Bukefalos 28 år!

Kan man anmäla en vetrinär för felbehandling??och bristande undersökning??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kan man anmäla en vetrinär för felbehandling??och bristande undersökning??

Jag har kontaktat den ansvarige till denna sida, både om hur diskussionerna förts här, samt moderatorns uppgift/ brist av uppgift.

Moderatorns uppgift är att radera olämpliga inlägg, i övrigt får hon/han diskutera som alla andra. Gunnar, forumets ägare, som jag utgår från att du klagat till håller högt i tak och är säkerligen informerad om denna tråden sedan innan.
 
Sv: Kan man anmäla en vetrinär för felbehandling??och bristande undersökning??

Jag vill bara klargöra för vissa som har svårt att förstå... Att jag har ju pratat med vet1 både jag och min pappa. Vet 1 har försäkring för sådant här har h*n sagt och vi ska få hem papper och skriva ner det vi yrkar på. Min pappa har även sagt till vet 1 att vi kommer yrka på ett värde på hästen som är bedömt av oberoende kunnigas uppfattning(eftersom vi har fått det bekräftat att man kan göra det), och vet 1 har sagt att vi får yrka det mot dennes försäkring. Kan vi bara konstatera det nu att det är fullt möjligt? Sen om det är möjligt i detta fallet går ju bara att spekulera. Men som sagt jag känner att eftersom vet 1 ändå tar på sig allt ansvar och är ledsen och mår så pass dåligt över detta att jag inte måste anmäla om det inte är nödvändigt. För jag vet att detta inte kommer att upprepa sig med en annan kolikhäst. För i mångt och mycket är det bättre att skicka en gång för mkt än en gång för lite iväg till helsingborg. Jag pratade ju med deras chef inne på deras veterinärstation att ngt sådant här har aldrig hänt. De har fyra ggr tidigare skickat hästar direkt till helsingborg direkt just för att undvika en allvarlig situation, även fast det sedan har visat sig kanske inte varit nödvändigt, så är det alltid bättre att vara för försiktig. Men som sagt den okunskapen ska ju inte jag straffas för när jag vänder mig till de som absolut bör ha denna kunskapen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan man anmäla en vetrinär för felbehandling??och bristande undersökning??

Ja att säga "jag anmäler om jag inte får ut XX" är en form av utpressning hur omständigheterna än ligger till.

men snälla lilla rara jag har ju min fulla rätt att anmäla i vilket fall, då är det inte utpressning. Det är INTE utpressning att anmäla en veterinärs misstag. Du kan aldrig, hur mycket du säger få det till det. Tyvärr. Det finns ingen logik i det du säger.
 
Sv: Kan man anmäla en vetrinär för felbehandling??och bristande undersökning??

Moderatorns uppgift är att radera olämpliga inlägg, i övrigt får hon/han diskutera som alla andra. Gunnar, forumets ägare, som jag utgår från att du klagat till håller högt i tak och är säkerligen informerad om denna tråden sedan innan.

ja men DU är ju en av dem som gått högst i tak iaf...har ej yttart mig om vad moderatorn skrivit. Bara dess oexistens av att lyssna på vad jag begärde, alltså att låsa tråden. Men denne moderator var ju inte speciellt mänsklig/hade förståelse utan ville väl safta så mkt som möjligt ur denna situation, fast jag sa till er att börja öppna en ny tråd om samma sak fast oberoende av mitt fall. Så få det inte till mit fel att jag får skylla mig själv, för jag har bett om hjälp. jag har tryckt på triangeln och bett om att låsa tråden! Men moderatorn har skitit i det fullständigt!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan man anmäla en vetrinär för felbehandling??och bristande undersökning??

men snälla lilla rara jag har ju min fulla rätt att anmäla i vilket fall, då är det inte utpressning. Det är INTE utpressning att anmäla en veterinärs misstag. Du kan aldrig, hur mycket du säger få det till det. Tyvärr. Det finns ingen logik i det du säger.

Ja och jag uppmanar dig att anmäla, utpressningen ligger i att villkora anmälan, inte i att anmäla.
 
Sv: Kan man anmäla en vetrinär för felbehandling??och bristande undersökning??

Ja och jag uppmanar dig att anmäla, utpressningen ligger i att villkora anmälan, inte i att anmäla.

Men det äär ju fortfarande MITT val. Du kan ju inte kräva det av mig och kalla mig för en massa saker på vägen för att DU ska ändra vad jag tycker. Det är så fel och alla som läser denna tråden som är tysta ser nog också hur fel du har. Du kan säga en gång vad dy tycker, absolut, men du kan för helvete inte kalla mig för diverse saker för att vi tycker olika!!!!!! Hur gammal är du egentligen?om man får fråga så, är ju ofint att fråga om ngns ålder....
 
Sv: Kan man anmäla en vetrinär för felbehandling??och bristande undersökning??

Jag har skummat igenom tråden och valt att låsa den.

Frågorna i tråden är intressanta och en mer generell diskussion om dem får gärna startas upp om någon är intresserad.

Jag kan inte se att någon moderator eller egentligen någon annan heller brutit mot några regler i tråden, men jag känner ändå att det är lämpligt att låsa den nu. Innan den möjligen spårar ur alldeles.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 337
Senast: Bee
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 484
Senast: Hazel
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 175
Senast: Mineur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 806
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp