Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu mår jag bra. Värmen och lugnet sliprar.
Den varmaste av känslor. Så oemotståndlig.
Packar och tänker.
Stannar upp. Funderar.
Varför blev det så här?
Finns inga svar. Och det är kanske inte svar jag söker.
Kanske vill jag bara få leva
 

Nej jag behöver inte redovisa nånting. Det är rätt meningslöst för hur jag än skriver så är det någon som tar illa upp. Vilket är konstigt för jag förstår inte varför.
Jag har nyligen ätit enormt god frukost och alldeles för mycket.
Det finns en plan och nej jag kommer inte redovisa den här i detalj så att andra ska dissikera den och kommentera.
 
Men detta med att det går upp och ner det är något jag är det har varit så länge. Jag är känslig helt enkelt. Är jätteglad ibland och jätteledsen ibland.
Det är svårt att medicinera bort allting fast man kan göra det till viss del.
Sen angående mer hjälp så tror jag inte att någon här förstår hur mycket jag kämpar med att få mer hjälp. Både kämpat inom mig själv och i vården.
Det är skrattretande att läsa -sök mer hjälp
När det inte finns så mycket mer än det jag redan har.
 
Nej jag behöver inte redovisa nånting. Det är rätt meningslöst för hur jag än skriver så är det någon som tar illa upp. Vilket är konstigt för jag förstår inte varför.
Jag har nyligen ätit enormt god frukost och alldeles för mycket.
Det finns en plan och nej jag kommer inte redovisa den här i detalj så att andra ska dissikera den och kommentera.
Tror verkligen inte att någon tar illa upp. Det här är din tråd och det är ditt liv du skriver om. Det är för din skull du bör bli nykter och få rätt hjälp - inte för vår skull. Viktigt att komma ihåg.
 
Men detta med att det går upp och ner det är något jag är det har varit så länge. Jag är känslig helt enkelt. Är jätteglad ibland och jätteledsen ibland.
Det är svårt att medicinera bort allting fast man kan göra det till viss del.
Sen angående mer hjälp så tror jag inte att någon här förstår hur mycket jag kämpar med att få mer hjälp. Både kämpat inom mig själv och i vården.
Det är skrattretande att läsa -sök mer hjälp
När det inte finns så mycket mer än det jag redan har.
AA varje dag i veckan?
 
Och ja jag drack igår. På dagen och eftermiddagen. Men inte sen efter det. Och ja det var noll planerat. Och nej jag skyller inte på någon. Och ja det är ett misslyckande. Jag kommer inte skriva hur mycket jag druckit denna vecka men det är helt åt helvete. Och det är nästan komiskt hur ingen irl reagerat nämnvärt utan tycker att jag är i fas. Fast den jag lurar mest är mig själv.
Nästa vecka MÅSTE jag vara nykter och ta mitt ansvar och sluta vara en komplett idiot.
 
Men detta med att det går upp och ner det är något jag är det har varit så länge. Jag är känslig helt enkelt. Är jätteglad ibland och jätteledsen ibland.
Det är svårt att medicinera bort allting fast man kan göra det till viss del.
Sen angående mer hjälp så tror jag inte att någon här förstår hur mycket jag kämpar med att få mer hjälp. Både kämpat inom mig själv och i vården.
Det är skrattretande att läsa -sök mer hjälp
När det inte finns så mycket mer än det jag redan har.
Fast poängen är väl att du behöver hjälp att ta reda på vad som är bakgrunden till att du svänger så. Det kan finnas psykologiska komponenter, medicinska komponenter, sådant som kommer från uppväxt, erfarenheter och vilka psykosociala miljöer en varit del i.

Just att gå steget bortanför att betrakta det som något som "bara är så" och din livsuppgift att "behärska/parera", eller som något som hanteras med att ta ett piller utan djupare utredning. För att hantera orsakerna, inte bara dämpa symptomen.

Det kanske inte handlar så mycket om det praktiska hjälpsökandet, utan om ditt avfärdande med att det är en inneboende grundkonstitution i din person som får folk att reagera.
 
Och ja jag drack igår. På dagen och eftermiddagen. Men inte sen efter det. Och ja det var noll planerat. Och nej jag skyller inte på någon. Och ja det är ett misslyckande. Jag kommer inte skriva hur mycket jag druckit denna vecka men det är helt åt helvete. Och det är nästan komiskt hur ingen irl reagerat nämnvärt utan tycker att jag är i fas. Fast den jag lurar mest är mig själv.
Nästa vecka MÅSTE jag vara nykter och ta mitt ansvar och sluta vara en komplett idiot.
Har det gjorts någon utredning av dig? Om det finns någon diagnos som krånglar till det onödigt mycket? Nu får jag garanterat på skallen eftersom jag antagligen inte kan de korrekta namnen, men typ manodepressiv eller ADHD?
 
Men detta med att det går upp och ner det är något jag är det har varit så länge. Jag är känslig helt enkelt. Är jätteglad ibland och jätteledsen ibland.
Det är svårt att medicinera bort allting fast man kan göra det till viss del.
Sen angående mer hjälp så tror jag inte att någon här förstår hur mycket jag kämpar med att få mer hjälp. Både kämpat inom mig själv och i vården.
Det är skrattretande att läsa -sök mer hjälp
När det inte finns så mycket mer än det jag redan har.
Jag vet hur svårt det kan vara att få hjälp, och att du blivit nekad att komma till ett ställe etc. så när jag påpekar att du borde ta upp dina svårigheter med annat än toppar och dalar, så menar jag ffa. i samband med den hjälp som jag vet att du faktiskt får. På behandlingen (för det har ju med ditt bruk av alkohol att göra) och i samtal med läkare, som du ju var på ett nyss. :)
 
Bipolär är jag inte. Adhd är det som stämmer bäst in på mig och även det jag blivit medicinerad mot tidigare fast jag har ingen riktig diagnos på det. Har pratat om detta med min läkare men det är lång kö för att få en utredning och jag vet inte om det är prio just nu.
Just nu har jag ingen medicin mot detta utan har medicin mot framförallt ångest och sen alkohol (som jag varit dum och inte tagit så som jag ska varje dag)
 
Och ja jag drack igår. På dagen och eftermiddagen. Men inte sen efter det. Och ja det var noll planerat. Och nej jag skyller inte på någon. Och ja det är ett misslyckande. Jag kommer inte skriva hur mycket jag druckit denna vecka men det är helt åt helvete. Och det är nästan komiskt hur ingen irl reagerat nämnvärt utan tycker att jag är i fas. Fast den jag lurar mest är mig själv.
Nästa vecka MÅSTE jag vara nykter och ta mitt ansvar och sluta vara en komplett idiot.
Det var VÄLDIGT tydligt på det du skrev här igår att du hade druckit igen. Andra märker det irl också. Det är helt säkert.
 
Om inte viljan att bli nykter finns så kommer du att fortsätta misslyckas, punkt.
Ja detta är det största felet med mig. Jag vet att det enda rätta är ett nyktert liv. Men jag har köpt alkohol. Druckit. Smusslat. Tagit tillfällen i akt. Druckit när ingen sett och även då känt att det är inte rätt detta men varit tvungen. Inte orkat varit nykter över tid.
Blivit förvånad också över hur fort jag dricker och inte kan hålla mig till den mängden jag först tänkt mig. Det blir alltid alldeles för mycket. Det finns inte stopp. Om jag inte distraherar mig eller verkligen tar avstånd men det är svårt. Lättare att bara fortsätta dricka men är så less på detta smusslande
 
Bipolär är jag inte. Adhd är det som stämmer bäst in på mig och även det jag blivit medicinerad mot tidigare fast jag har ingen riktig diagnos på det. Har pratat om detta med min läkare men det är lång kö för att få en utredning och jag vet inte om det är prio just nu.
Just nu har jag ingen medicin mot detta utan har medicin mot framförallt ångest och sen alkohol (som jag varit dum och inte tagit så som jag ska varje dag)
Kan kanske vara bra att ta upp det med läkaren, att medicinen inte är "hård nog" och att du väljer bort den dagar då du planerar att dricka.
Inopererad antabus? Kan det vara nåt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
846
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
862
  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp