Kan man bo i Malmö?

Det kommer in mycket knark och vapen via Öresundsbron bland annat. Illegalt avfall till Afrika körs ut från Sverige via bron (på fredagkvällar och ibland helger för då jobbar inte tulltjänstemännen!), det är mycket kriminalitet och svarta pengar och kopplingar till undre världen i avfallsbranschen.
 
Det kommer in mycket knark och vapen via Öresundsbron bland annat. Illegalt avfall till Afrika körs ut från Sverige via bron (på fredagkvällar och ibland helger för då jobbar inte tulltjänstemännen!), det är mycket kriminalitet och svarta pengar och kopplingar till undre världen i avfallsbranschen.
Tullinspektörer jobbar dygnet runt, även fredagskvällar och helger ;) däremot finns det inte resurser att kontrollera utgående trafik, oavsett veckodag eller tid på dygnet...
 
Tullinspektörer jobbar dygnet runt, även fredagskvällar och helger ;) däremot finns det inte resurser att kontrollera utgående trafik, oavsett veckodag eller tid på dygnet...

Precis...

Det inlägg du responderar på och rättar, är ett bra exempel på hur en sanning blir en ”helt annan sanning” som påstås som fakta och vips så är det sanning hos en hel del folk .
 
Man påverkar företagsklimatet, utbildningsnivån och förutsättningarna att skaffa arbete. Varför skulle dessa vara sämre i Malmö än i Stockholm? Malmös geografiska läge med närheten till Europa och Köpenhamn är något många andra städer bara kan drömma om.

Men samtidigt så är det så att enormt många människor som jobbpendlar till Köpenhamn och bor i Malmö. Det betyder att många skattekronor betalas till den danska staten istället för den svenska. Om du jobbar i Danmark och bor i Malmö så går din skatt till Danmark, men du går till läkaren i Sverige där du är folkbokbörd. Så känns det ganska logiskt att det blir en förlustaffär i slutändan. Under finanskrisen så emigrerade ju halva Köpenhamn till Malmö och jag tvivlar på att alla flyttade tillbaka (eftersom många nog lärde sig att inte tycka broderlandet var så pjåkigt ändå ;) ).
 
Jaså det visste jag inte. Är siffrorna fel?
Helt ärligt? Jag orkar inte bemöda mig med att läsa texten. Att artikeln skulle ge en objektiv bild av hur läget ser ut i Malmö är minst sagt osannolik, särskilt eftersom sidan drivs av ett visst politiskt parti. Givetvis ligger det i partiets intresse att presentera fakta (eller "fakta") som gynnar partiets politik - annars hade det ju varit att skjuta sig själv i foten.

Detsamma gäller såklart oavsett vilket parti som ligger bakom en liknande artikel: hade V skrivit en liknande artikel så är jag säker på att informationen skulle ha varit vinklad för att gynna deras politik, och om M hade gjort detsamma så skulle artikeln vara vinklad för att gynna deras politik. Det är därför det är SÅ HIMLA VIKTIGT att vara källkritisk och inte svälja allt man läser med hull och hår.
 
Helt ärligt? Jag orkar inte bemöda mig med att läsa texten. Att artikeln skulle ge en objektiv bild av hur läget ser ut i Malmö är minst sagt osannolik, särskilt eftersom sidan drivs av ett visst politiskt parti. Givetvis ligger det i partiets intresse att presentera fakta (eller "fakta") som gynnar partiets politik - annars hade det ju varit att skjuta sig själv i foten.

Detsamma gäller såklart oavsett vilket parti som ligger bakom en liknande artikel: hade V skrivit en liknande artikel så är jag säker på att informationen skulle ha varit vinklad för att gynna deras politik, och om M hade gjort detsamma så skulle artikeln vara vinklad för att gynna deras politik. Det är därför det är SÅ HIMLA VIKTIGT att vara källkritisk och inte svälja allt man läser med hull och hår.
Jag tittar främst på siffror när det gäller liknande för slutsatser kan man dra själv och givet att siffrorna stämmer så ser det problematiskt ut. Det är inga direkt siffror satta i konstiga sammanhang eller liknande utan standard budgetsiffror.
 
