Bukefalos 28 år!

MalinOlovsson

Trådstartare
Hejhej! (Hoppas man får fråga).. Hur som helst. Jag är 13 år och ska köpa en systemkamera för att fota hästar i hagen och på tävling. Vill att den ska ge bilder med bra skärpa även när hästarna rör sig fort osv.. Vill där emot inte att den ska kosta en förmögenhet.. Passande objektiv skulle även va bra :)

Vet någon nån kamera som uppfyller mina små krav?:)

Tack på förhand
 
Med de kraven kan du köpa i princip vilken kamera som helst (men Nikon och Canon är enkelt att ha då det är lätt att hitta tillbehör!), sen hade jag satsat på att köpa ett zoom-objektiv till istället. Kommer du fota mest utomhus så räcker det bra med en zoom i lägre prisklass, ska du däremot fota i ridhus krävs det ofta ett objektiv med lägre bländare (f-tal) och då blir det dyrare. Jag brukar använda mitt fasta 50mm-objektiv (f/1,8) i ridhuset men då står jag på marken så jag kan röra mig runt. Från en läktare vill du nog ha mycket mer zoom än så.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 476
Senast: Hazel
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 394
Senast: sthu
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 199
Senast: Bee
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 700
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp