var inte glas. Jag hade med mig litegrann bara om det skulle bli kris.
Inte för att jag var sugen öht men så var det. Och igår kväll var jag på väg att smita till en bar men tänkte att det skulle bli för uppenbart. Jag lyckades hejda den impulsen plus var väldigt mätt och nöjd och mådde bra ändå. Trots att jag inte drack just då.
Ser du själv hur ledsamt mycket allt handlar om att dricka? Du måste se till att ha vin hemma "ifall det blir kris"...men det är klart att det blir "kris". Du måste smyga och smussla och ljuga och låtsas. Du skriver ofta att du vill leva ett normalt liv, men du är långt ifrån det just nu. Din alkoholism har dig som i en liten ask. Låt inte den jävla sjukdomen få bestämma över dig! ÄG ditt eget liv!
 
Jo jag är nykter nu men drack imorse. Inte mycket men två glas. Eller två muggar snarare det var inte glas. Jag hade med mig litegrann bara om det skulle bli kris.
Inte för att jag var sugen öht men så var det. Och igår kväll var jag på väg att smita till en bar men tänkte att det skulle bli för uppenbart. Jag lyckades hejda den impulsen plus var väldigt mätt och nöjd och mådde bra ändå. Trots att jag inte drack just då.
Jag har ingen dricka kvar och det är jag både tacksam över och samtidigt har lite panik av. Jag får inte fasta i detta. Imorgon blir det en annan karamelldrottning. Den här vill jag inte ha klar är så less på henne. En jävla skit är hon.
Kanske bör förtydliga att jag gillade inlägget som helhet, men inte att du är en jäkla skit, för det tycker jag inte. :D
 
Jo jag är nykter nu men drack imorse. Inte mycket men två glas. Eller två muggar snarare det var inte glas. Jag hade med mig litegrann bara om det skulle bli kris.
Inte för att jag var sugen öht men så var det. Och igår kväll var jag på väg att smita till en bar men tänkte att det skulle bli för uppenbart. Jag lyckades hejda den impulsen plus var väldigt mätt och nöjd och mådde bra ändå. Trots att jag inte drack just då.
Jag har ingen dricka kvar och det är jag både tacksam över och samtidigt har lite panik av. Jag får inte fasta i detta. Imorgon blir det en annan karamelldrottning. Den här vill jag inte ha klar är så less på henne. En jävla skit är hon.
Du ser hur GALET det är att dricka två muggar vin på morgonen :( ?
 
Godmorgon @karamelldrottningen! Ny vecka!
Glöm inte att ta din medicin☺️. Försök tänka en dag i taget, eller en timma i taget om det känns för tufft (eller för all del en minut under de värsta stunderna).

Styrkekram❤️
Medicinen har jag tagit. Och skrev till honom. Tänkte ringa först men orkar inte. Risken är att jag inte får sagt det jag måste.

Och till andra:
Nej det syns inte på mig så mycket. Luktar kanske ibland men det är typ allt om jag dricker ”måttligt”
 

Bifogade filer

  • IMG_5284.png
    IMG_5284.png
    122,8 KB · Visningar: 307
Medicinen har jag tagit. Och skrev till honom. Tänkte ringa först men orkar inte. Risken är att jag inte får sagt det jag måste.

Och till andra:
Nej det syns inte på mig så mycket. Luktar kanske ibland men det är typ allt om jag dricker ”måttligt”

Jag måste påpeka att det låter väldigt märkligt att han inte skulle märka det. Vi märker det på hur du skriver. Att han inte skulle märka det på lukt, rörelsemönster, hur du pratar osv finner jag otroligt.
Mitt tips är att han är mer medberoende än ni idag förstår och att han troligen skulle må bra av en samtalskontakt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kan inte vara glad just nu. Häggen blommar, barnen leker. De blåser maskrosfrön, äter jordgubbar, badar. Jag stryker fingrarna genom...
Svar
7
· Visningar
963
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
854
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
890
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
519
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp