Kan man inte bara få vara trevlig?

Jag fattar inte riktigt på allvar så någon får förklara, skulle det problem jag har bero på att jag inte gått på universitet mer än 2 dagar och har sjukersättning dvs mindre pengar än typ alla och därför dra till mig män av fel sort? Jag är på riktigt livrädd för fysisk kontakt, vill inte att någon kille eller man ska röra mig, knappt krama eller ta i hand.

Jag är på inget sätt korkad för att jag har sjukersättning, hade MVG i 34 kurser på gymnasiet (dvs alla kurser). När jag på skoj gjorde högskoleprovet blev jag bäst i hela min kommun och hittade mitt namn i tidningen under rubriken "Dom är smartast i din kommun" i ettan låg jag på samma nivå som fyrorna, i åttan gjorde jag all kemi, biologi teknik och fysik på en termin, skrev uppsatser på universitetsnivå i högstadiet osv osv. Menar inte att skryta utan bara undrar varför jag som inte är universitetsutbildad skulle bete mig annorlunda? Eller varför det spelar in att jag har typ noll i inkomst, det är väl inget man bryr sig om när man är kär?
 
Jag fattar inte riktigt på allvar så någon får förklara, skulle det problem jag har bero på att jag inte gått på universitet mer än 2 dagar och har sjukersättning dvs mindre pengar än typ alla och därför dra till mig män av fel sort? Jag är på riktigt livrädd för fysisk kontakt, vill inte att någon kille eller man ska röra mig, knappt krama eller ta i hand.

Jag är på inget sätt korkad för att jag har sjukersättning, hade MVG i 34 kurser på gymnasiet (dvs alla kurser). När jag på skoj gjorde högskoleprovet blev jag bäst i hela min kommun och hittade mitt namn i tidningen under rubriken "Dom är smartast i din kommun" i ettan låg jag på samma nivå som fyrorna, i åttan gjorde jag all kemi, biologi teknik och fysik på en termin, skrev uppsatser på universitetsnivå i högstadiet osv osv. Menar inte att skryta utan bara undrar varför jag som inte är universitetsutbildad skulle bete mig annorlunda? Eller varför det spelar in att jag har typ noll i inkomst, det är väl inget man bryr sig om när man är kär?
Det är klart att det inte beror på det. Det hela beror helt på att alldeles för många män anser att de har rätt att vara gränslösa och se kvinnor som potentiella sexleksaker snarare än som människor.
 
Jag fattar inte riktigt på allvar så någon får förklara, skulle det problem jag har bero på att jag inte gått på universitet mer än 2 dagar och har sjukersättning dvs mindre pengar än typ alla och därför dra till mig män av fel sort? Jag är på riktigt livrädd för fysisk kontakt, vill inte att någon kille eller man ska röra mig, knappt krama eller ta i hand.

Jag är på inget sätt korkad för att jag har sjukersättning, hade MVG i 34 kurser på gymnasiet (dvs alla kurser). När jag på skoj gjorde högskoleprovet blev jag bäst i hela min kommun och hittade mitt namn i tidningen under rubriken "Dom är smartast i din kommun" i ettan låg jag på samma nivå som fyrorna, i åttan gjorde jag all kemi, biologi teknik och fysik på en termin, skrev uppsatser på universitetsnivå i högstadiet osv osv. Menar inte att skryta utan bara undrar varför jag som inte är universitetsutbildad skulle bete mig annorlunda? Eller varför det spelar in att jag har typ noll i inkomst, det är väl inget man bryr sig om när man är kär?
Tror absolut inte det beror på det, de exempel du räknade upp (hantverkare, grannar, random okända, taxichaufförer osv) har väl ingen aning om din utbildning eller inkomst?
 
Jag är rätt glad, bubblig och social. Så jag skulle gärna kunna prata med folk oavsett kön hur som helst. Men jag har tonat ner det rejält med män just för att slippa det där obekväma.
När jag var över 30 och gick på krogen kollade jag knappt på män och var väldigt snabb med att ta på mig bitchface med iskalla ögon om någon inte gav sig. Jag använde liksom samma "energi" som när man jobbade med problemhästar som försökte tränga/hota. Tjejkompisar som inte klarade av att växla upp så fort hade det ju betydligt jobbigare mentalt iom att de inte blev av med idioterna lika fort. De frågade om råd och lärde sig. Helt galet att man ska behöva göra det.
Men jag vill liksom inte behöva bli arg när jag är ute med kompisar och ska ha kul. Då har vi ändå främst gått på ställen som inte är de där finlandsbåtarna på land med aspackat folk etc.
Det blir ju också obekvämt med killkompisar/bekanta/kollegor etc som inte kan läsa vibbar och blir intresserade och inte kan hantera ett nej/visar det helgalet/tjatar etc.

Det är ju helt rubbat att det ska behövas vara så oinbjudande till all form av social kontakt mot många män. Som någon nämnt i tråden har jag ju inte upplevt att kvinnor är lika påflugna(även de som då har en läggning som kan göra att jag kan bli intressant).
 
Saken är ju att hon inte vill vara attraktiv, inte vill bli flirtad med, utan vill bli lämnad ifred.

Finns fördelar och nackdelar med att vara attraktiv. Fördelen är att man får bättre utbud när man ska välja partner och när man väl valt attraherar sin partner i större utsträckning och därmed minimerar risken för att bli lämnad.

Nackdelen är att man får andra personer som flirtar med en, när man bara vill vara ifred.

Islam har löst detta genom att kvinnan döljer delar av sig.
"Syftet med dessa regler är endast att skydda kvinnan och minimera möjligheterna till att reducera kvinnan till ett objekt som utnyttjas och används för att behaga och tillfredställa männens behov. I dagens samhälle blir kvinnan exploaterad, hennes sexualitet blir öppet utnyttjad i reklambranschen, främst för att attrahera männen men också för att sälja olika produkter. Detta talar klart och tydligt om att kvinnan på inget sätt har nått jämlikhet Medias ständiga bombardering av hur en ideal kvinna bör se ut och hur hon ska klä sig, är ytterligare bevis på det."
http://islamguiden.com/kladsel.shtml

Något vi kanske bör pröva i större skala? På så vis kan kvinnan fortsatt vara attraktiv för sin man utan att locka ovälkomna män.
 
Finns fördelar och nackdelar med att vara attraktiv. Fördelen är att man får bättre utbud när man ska välja partner och när man väl valt attraherar sin partner i större utsträckning och därmed minimerar risken för att bli lämnad.

Nackdelen är att man får andra personer som flirtar med en, när man bara vill vara ifred.

Islam har löst detta genom att kvinnan döljer delar av sig.
"Syftet med dessa regler är endast att skydda kvinnan och minimera möjligheterna till att reducera kvinnan till ett objekt som utnyttjas och används för att behaga och tillfredställa männens behov. I dagens samhälle blir kvinnan exploaterad, hennes sexualitet blir öppet utnyttjad i reklambranschen, främst för att attrahera männen men också för att sälja olika produkter. Detta talar klart och tydligt om att kvinnan på inget sätt har nått jämlikhet Medias ständiga bombardering av hur en ideal kvinna bör se ut och hur hon ska klä sig, är ytterligare bevis på det."
http://islamguiden.com/kladsel.shtml

Något vi kanske bör pröva i större skala? På så vis kan kvinnan fortsatt vara attraktiv för sin man utan att locka ovälkomna män.

Du ville inte eller kunde inte ta till dig vad jag skrev.
 
Du ville inte eller kunde inte ta till dig vad jag skrev.

Jo, jag tog till mig av vad du skrev och förklarade att antingen så får man leva med det, eller så gör man sig mindre attraktiv.

Önskemålen är oförenliga. Det blir som att säga att "jag vill gå med bomullskläder ute när det regnar, men jag vill inte bli blöt".
 
Jag vet hur det känns. Jag är alltid för ”trevlig” så jag har slutat med det. Jag är inte ens attraktiv utåt sett men jag råkar vara trevlig och skämtsam... Män fattar verkligen inte och det blir värre och värre. Jag klippte av mig håret men det blev inte bättre... Jag jobbar i ett manligt yrke och där går fortfarande rykten om tjejer jobbar inom detta är de homosexuella och helt sjukt nog tycker jag det är ”skönt” med den fördomen. Låter helt vidrigt att man som kvinna inte ens kan få vara sig själv utan att riskera att bli uppraggad, tafsad på, tror att man ger inviter till andra, misshandlad osv.
Generellt önskar jag mig ett land utan män just nu.
 
Jo, jag tog till mig av vad du skrev och förklarade att antingen så får man leva med det, eller så gör man sig mindre attraktiv.

Önskemålen är oförenliga. Det blir som att säga att "jag vill gå med bomullskläder ute när det regnar, men jag vill inte bli blöt".

Du är helt ute och cyklar. Det handlar om gränslösa män som ser kvinnor som objekt och att de har rätt att agera utifrån sina egna reaktioner.
 
Finns fördelar och nackdelar med att vara attraktiv. Fördelen är att man får bättre utbud när man ska välja partner och när man väl valt attraherar sin partner i större utsträckning och därmed minimerar risken för att bli lämnad.

Nackdelen är att man får andra personer som flirtar med en, när man bara vill vara ifred.

Islam har löst detta genom att kvinnan döljer delar av sig.
"Syftet med dessa regler är endast att skydda kvinnan och minimera möjligheterna till att reducera kvinnan till ett objekt som utnyttjas och används för att behaga och tillfredställa männens behov. I dagens samhälle blir kvinnan exploaterad, hennes sexualitet blir öppet utnyttjad i reklambranschen, främst för att attrahera männen men också för att sälja olika produkter. Detta talar klart och tydligt om att kvinnan på inget sätt har nått jämlikhet Medias ständiga bombardering av hur en ideal kvinna bör se ut och hur hon ska klä sig, är ytterligare bevis på det."
http://islamguiden.com/kladsel.shtml

Något vi kanske bör pröva i större skala? På så vis kan kvinnan fortsatt vara attraktiv för sin man utan att locka ovälkomna män.

Jag fattar ju att du bara vill provocera. Men fine.. I'll bite..

Eller så får män ta ansvar för sin skit, växa upp och uppföra sig respektfullt.

Om det är männen som är problemen borde väl de helt enkelt antingen få ta ansvar och reda ut sina problem eller så kan vi testa utrusta dem med diverse prytlar som gör dem ofarliga.
Kvinnor är liksom trötta på att ta hand om mäns problem och curla dem. Det är nog nu.

Det är ju inte så att kvinnor inom Islam(som tom täcker rubbet) inte blir våldtagna/slagna/etc.
 
Du är helt ute och cyklar. Det handlar om gränslösa män som ser kvinnor som objekt och att de har rätt att agera utifrån sina egna reaktioner.

Oavsett om det rör sig om en oskyldig man som bara vill bjuda på fika eller ett äckel som inte beter sig anständigt så är det en oundviklig konsekvens av att vara attraktiv. Och att hon inte vill vara attraktiv spelar ingen roll för det så länge hon inte ändrar sig i sitt beteende och utseende.
 
Och varför kan inte män bete sig som folk? Fattar vissa män inte ens att de gör sig själva en otjänst? Vem vill umgås med en gränslös idiot? Vem vill vara ett ting för en annan människa?
Män kan bete sig.

Däremot kommer det alltid att finnas gränslösa idioter. Man ska dock inte göra misstaget att göra dem till representanter för den grupp eller de grupper de tillhör.
 
Något vi kanske bör pröva i större skala? På så vis kan kvinnan fortsatt vara attraktiv för sin man utan att locka ovälkomna män.
🤦‍♀️
Egentligen borde man bara ignorera dig tills du tröttnar. Senaste påflugna mannen träffade jag när jag hade icke tajta jeans, skidjacka och mössa. Jag sminkar mig aldrig och äger inte några kläder som anses "sexiga" på något sätt. Män är gränslösa ändå.
 
Finns fördelar och nackdelar med att vara attraktiv. Fördelen är att man får bättre utbud när man ska välja partner och när man väl valt attraherar sin partner i större utsträckning och därmed minimerar risken för att bli lämnad.

Nackdelen är att man får andra personer som flirtar med en, när man bara vill vara ifred.

Islam har löst detta genom att kvinnan döljer delar av sig.
"Syftet med dessa regler är endast att skydda kvinnan och minimera möjligheterna till att reducera kvinnan till ett objekt som utnyttjas och används för att behaga och tillfredställa männens behov. I dagens samhälle blir kvinnan exploaterad, hennes sexualitet blir öppet utnyttjad i reklambranschen, främst för att attrahera männen men också för att sälja olika produkter. Detta talar klart och tydligt om att kvinnan på inget sätt har nått jämlikhet Medias ständiga bombardering av hur en ideal kvinna bör se ut och hur hon ska klä sig, är ytterligare bevis på det."
http://islamguiden.com/kladsel.shtml

Något vi kanske bör pröva i större skala? På så vis kan kvinnan fortsatt vara attraktiv för sin man utan att locka ovälkomna män.
Män kan väll bara lära sig att bete sig som folk? Kvinnor är inte "attraktiva för sin man", de klär sig och ser ut som de vill oaktat män och vad de tycker. Man klär sig och ser ut som man känner och tycker, inte för att män ska ha en en åsikt (vare sig den är positiv eller negativ). Tänk om män kunde inse hur lite intressant deras jävla åsikter är vad det gäller kvinnors göranden och icke göranden, hur kvinnor ser ut och inte ser ut.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 163
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 580
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 789
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 167
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp