Känner mig som besatt, orkar inte mer

Vet du vad en sådan människa kallas? En sociopat. Läs om det. Många på buke och annars har haft såna inne på livet. Han kommer aldrig ge dig det du vill ha. Han är inte ledsen alls. Han vill endast manipulerar dig. Trust me. Jag va ihop med en sådan. Han gråt så mycket när jag gjorda slut, hotade självmord etc. Atr jag va hans enda sanna kärlek. Blablabla. Tog honom några veckor tills han hade hittat en ny. Fråga dina kollegor hur många denna snubben säkert har haft på gång! Du är inte speciellt. Du betyder ingenting för denna personen. Dom får dig att tro du är något särskilt. Att ni har en speciell relation. Det är lögn alltihop. Du beskriver dig själv som klok. Detta ses inte i denna tråden. Du lyssnar ju inte.

Ta bort honom från ditt liv. Asap!!! Innan du förlorar din sambo i detta också!
 
@Hemlig21 om jag förstått tråden rätt har du ej blockat honom än och tänkt göra det nästa vecka?

Jag får flashbacks av att läsa den här tråden, då jag varit i en liknande sits. Hade inga vänner och så dök det upp en kollega, som till början bara var en vän, men har var manipulativ och jag var naiv. Hade en sambo på den tiden, det var inte bra mellan oss och det tog slut. Den här (numera fd tack och lov) kollegan visade sig vara en riktig rövhatt. Han totalt förstörde mig psykiskt, jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde då, detta pågick under en 1-2 års period.
Jag ville då ha honom som vän när jag insåg att det inte kunde bli mer, sen började han anklaga mig och det ballade ur. Till sist fick jag nog och blockade honom FOREVER! Raderade hans nummer, blockade honom på alla sociala medier osv.
Såg honom fortfarande på jobbet, men då jag ej var tvungen att jobba med honom ignorerade jag så mycket det bara gick. De gånger jag var tvungen dolde jag mig bakom en professionell vänlig mask.

Visst jag mådde totalt jäkla skit och grät i princip konstant i 6 månader efter jobbet, men jag mår nu mycket bättre idag än vad jag gjorde då. Det råd jag kan ge dig TS är, skit i den där veckan, blocka/bryt redan nu, det kommer tyvärr inte bli bättre oavsett vad du inbillar dig, gå inte i den fällan jag gjorde. Få det överstökat och gå vidare.
Han förtjänar inte din tid, han har redan bränt sina broar, han är inte värd en andra chans, det finns bättre personer där ute. Det är för din egen skull du måste göra det, vänta inte det blir bara jobbigare om du väntar, tro mig jag vet.

Livet är för kort för att lägga tid på personer som den där killen, han är inte värd varken din tid eller din energi. Du gör dig själv en björntjänst om du väntar, det är den bistra sanningen hur mycket det än må svida.
Börja med att blocka/ta bort från alla sociala medier och ignorera honom, var professionell på jobbet om du måste möta honom. Du behöver inte berätta för honom varför du tagit bort/blockat honom, det är din ensak inte hans.

Låt det inte fortlöpa, det måste få ett slut. Jag hoppas innerligen att det får ett slut snart så du inte hamnar i samma sits som jag gjorde, jag önskar ingen den sitsen. :(
Tack för att du delar med dig. Du har så rätt! Jag är så nära att bara bryta nu. Och insett att det inte kommer något gott ur detta. Det enda jag känner just nu är en total utmattning över hela situationen. Jag är totalt dränerad på energi... men tänker inte så mycket på honom. Är mest irriterad på mig själv att jag lät det gå så långt och att jag tillät mig må så dåligt.
 
Vet du vad en sådan människa kallas? En sociopat. Läs om det. Många på buke och annars har haft såna inne på livet. Han kommer aldrig ge dig det du vill ha. Han är inte ledsen alls. Han vill endast manipulerar dig. Trust me. Jag va ihop med en sådan. Han gråt så mycket när jag gjorda slut, hotade självmord etc. Atr jag va hans enda sanna kärlek. Blablabla. Tog honom några veckor tills han hade hittat en ny. Fråga dina kollegor hur många denna snubben säkert har haft på gång! Du är inte speciellt. Du betyder ingenting för denna personen. Dom får dig att tro du är något särskilt. Att ni har en speciell relation. Det är lögn alltihop. Du beskriver dig själv som klok. Detta ses inte i denna tråden. Du lyssnar ju inte.

