Kan man bo i Malmö?

Ingen fara, det är helt lugnt och stilla han hade bara lite otur.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaOAak/man-dod-i-skottlossning-i-malmo
Men omg, hur många gånger ska vi behöva gå igenom det här? INGEN har förnekat att det skjuts gängmedlemmar emellan. Men som vanlig, icke-gängmedlem så är risken att bli skjuten så försvinnande liten att det vore mer eller mindre idiotiskt att gå runt och vara rädd för att bli skjuten.

Det stod inte när du först delade artikeln, men jag visste redan då att uppdateringen skulle komma: "Enligt uppgifter till Aftonbladet ska mannen vara känd av polisen sedan tidigare."

Så nej, det här gör mig inte rädd eller gör så att jag känner mig osäker i min stad. Sedan är det så klart mycket tragiskt att ännu en ung man har förlorat livet. Men nej, jag är inte mer otrygg i Malmö idag än jag var innan den här skjutningen.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 676
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag skulle egentligen helst vilja flytta tillbaka till Malmö men kom på idag att jag har typ 11-12 års kötid på hyresrätter i Lund...
2
Svar
24
· Visningar
3 634
Senast: vilde
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 496
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 264
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp