Känner mig som besatt, orkar inte mer

Rätta mig om jag har fel.

Du har inledd en bekantskap och i det konversation men en rejält yngre man och det har övergått till sexuell flört och antydningar, så långt att otrohet från din sida diskuterats och då sa du till slut stopp.
Då drog han sig tillbaka men du fortsätter kontakten för du vill vara "vän".

Vad jag förstod är han singel o då raggar väl han på vem och vad som helst fritt, så vad är det av betydelse att han har blickar åt många håll?

För mig är det helt obegripligt att haka fast vid en ny ( och väldigt i tiden då kort) bekantskap på detta vis, som enligt dig uppför sig så elakt och manipulerande, så till den grad att du tappar allt övrigt i livet. Alltså en tänkt vän som aldrig varit en vän men som du känner du skulle villa ha som vän och träffa som vän.

För mig låter det som en kvinna som förvisso väljer sin man men som vill ha kvar "vännens" förälskelse och flört för sin egen självbilds skull och mår dåligt när hon blir ratad av anledning att det finns attraktion och kanske förälskelse från hennes sida kvar och under den perioden när flörten var som intensivast så fanns såklart den där förälskelsekänslan i kvinnan men även i bemötandet från mannen, och det är väl inte konstigt om den biten från mannens sida försvinner vid ett nej till fortsatt utveckling på en flört? .

Han får såklart ragga på vem han vill, det har jag aldrig motsatt mig.
I övrigt är du helt fel ute.
 
Tycker ts får många onödiga, ifrågasättande och fula kommentarer nu. Varför?

Några av oss vet hur lätt det är att bli manipulerad - oberoende hur smart man är, några vet hur det är att känna sig besatt, några har lätt att rycka på axlarna, några har extremt svårt för just det...osv osv. Alla funkar på olika sätt!

Jag tycker vi borde vara glada för ts skull att hon känner att det gått framåt och att hon är på väg ur besattheten och in i nåt slags medvetenhet. Tycker inte det är speciellt sjysst att ifrågasätta hennes känsla av att lyckas komma ifrån situationen.

Så, jag säger i alla fall HEJA @Hemlig21! Bra jobbat och fortsätt kämpa!:bump:

Tack snälla för att du förstår. Nej, det är tråkigt att det liksom skall ifrågasättas vad jag än gör.

Att jag skrev det jag skrev var dels att vara tydlig, men dels för att ta tillbaka lite självrespekt... på det viset känns det också okej att ”heja trevligt” när/om vi stöter på varandra jämfört med innan. Han vet var han har mig, jag kommer aldrig att få veta vad han tänkte... men det får jag liksom acceptera att inte få veta.
 
För att jag fortfarande inte fattar om han är uppriktigt ledsen eller bara driver. Mycket talar för båda sakerna. Och jag vill verkligen inte göra honom illa OM han nu är ledsen men samtidigt sätta en gräns. Han har redan tagit alldeles för mycket tid och energi från min. Samtidigt fattar jag ju också att alla inte är som jag, dvs agerar blixtsnabbt. Han är dessutom ganska konflikträdd, jag är inte fri den månen. Jag tar hellre en arg diskussion som mynnar ut i nåt bra än att dra på saker. Nja, det är ganska hopplöst att få dem att prata om så mycket annat än barn och även om de också säger sig vara trötta på barnprat så hamnar vi ändå alltid där ändå
Vissa människor reagerar så att om de vill sluta hänga så bygger de en konflikt och de vill inte skylla på sig själva. Medvetet eller omedvetet. Så om han uttrycker "ledsen" och du inte förstår helt varför kan det dels vara att han bygger "ledsen" som -anfall är bästa försvar. Han vill inte ha dåligt samvete nu när relationen slutar så han ser till att någon annan har det. Så i så fall behöver du inte oroa dig för honom utan bara för dig själv.

Med reservation för att jag nu bara svarade på ditt svar från i fredags, och inte har läst någonting emellan detta. Mycket har säkert hänt i tråden.
 
Han får såklart ragga på vem han vill, det har jag aldrig motsatt mig.
I övrigt är du helt fel ute.

Varför använder du då det emot honom för att förstärka hans dåliga sidor?

Och för mig låter det som ett barn eller tonårsproblem- man vill själv bestämma vilka vänner man vill ha i livet och tänker inte alltid på att för vänskap är man två, klickar inte den biten så lär man sig med åren att det är ingen ide att bita sig fast så som du gjort.