Ta bort honom från ditt liv. Asap!!! Innan du förlorar din sambo i detta också!

I know, men så fort jag andas om att han inte är sådär jättetrevlig så vänds det emot mig. Att jag vill skylla på honom och lägga över allt på honom osv.

Jag har också insett att jag inget betyder, och jo hans kollega hade en gedigen lista över kvinnor han varit på, även samtidigt som han var på mig. En annan kollega är gift, henne var han också på och på samma sätt som med mig i början så accepterade han inte hennes nej utan fortsatte. Enligt honom själv så är dock den kollegan ett stort ”nej tack”. Men jag litar mer på henne faktiskt än honom.

Jag har också insett att det jag trodde var speciellt faktiskt inte var det, han lät mig tro det och när jag var tydlig mot honom att jag inte var kär och började ifrågasätta hans betende så blev det för jobbigt för honom och han ignorerar- det är åtminstone min teori. Mer än så är jag inte för honom.

Och jo, jag lyssnar mer än vad du tror. Bara det att minsta ord från mig ens att jag ändrat mig ses med stor misstro. Så egentligen spelar det ju ingen roll även om jag skrivit att han är blockad och borta, ingen hade trott mig ändå.
 
Tack för att du delar med dig. Du har så rätt! Jag är så nära att bara bryta nu. Och insett att det inte kommer något gott ur detta. Det enda jag känner just nu är en total utmattning över hela situationen. Jag är totalt dränerad på energi... men tänker inte så mycket på honom. Är mest irriterad på mig själv att jag lät det gå så långt och att jag tillät mig må så dåligt.
Det är bra att du kommit till den insikten själv, då ingen annan kan göra det åt dig. Det kommer troligen vara tufft i början, men det blir bättre med tiden.
Jag var irriterad på mig själv också i min situation, men nu när jag blickar tillbaka så tänker jag att det är bara en dålig erfarenhet i bagaget, som jag numera kan ta lärdom av för att inte hamn där igen.
Vi är alla människor och ingen är felfri, det viktigaste är att du själv kommit fram till det (som många av oss här på buke) försökt hjälpa dig med. Det är trots allt i dina händer bollen ligger, det är du som har makten över dina val i livet - ingen annan.

Jag har fått lära mig att den enda person som kan ändra min situation är mig själv, dvs i din situation är det bara du som kan ändra den. Sedan kan man såklart få lite vägledning och stöttning på vägen att ändra situationen.

Jag hoppas för din egen skull att du gör valet snart, ju snabbare du gör det desto snabbare kan du gå vidare och tackla vad som kommer efteråt vad det än må vara. Jag tror innerst inne vet du vad som är rätt, lita på dig själv för det är du värd. :heart
 
I know, men så fort jag andas om att han inte är sådär jättetrevlig så vänds det emot mig. Att jag vill skylla på honom och lägga över allt på honom osv.

Jag har också insett att jag inget betyder, och jo hans kollega hade en gedigen lista över kvinnor han varit på, även samtidigt som han var på mig. En annan kollega är gift, henne var han också på och på samma sätt som med mig i början så accepterade han inte hennes nej utan fortsatte. Enligt honom själv så är dock den kollegan ett stort ”nej tack”. Men jag litar mer på henne faktiskt än honom.

Jag har också insett att det jag trodde var speciellt faktiskt inte var det, han lät mig tro det och när jag var tydlig mot honom att jag inte var kär och började ifrågasätta hans betende så blev det för jobbigt för honom och han ignorerar- det är åtminstone min teori. Mer än så är jag inte för honom.

Och jo, jag lyssnar mer än vad du tror. Bara det att minsta ord från mig ens att jag ändrat mig ses med stor misstro. Så egentligen spelar det ju ingen roll även om jag skrivit att han är blockad och borta, ingen hade trott mig ändå.


Alltså hade du skrivit att du blockat honom så hade du blivit applåderad härinne, sanna mina ord. Men det kräver ju förstås att man agerar och du verkar ha en självövertygande anledning till att slippa ta tag i saker som är lite jobbiga? Lite så att säga ansvar hade du kommit långt med. Ta ansvar för att avsluta en relation. Eller att ta ansvar för att en dålig arbetsmiljö inte får fortgå? Inget är upp till dig verkar det som. Genom att invänta att den här snubben rullar tillbaka bollen till dig så lämnar du dig själv helt hjälplös och i hans våld genom att ge honom chansen och tiden att höra av sig igen
 
Det är bra att du kommit till den insikten själv, då ingen annan kan göra det åt dig. Det kommer troligen vara tufft i början, men det blir bättre med tiden.
Jag var irriterad på mig själv också i min situation, men nu när jag blickar tillbaka så tänker jag att det är bara en dålig erfarenhet i bagaget, som jag numera kan ta lärdom av för att inte hamn där igen.
Vi är alla människor och ingen är felfri, det viktigaste är att du själv kommit fram till det (som många av oss här på buke) försökt hjälpa dig med. Det är trots allt i dina händer bollen ligger, det är du som har makten över dina val i livet - ingen annan.

Jag har fått lära mig att den enda person som kan ändra min situation är mig själv, dvs i din situation är det bara du som kan ändra den. Sedan kan man såklart få lite vägledning och stöttning på vägen att ändra situationen.

Jag hoppas för din egen skull att du gör valet snart, ju snabbare du gör det desto snabbare kan du gå vidare och tackla vad som kommer efteråt vad det än må vara. Jag tror innerst inne vet du vad som är rätt, lita på dig själv för det är du värd. :heart
Jag kommer att göra valet väldigt snart. Det kommer inte att gå hela veckan. Det som är, är att jag varit så sjukt inne på honom att det tar några dagar att liksom landa i att inte vara det. Tyckte den jämförelsen med ”en dålig” bok som en annan medlem skrev var en fantastiskt bra liknelse över vad detta egentligen borde varit och det är dit jag kämpar för att komma ”stänga boken och ställa undan den” och dessutom aldrig mer öppna den eftersom slutet var så dåligt att boken inte direkt var läsvärd (lade jag till) :)
 
Alla kan göra detta misstaget atr släppa in sådan en person i sitt liv. Men lär dig av detta. Bryt med såna personer. Och lyssna på din magkänsla. Det lärde jag mig av mitt. Låt inte en person du fick en dålig känsla av bli en nära relation!

Sant och just det du tar upp har jag verkligen lärt mig. Min magkänsla var usel bara jag såg honom på bild för ett par år sedan och det tog lång tid innan den ändrades. Jag borde ha lyssnat på varningssignalerna. Som en nära vän beskrev ”vet du hur många gånger du i början beklagade dig över att han aldrig gav upp? Utan bara skrev och skrev till dig, du tyckte han var skitjobbig”.... vilket var en bra insikt. Sedan ändrade jag mig efter flera veckor, redan där borde jag lagt en block. Men sakta men säkert tog han över mer och ansträngde sig verkligen att göra det och på något konstigt sätt lät jag honom göra det. Inte alls likt mig, men nu hände det. Så där lärde jag mig verkligen något... för idag är det jag som sitter i ångestmolnet medan han gått vidare för längesedan.
 
Alltså hade du skrivit att du blockat honom så hade du blivit applåderad härinne, sanna mina ord. Men det kräver ju förstås att man agerar och du verkar ha en självövertygande anledning till att slippa ta tag i saker som är lite jobbiga? Lite så att säga ansvar hade du kommit långt med. Ta ansvar för att avsluta en relation. Eller att ta ansvar för att en dålig arbetsmiljö inte får fortgå? Inget är upp till dig verkar det som. Genom att invänta att den här snubben rullar tillbaka bollen till dig så lämnar du dig själv helt hjälplös och i hans våld genom att ge honom chansen och tiden att höra av sig igen

Det är ju du som anser att jag väntar på honom hela tiden i allt jag gör. Och vad jag säger spelar ingen roll. Nej, jag är inte ansvarig för en helt annan grupps problem med en kollega. De har en egen chef jag förmodar de pratar med. Att han mindfuckat mig på fritiden hade kunnat vara en del i det stora hela, men knappast något att ta på.

Vad gör en block på FB i det stora hela? Ingenting, en block går att ta bort när som helst. A och O är att blocken sitter i mitt huvud först. Och den börjar falla på plats. Även om du inte tror det
 
Sådär, nu är han blockad och vår konversation strax arkiverad. Och jag fick knåpat ihop det jag ville säga. Inget argt, inget i affekt mer än att jag bestämt mig, att han inte var den goa vännen jag trott. Och att jag varit dum som faktiskt lyssnat och försökt försvara och ursäkta honom och kommunicerat hela tiden när han bara försvunnit men att jag faktiskt nu ”lärt mig läxa” och att det kändes bra till slut. Avslutade med ”ha det fint”.... säkert jättebarnsligt men behövde verkligen få sagt det. För precis som min fina sambo säger, oavsett om han bara är dum, ointresserad eller ledsen så har jag gett honom på tok för många chanser att förklara redan och visa att han var den fina vän jag trodde. Och jag kan inte leva såhär i ångest om han hör av sig/försvinner osv osv.
 
Om det stämmer att tankarna på att ta kontakt med honom minskat i antal på dessa dagar, så anser jag att du kommit en bra bit på väg! Det är ju så det fungerar, det gäller att försöka vänta ut känslorna/tankarna, då minskar oftast impulsen att agera efter dom.
 
Om det stämmer att tankarna på att ta kontakt med honom minskat i antal på dessa dagar, så anser jag att du kommit en bra bit på väg! Det är ju så det fungerar, det gäller att försöka vänta ut känslorna/tankarna, då minskar oftast impulsen att agera efter dom.

Tack, ja det har det ju. Känns fortfarande lite jobbigt, men ändå en bit påväg. Jag kan ju inte leva såhär... detta får jag se som att dra av ett plåster ungefär :) Även om det är jobbigt så är det inte den paniken jag hade känt för ett par dagar sedan. Dock behövde jag denna tiden på mig att känna efter. Att bara blocka i affekt för att ”alla säger” att man måste NU tror jag inte funkat i förlängningen.
 
Vet du vad en sådan människa kallas? En sociopat. Läs om det. Många på buke och annars har haft såna inne på livet. Han kommer aldrig ge dig det du vill ha. Han är inte ledsen alls. Han vill endast manipulerar dig. Trust me. Jag va ihop med en sådan. Han gråt så mycket när jag gjorda slut, hotade självmord etc. Atr jag va hans enda sanna kärlek. Blablabla. Tog honom några veckor tills han hade hittat en ny. Fråga dina kollegor hur många denna snubben säkert har haft på gång! Du är inte speciellt. Du betyder ingenting för denna personen. Dom får dig att tro du är något särskilt. Att ni har en speciell relation. Det är lögn alltihop. Du beskriver dig själv som klok. Detta ses inte i denna tråden. Du lyssnar ju inte.

Ta bort honom från ditt liv. Asap!!! Innan du förlorar din sambo i detta också!
Hur du lyckas att med säkerhet diagnostisera en sociopat utifrån en persons beskrivning är märkligt.
 
Tänker spontant såhär, utan att ha läst hela tråden.
Du lägger ner enormt mycket tid att tänka på den här personen, jag tror att det påverkar din sambo mer än du ser/tror. Är det värt att riskera ditt förhållande över den här personen?
Personen lägger inte ner många minuter per dag med att tänka på dig, men enormt mycket tid att tänka på sig själv.

Släpp perosnen och gör det nu!
 
Tack, ja det har det ju. Känns fortfarande lite jobbigt, men ändå en bit påväg. Jag kan ju inte leva såhär... detta får jag se som att dra av ett plåster ungefär :) Även om det är jobbigt så är det inte den paniken jag hade känt för ett par dagar sedan. Dock behövde jag denna tiden på mig att känna efter. Att bara blocka i affekt för att ”alla säger” att man måste NU tror jag inte funkat i förlängningen.

Kom ihåg att såna här typer ofta är jättecharmiga i början, annars hade man inte gått på det.
Bra att du avslutat, det lät hemskt osunt på alla sätt.
 
Kom ihåg att såna här typer ofta är jättecharmiga i början, annars hade man inte gått på det.
Bra att du avslutat, det lät hemskt osunt på alla sätt.
Ja, så är det ju. Och det var han helt öppen med ”jag är en charmig kille som folk tycker sååå mycket om”... bara det liksom.
 
Tack, ja det har det ju. Känns fortfarande lite jobbigt, men ändå en bit påväg. Jag kan ju inte leva såhär... detta får jag se som att dra av ett plåster ungefär :) Även om det är jobbigt så är det inte den paniken jag hade känt för ett par dagar sedan. Dock behövde jag denna tiden på mig att känna efter. Att bara blocka i affekt för att ”alla säger” att man måste NU tror jag inte funkat i förlängningen.

Jag ser ingen anledning till att blockera om det inte är så att han kontaktar dig.
Det är jobbigt och kommer säkert vara det ett tag. Så håll ut! Och klappa dig själv på axeln för att du övervinner impulsen!
 
Jag har också insett att jag inget betyder, och jo hans kollega hade en gedigen lista över kvinnor han varit på, även samtidigt som han var på mig.

Rätta mig om jag har fel.

Du har inledd en bekantskap och i det konversation men en rejält yngre man och det har övergått till sexuell flört och antydningar, så långt att otrohet från din sida diskuterats och då sa du till slut stopp.
Då drog han sig tillbaka men du fortsätter kontakten för du vill vara "vän".

Vad jag förstod är han singel o då raggar väl han på vem och vad som helst fritt, så vad är det av betydelse att han har blickar åt många håll?

För mig är det helt obegripligt att haka fast vid en ny ( och väldigt i tiden då kort) bekantskap på detta vis, som enligt dig uppför sig så elakt och manipulerande, så till den grad att du tappar allt övrigt i livet. Alltså en tänkt vän som aldrig varit en vän men som du känner du skulle villa ha som vän och träffa som vän.

För mig låter det som en kvinna som förvisso väljer sin man men som vill ha kvar "vännens" förälskelse och flört för sin egen självbilds skull och mår dåligt när hon blir ratad av anledning att det finns attraktion och kanske förälskelse från hennes sida kvar och under den perioden när flörten var som intensivast så fanns såklart den där förälskelsekänslan i kvinnan men även i bemötandet från mannen, och det är väl inte konstigt om den biten från mannens sida försvinner vid ett nej till fortsatt utveckling på en flört? .
 
Tycker ts får många onödiga, ifrågasättande och fula kommentarer nu. Varför?

Några av oss vet hur lätt det är att bli manipulerad - oberoende hur smart man är, några vet hur det är att känna sig besatt, några har lätt att rycka på axlarna, några har extremt svårt för just det...osv osv. Alla funkar på olika sätt!

Jag tycker vi borde vara glada för ts skull att hon känner att det gått framåt och att hon är på väg ur besattheten och in i nåt slags medvetenhet. Tycker inte det är speciellt sjysst att ifrågasätta hennes känsla av att lyckas komma ifrån situationen.

Så, jag säger i alla fall HEJA @Hemlig21! Bra jobbat och fortsätt kämpa!:bump:
 
Jag ser ingen anledning till att blockera om det inte är så att han kontaktar dig.
Det är jobbigt och kommer säkert vara det ett tag. Så håll ut! Och klappa dig själv på axeln för att du övervinner impulsen!

Tack, syftet med blocken är att jag skall slippa se honom på messenger. Och slippa den stressen att se när han var där sist och undra om han skall skriva. Vi är inte osams eller så och när detta känns mindre jobbigt och dramatiskt för mig kommer jag att ta bort den. Detta var mest för min skull
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 325
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 958
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 394
Senast: tuaphua
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp