Kan man bo i Malmö?

Fast denna diskussionsteknik använder alla extremistpartier och sådant folk. Nej, inte en artikel, läs de! Istället för att faktiskt ramla ner på 3 årings nivå, läs artiklarna och inte bara rubrikerna! O erkänn att just i detta hade du inte koll på. Helt mänskligt. Jag har bara läst artiklarna, inte ens begärt ut några handlingar från Malmö stad.

Självklart har jag inte fullständig koll. Det har jag liksom heller aldrig påstått. Man frågade mig vilka skrytbyggen som finns i Malmö och jag tog de första länkarna som dök upp på google. Att Malmös ekonomi inte direkt är blomstrande är dock ett faktum, oavsett vem det är som bygger dessa monument. Den som påstår något annat är antingen naiv eller faktaresistent. Så pass intresserad är jag heller inte att jag skulle börja begära ut handlingar osv. Jag har ett liv också.

Men att kalla mig extremist. Ja, jag vet inte vad jag ska svara på det. Det är ju tyvärr sådan diskussionsteknik vänstern ofta använder mot meningsmotståndare. Jag ser ingen poäng i att fortsätta en sådan diskussion faktiskt.
 
Jag vet inte om det är smickrande eller inte att det alltid och enbart är vänstern = som anser att rasister är rasister och uttrycker det öppet. Men i rättvisans namn, många av de som är aktiva i den här och andra liknande trådar röstar på/är aktiva inom Allianspartierna. Vad samtliga från höger till vänster har gemensamt är en övertygelse om människors lika värde, oavsett, kön, sexuell läggning, politisk övertygelse, hudfärg, religion.

En ärlig fråga: Hur definierar du rasism? Du säger att du arbetar med personer som kommer från andra länder? Är det personer som flytt undan krig och diktaturer? Har du frågat dem om deras upplevelser? Att NMR som förespråkar ett odemokratiskt samhälle kan öppet verka i Sverige pga grundlagstiftning som ger dem rättighet att öppet propagera är ett bevis så gott som annat att Sverige är en öppen demokrati.

Ännu en fråga. Du har detaljerat beskrivit Malmös problematik, vad ser du som lösningen? Har du några tankar om det? Nej det är inget raljerande eller liknande utan en ärlig fråga? Jag tror Malmö behöver alla idéer och tankar som finns. Vad är lösningen, vi vet alla vad problemet är.
Jag ville veta vad jag hade skrivit som var rasistiskt? Jag röstar inte på Sd utan på alliansen.
Jag kommer inte svara mer i den här tråden för jag orkar faktiskt inte.
Jag säger bara att Malmö har problem. Hur det ska lösas kan inte jag svara på.

Att nmr får hållas är sinnessjukt. Fruktansvärt tragiskt.
 
Tullinspektörer jobbar dygnet runt, även fredagskvällar och helger ;) däremot finns det inte resurser att kontrollera utgående trafik, oavsett veckodag eller tid på dygnet...

Ja det var främst utgående transporter jag menade, har kollegor som står vid bron och de måste samarbeta med tullen för att få stoppa transporter men den begränsande faktorn är tullpersonalens arbetstider och brist på resurser.
 
Det är inga siffror utvalda av SD jag tittade direkt på ursprungskällorna dvs budgetsammanställningar och rapporter av bl.a. Malmö kommun själva.
Menar du seriöst att inte artikelförfattaren inte aktivt valt vilka siffror denne väljer att ha med i artikeln? Att det är någon slags slump att det blev dessa?
 
Jag har gått in på Malmö kommuns sida och andra sidor och tittat på rapporter och budgetar.
Bra men men det var inte riktig det du frågade om, utan siffrorna i just det inlägget (även om man går till källan).

Man kan använda siffror på många sätt i artiklar.


Välja ut den statistik som stödjer det man vill säga
Rent hittepå.
Presentera siffrorna/statistiken på ett vis som får det att se ut som det stödjer den egna åsikten.

Först när man går och undersöker källan OCH andra källor kan man se hur ärligt de är presenterade och om de är fejk eller riktigt underlag samt bedöma trovärdigheten i underlaget och urvalet.
 
Bra men men det var inte riktig det du frågade om, utan siffrorna i just det inlägget (även om man går till källan).

Man kan använda siffror på många sätt i artiklar.


Välja ut den statistik som stödjer det man vill säga
Rent hittepå.
Presentera siffrorna/statistiken på ett vis som får det att se ut som det stödjer den egna åsikten.

Först när man går och undersöker källan OCH andra källor kan man se hur ärligt de är presenterade och om de är fejk eller riktigt underlag samt bedöma trovärdigheten i underlaget och urvalet.
Återigen så är det inte statistik jag har tittat på och du behöver inte föreläsa för mig hur man kan använda statistik gör att främja dina syften.
 
Återigen så är det inte statistik jag har tittat på och du behöver inte föreläsa för mig hur man kan använda statistik gör att främja dina syften.
Vad tror du statistik är egentligen? Jag antar att du inte tittar på rådatan utan sammanhang utan presenterade i tabeller etc? I så fall är det statistik du kollar in. Data som någon samlat in och sammanställt.
 
Ja det var främst utgående transporter jag menade, har kollegor som står vid bron och de måste samarbeta med tullen för att få stoppa transporter men den begränsande faktorn är tullpersonalens arbetstider och brist på resurser.
Då blir jag nyfiken på vad du jobbar med? :)
Kan det vara så att dina kollegor kanske samarbetar med den delen av tullen som jobbar med det legala, det vill säga "effektiv handel", som det heter på tullen. Alltså import/export ur ett handelsperspektiv, så att säga. De jobbar väl mest efter kontorstider, som jag förstått det.
 
Då blir jag nyfiken på vad du jobbar med? :)
Kan det vara så att dina kollegor kanske samarbetar med den delen av tullen som jobbar med det legala, det vill säga "effektiv handel", som det heter på tullen. Alltså import/export ur ett handelsperspektiv, så att säga. De jobbar väl mest efter kontorstider, som jag förstått det.

Det är såpass OT att jag skickar ett PM :)
 
Då blir jag nyfiken på vad du jobbar med? :)
Kan det vara så att dina kollegor kanske samarbetar med den delen av tullen som jobbar med det legala, det vill säga "effektiv handel", som det heter på tullen. Alltså import/export ur ett handelsperspektiv, så att säga. De jobbar väl mest efter kontorstider, som jag förstått det.

On topic på ditt inlägg, de som vill illegalt exportera avfall deklarerar det som fungerande varor. Tullen som stoppar dem för kontroll har inte den miljörättsliga kompetensen som behövs för att avgöra om det klassas som avfall eller produkt (typ en risig bil, i Sverige kanske den är farligt avfall men utomlands kan den säljas som produkt, och om den är demonterad är det svårt att avgöra vilket) och därför lägger de (tullen) inte ens tid på att kolla dessa transporter. Är mina kollegors erfarenhet. Och deklarerar man det som legalt blir man sällan stoppad efter kontorstid...
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått inse att jag inte kommer ha råd att köpa lägenhet i Lund 🫠 Så funderar nu på att flytta tillbaka till Malmö, där jag är...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 848
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag skulle egentligen helst vilja flytta tillbaka till Malmö men kom på idag att jag har typ 11-12 års kötid på hyresrätter i Lund...
2
Svar
24
· Visningar
3 708
Senast: vilde
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 547
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 509
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp