JW-hjälm "snobbigt"?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Franko_81
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 162
F

Franko_81

Jag behöver köpa en ny hjälm då jag har haft min i 100 år känns det som och ramlat av minst 10 gånger med den.
Skulle vääldigt gärna vilja ha en JW charles owen men tkr det känns lite "snobbigt" att ha det när jag inte ens tävlar (ska försöka komma ut på nån CR eller LD resp, 0,90 nu i höst/vinter) utan rider mer i skogen och tränar.
Och i onsdags fick jag pengar av farfar som gott och väl skulle räcka till en;)

Så vad tycker ni? Snobbigt eller ej? :p

Sv: JW-hjälm "snobbigt"?

Snobbigt är det väl inte direkt tkr jag:p

Köp du en och skit i vad andra tycker;)

jag rider runt i en fluga i skogen, har gjort det det senast året o har knappt visat mig ute på en endaste tävling. Man har det man gillar o skiter i resten.

Jo men då tävlar man väl ;)

Gärna mer svar :D

Spelar det någon roll vilken nivå man är på? hjälmen är ju jätte skön och skit snygg. Jag har en själv.

Jag rider bara unghäst för tillfället så det blir väl nån CR då och då men jag håller mig mest i skogen och jag har dessutom jackan också:eek: men jag gillar mina grejer så då tycker jag inte det spelar någon roll vilken nivå man är på.

vad är det som är snobbigt med en JW? :confused:
det är ju en helt vanlig hjälm.. klart du kan ha den!

Den kostar lite pengar? :angel: Nej men jag vet inte, men de som har häst här omkring tycker/tror att man är rik eller ja snobbig och så om man råkar ha minsta lilla märkespryl liksom:p (gah jag är sämst på att förklara:P)

Jag tycker inte att det är snobbit.
Man köper det man vill ha och det man trivs i det är ju huvudsaken tycker jag.
Lycka till med den ev nya hjälmen ;)

Jag tycker att det inte är det minsta snobbigt. Jag har en själv och rider mest hemma och nån klubbtävling då och då.

Men ORKA bry sig om vad ANDRA TYCKER! KÖP den om DU vill ha den!
Snobbigt skulle det väl vara om du kom med en GPA HighLite för 12.000 kr.

inte snobbigt :) den är fin.
snobbigt skulle det vara om en nybörrjare på ridskola kom och så lite högfärdig ut i jw hjälv o dyra ridstävlar.:D

Liknande trådar

N
Hoppning Har nu äntligen fått ihop lite pengar till att köpa mig dröm-hjälmen :love: men skulle dock vilja veta lite... Ni som har JW hjälmen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Senast: jjeen
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 291
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Smitare - hur gör ni?