Jag tittar främst på siffror när det gäller liknande för slutsatser kan man dra själv och givet att siffrorna stämmer så ser det problematiskt ut. Det är inga direkt siffror satta i konstiga sammanhang eller liknande utan standard budgetsiffror.
Men är det då inte bättre att kolla på siffrorna från ett perspektiv som inte kommer från ett parti? I en sådan artikel är det ju så himla lätt att lägga fram siffrorna som gynnar ens politik och välja att inte visa den som inte gynnar politiken. När du läser igenom artikeln (även om du bara kollar på siffrorna) så ser du ju endast de siffrorna SD VILL att du ska se. Det lär påverka hur dina slutsatser dras, oavsett om du vill det eller inte.
 
Var har jag gjort det?

Alltid detta rasistsnack. Jag har skrivit om problemen i Malmö. Det är alltid helt jäkla omöjligt att ha en annan åsikt än vänstern.

Jag vet inte om det är smickrande eller inte att det alltid och enbart är vänstern = som anser att rasister är rasister och uttrycker det öppet. Men i rättvisans namn, många av de som är aktiva i den här och andra liknande trådar röstar på/är aktiva inom Allianspartierna. Vad samtliga från höger till vänster har gemensamt är en övertygelse om människors lika värde, oavsett, kön, sexuell läggning, politisk övertygelse, hudfärg, religion.

En ärlig fråga: Hur definierar du rasism? Du säger att du arbetar med personer som kommer från andra länder? Är det personer som flytt undan krig och diktaturer? Har du frågat dem om deras upplevelser? Att NMR som förespråkar ett odemokratiskt samhälle kan öppet verka i Sverige pga grundlagstiftning som ger dem rättighet att öppet propagera är ett bevis så gott som annat att Sverige är en öppen demokrati.

Ännu en fråga. Du har detaljerat beskrivit Malmös problematik, vad ser du som lösningen? Har du några tankar om det? Nej det är inget raljerande eller liknande utan en ärlig fråga? Jag tror Malmö behöver alla idéer och tankar som finns. Vad är lösningen, vi vet alla vad problemet är.
 
Det kommer in mycket knark och vapen via Öresundsbron bland annat. Illegalt avfall till Afrika körs ut från Sverige via bron (på fredagkvällar och ibland helger för då jobbar inte tulltjänstemännen!), det är mycket kriminalitet och svarta pengar och kopplingar till undre världen i avfallsbranschen.
På EU-nivå ligger avfallshanteringen i princip i den italienska maffians händer. Det är ju en bransch med ett rätt tvivelaktigt förflutet.
 
Ok, en länk av fyra råkade bli ett bygge sombekostas av en annan part. My apologies.

Även till @VLMF och @Lobelia Men vi säger så då. Malmö är världens bästa stad. Det finns inga problem där på några som helst håll eller kanter, särskilt inte ekonomiska. Utjämningsbidragen behövs egentligen inte men eftersom direktörerna i Danderyd och Täby tycker att det är så kul att strö pengar runt sig så får Malmö dom ändå bara för att.
Alla girigbukar i Vellinge och Lomma borde däremot ta och hitta sina jobb annorstädes för dessa snyltar ju bara på Malmös jobb och infrastruktur.

Den diskussionen med er ser jag således som avslutad från min sida.
Fast denna diskussionsteknik använder alla extremistpartier och sådant folk. Nej, inte en artikel, läs de! Istället för att faktiskt ramla ner på 3 årings nivå, läs artiklarna och inte bara rubrikerna! O erkänn att just i detta hade du inte koll på. Helt mänskligt. Jag har bara läst artiklarna, inte ens begärt ut några handlingar från Malmö stad.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 862
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag skulle egentligen helst vilja flytta tillbaka till Malmö men kom på idag att jag har typ 11-12 års kötid på hyresrätter i Lund...
2
Svar
24
· Visningar
3 710
Senast: vilde
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 548
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 511
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp