Ja jag sitter ju här med min Nikon D90 å nej jag vill fortfarande upp i fullformat. Jag ångrar mig. Vad har jag gjort? Lagt ner 26.000 på nått jag inte vill ha...
Jaha.... så jag beslutar mig för att kränga iväg skiten.... (hoppas på att inte förlora för mkt)
Och då återstår frågan.....
Nikon D700
vs.
Canon 5D (II)
vs.
Sony A900
Jag har beslutat mig för att bara köpa det jag verkligen vill ha även om det är sjukt mkt dyrare, att snåla när det kommer till mitt intresse gör mig bara frustrerad.... tex att inte ha stabilisator i objektiven.... Jag är van stabilisator i kamerahuset och jag ser tydlig försämring när jag bytt system... hur klarar ni er utan stabilisator ni som kör det?
Om jag kör på Nikon D700
tänkte jag satsa på nya 50/1.4 som skall komma i december.... till att börja med alltså...
Sen är målet VR för hela slanten...
70-200/2.8
105/2.8 (macro)
(nikkor alltså på båda)
Om jag kör Canon funkar ju 70-200/4 (lättare, billigare)
Sen finns ju 24-105/4
tycker det verkar intressant....
Varför är jag så impulsiv å snurrig
Jaha.... så jag beslutar mig för att kränga iväg skiten.... (hoppas på att inte förlora för mkt)
Och då återstår frågan.....
Nikon D700
vs.
Canon 5D (II)
vs.
Sony A900
Jag har beslutat mig för att bara köpa det jag verkligen vill ha även om det är sjukt mkt dyrare, att snåla när det kommer till mitt intresse gör mig bara frustrerad.... tex att inte ha stabilisator i objektiven.... Jag är van stabilisator i kamerahuset och jag ser tydlig försämring när jag bytt system... hur klarar ni er utan stabilisator ni som kör det?
Om jag kör på Nikon D700
tänkte jag satsa på nya 50/1.4 som skall komma i december.... till att börja med alltså...
Sen är målet VR för hela slanten...
70-200/2.8
105/2.8 (macro)
(nikkor alltså på båda)
Om jag kör Canon funkar ju 70-200/4 (lättare, billigare)
Sen finns ju 24-105/4
tycker det verkar intressant....
Varför är jag så impulsiv å snurrig