Jag tycker din man verkar vara fantastik, acceptera sexuell flört och till slut ganska grova anspelningar från din sida till att acceptera och stötta dig när det blir "slut" och du mår dåligt för "den andre" inte vill va din vän på det sätt du önskar.
 
Varför använder du då det emot honom för att förstärka hans dåliga sidor?

Och för mig låter det som ett barn eller tonårsproblem- man vill själv bestämma vilka vänner man vill ha i livet och tänker inte alltid på att för vänskap är man två, klickar inte den biten så lär man sig med åren att det är ingen ide att bita sig fast så som du gjort.

Jag tycker din man verkar vara fantastik, acceptera sexuell flört och till slut ganska grova anspelningar från din sida till att acceptera och stötta dig när det blir "slut" och du mår dåligt för "den andre" inte vill va din vän på det sätt du önskar.

Det hade du förstått om du läst hela det inlägget och syftet varför jag skrev så.
 
Vissa människor reagerar så att om de vill sluta hänga så bygger de en konflikt och de vill inte skylla på sig själva. Medvetet eller omedvetet. Så om han uttrycker "ledsen" och du inte förstår helt varför kan det dels vara att han bygger "ledsen" som -anfall är bästa försvar. Han vill inte ha dåligt samvete nu när relationen slutar så han ser till att någon annan har det. Så i så fall behöver du inte oroa dig för honom utan bara för dig själv.

Med reservation för att jag nu bara svarade på ditt svar från i fredags, och inte har läst någonting emellan detta. Mycket har säkert hänt i tråden.

Jag tror också det var något i den stilen. Det var ofta saker om varför han inte kunde prata så ofta och sedan små hintar om att det var mitt fel. För han behövde backa och funderat över mina ”konstiga budskap”, men att fråga vad problemet var/vad jag menat som ”vanliga människor” gör föll honom liksom aldrig in. Samtidigt som det lades in hintar om att jag sårat honom... men jag fick aldrig veta hur. Och jag är som både vänner och sambon säger, en person som lätt får dåligt samvete, vill förstå och tar på mig alldeles för mycket. Kan tänka mig att det till viss del också var därför det blev så jobbigt för mig och jag la det på mig. Istället för att fatta hur det egentligen var/kunnat vara. Och som min kompis sa ”du tar på dig så mycket, men sådär som han behandlade dig hade du aldrig tagit från mig”... det gav definitivt en tankeställare. För hon är min absolut bästa vän och värd 10000 gånger mer än han. Och henne hade jag inte tagit såna saker ifrån...
 
För att det var något jag ville han skulle veta, och jag kör inte med silent treatment.

Det är skillnad på att vilja hjälpa någon i en tråd och att hålla på i inlägg sida upp och ner och misstro och misstro vad TS än gör. Som du och ett par till gjort?
Du kör på det omvända istället att fortsätta kontakta även fast ni har sagt slut.
 
Du kör på det omvända istället att fortsätta kontakta även fast ni har sagt slut.
Nej det gör jag inte, jag förklarade varför jag valde att blocka istället för att bara blocka utan att han visste varför. Och nu vet han. Inga frågor, ingen hämnd... bara en förklaring varför.
 
Nej det gör jag inte, jag förklarade varför jag valde att blocka istället för att bara blocka utan att han visste varför. Och nu vet han. Inga frågor, ingen hämnd... bara en förklaring varför.
Frågan är om han ser det så. Är han så narcissistisk som du beskriver honom tar han varje möjlighet att få ge svar på tal. Precis som du verkar känna nu - ”nu har jag förklarat” - kommer han att känna att även han måste förklara.

I och med att du skrivit och ”förklarat” tvivlar jag starkt på att er kontakt är över. Tvärtom slängde du ett köttben i käften på honom.
 
Frågan är om han ser det så. Är han så narcissistisk som du beskriver honom tar han varje möjlighet att få ge svar på tal. Precis som du verkar känna nu - ”nu har jag förklarat” - kommer han att känna att även han måste förklara.

I och med att du skrivit och ”förklarat” tvivlar jag starkt på att er kontakt är över. Tvärtom slängde du ett köttben i käften på honom.

Jag tror faktiskt inte det, han är alldeles för feg att komma över och själv prata med mig. När han körde ”silent treatment” den månaden höll han sig väldigt på sin kant, tittade snabbt, blev röd i ansiktet och nästan flydde situationen. Fast enligt sig själv var det inte så utan upp till mig om jag ville säga hej eller inte. Det var visst allt :/

Men nu vet han, och jag har varit inne på det innan inför honom att jag måste göra ett val för jag kan inte ha det som det var. Så det var ingen blixt från klar himmel för honom. Men han hade ingen tro att det skulle hända-men nu gjorde det det.

Hade han varit en person som brukade tjaffsa in i absurdum hade det varit skillnad. Och han har lekt länge nog och styrt. Det har han varit medveten om.

Däremot känner jag efter ett ” trevligt avslut” och en förklaring att jag faktiskt kan säga hej på jobbet om vi ses och återtog min självrespekt i detta. För den har legat på en ganska patetisk nivå det sista ”men snälla, förstår du inte att jag mår dåligt när du gör/säger osv osv”. Nu fick han (kanske) som han ville. Jag är ”nöjd” och fick vidare och han är förmodligen nöjd att jag inte skriver fler inlägg han kan ignorera.

Och skulle han mot all förmodan att komma in till mig och fråga så finns det liksom inga argument emot att jag valde att göra såhär. Lite så tänker jag. Däremot är jag ganska säker på att han tänker att ”jaja, hon är snart tillbaka och försöker få kontakt igen”. För sist jag försökte avsluta så svarade han faktiskt.
 
Så om jag förstått dig rätt så är det blockat och klart nu?

Yes, precis som jag sa att jag jobbade för. Men jag behövde ett par dagar att ta in och smälta detta. En block går ju tyvärr lätt att öppna igen och det var dit jag inte ville komma.
 
Ok men då är det väl inte så mycket mer att diskutera nu utan bästa är väl att inte diskutera eller tänka på honom så att han slutar ta tid och energi i ditt liv.

Kanske kanske inte, för det är nu det jobbiga för mig börjar. Att vänja mig av med honom, kommer säkert någon saknad på det men jag vet inte. Just nu är jag väldigt nöjd med mitt beslut. Men kommer garanterat jobbigare dagar också
 
Jag föreslår att du sysselsätter dig med något annat än saker relaterade till honom då :)
Det kommer jag absolut att göra, och jag är dessutom väldigt sugen på det. Har ju som du vet inte alls funkat det sista och har ett jättesug att ta igen allt jag missat. I vanliga fall är jag bra på att göra saker och har div projekt på gång. Saker som försvann när det var så jobbigt...men som jag känner skall bli kul att dra igång med
 
Yes, precis som jag sa att jag jobbade för. Men jag behövde ett par dagar att ta in och smälta detta. En block går ju tyvärr lätt att öppna igen och det var dit jag inte ville komma.
Men du har väl bara blockat honom på msn? Hur är det med mobilen tex och sms? Nu slängde du åt honom ett bete och om han nappar och sms:ar dig så måste du igen förklara och få sista ordet och vips så har ni kontakt igen. Eller är han blockad överallt? SMS, telefon, Whats app, Messenger, Mail och vad mer för kanaler ni haft kontakt på.
 
Men du har väl bara blockat honom på msn? Hur är det med mobilen tex och sms? Nu slängde du åt honom ett bete och om han nappar och sms:ar dig så måste du igen förklara och få sista ordet och vips så har ni kontakt igen. Eller är han blockad överallt? SMS, telefon, Whats app, Messenger, Mail och vad mer för kanaler ni haft kontakt på.[/QUOTE

Har bara varit via messenger. Mitt nummer har han inte men går ju lätt att få fram. Jag kan omöjligt täcka alla ”hål”. Jag har en brevlåda 50 m från hans hus, ett jobbmail, ett jobbfack och befinner mig på samma jobb. Men som sagt min känsla är att han inte kommer att höra av sig igen.
 
Ok så nu har du blockat honom och vill glömma och det gör du genom att... fortsätta älta i den här tråden? Gör något annat än att spekulera i varför han gjorde/inte gjorde ditten och datten!
 
Ok så nu har du blockat honom och vill glömma och det gör du genom att... fortsätta älta i den här tråden? Gör något annat än att spekulera i varför han gjorde/inte gjorde ditten och datten!
Hon matas ganska bra av många här som ifrågasätter och vill ha förklaringar på ditten och datten.

Mitt förslag @Hemlig21 är att du väljer noga vilka inlägg det är lönt att svara på här. Fokus på ditt liv framåt nu!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 942
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp