Kan man inte bara få vara trevlig?

Senaste påflugna mannen träffade jag när jag hade icke tajta jeans, skidjacka och mössa. Jag sminkar mig aldrig och äger inte några kläder som anses "sexiga" på något sätt. Män är gränslösa ändå.

Som sagt

Det kommer alltid att finnas gränslösa idioter. Man ska dock inte göra misstaget att göra dem till representanter för den grupp eller de grupper de tillhör.

Den stora majoriteten män kan uppföra sig.
 
Som sagt

Det kommer alltid att finnas gränslösa idioter. Man ska dock inte göra misstaget att göra dem till representanter för den grupp eller de grupper de tillhör.

Den stora majoriteten män kan uppföra sig.

Fast om gruppen är "gränslösa idioter" måste de utan tvekan falla inom den gruppen. Och jag kan säga att även om jag träffat många lesbiska kvinnor har ingen av dem någonsin uppfört sig så gränslöst som män tar för sig av kvinnors utrymme.

För mig innefattar gruppen "gränslösa idioter" faktiskt uteslutande män. Slump? I think not.
 
Som sagt

Det kommer alltid att finnas gränslösa idioter. Man ska dock inte göra misstaget att göra dem till representanter för den grupp eller de grupper de tillhör.

Den stora majoriteten män kan uppföra sig.

Det är ju väldigt lätt för en man att påstå.

Det är så pass många män som missköter sig att det är ett strukturellt problem på en annan nivå än indvid-nivå.

Det verkar dock oändligt många män inte förstå iom att de A inte upplever att de gör missar när de själva gör det och B inte varit utsatta för de horder av män som är sexistiska, gränslösa etc.
 
Det är så pass många män som missköter sig att det är ett strukturellt problem på en annan nivå än indvid-nivå.
Grejen är ju dessutom att män som inte är gränslösa själv faktiskt uttalat försvarar andra mäns rätt att vara gränslösa. Det gör ju att gruppen som anser att detta är okej är långt mycket större än de gränslösa (och i min kommentar här så syftar jag inte på @Scar som i allt han skriver uttrycker en extrem gränslöshet månad efter månad)
 
Jag tror det är svårt att få personer att upphöra med liknande "antisociala" beteenden så länge personerna upplever att den personliga vinsten är större än den personliga risken eller kostnaden.

Det ligger nog väldigt mycket själviskhet bakom och då blir det svårt att hänvisa till det som samhällsproblem om individen tycker att det är värt det.
 
Jag tror det är svårt att få personer att upphöra med liknande "antisociala" beteenden så länge personerna upplever att den personliga vinsten är större än den personliga risken eller kostnaden.

Det ligger nog väldigt mycket själviskhet bakom och då blir det svårt att hänvisa till det som samhällsproblem om individen tycker att det är värt det.
Typ gängskjutningar, så länge individen/individerna tycker att det är värt det går det inte att hänvisa till att det är ett samhällsproblem? O_o
 
Typ gängskjutningar, så länge individen/individerna tycker att det är värt det går det inte att hänvisa till att det är ett samhällsproblem? O_o
Jag menar att det är svårt att få dessa personer att sluta genom att säga till personerna det att är dumt och dåligt.
 
Uppenbarligen kan inte män bete sig. De män som misshandlar kvinnor finns inom alla grupper. Det är förbanne mig löjligt att inte vilja se det strukturella problemet som män innebär.

"Kvinnor som befinner sig i ett ekonomiskt överläge gentemot sin manliga partner, löper större risk för våld i hemmet. Det visar en ny avhandling i nationalekonomi av Sanna Ericsson."
https://www.sydsvenskan.se/2020-08-22/risken-for-vald-okar-nar-kvinnans-ekonomiska-mojligheter

I hereby rest my case.

Som den kvinnliga motsvarigheten att motta en rejäl pungspark. Fy. Fan.
 
Grejen är ju dessutom att män som inte är gränslösa själv faktiskt uttalat försvarar andra mäns rätt att vara gränslösa. Det gör ju att gruppen som anser att detta är okej är långt mycket större än de gränslösa (och i min kommentar här så syftar jag inte på @Scar som i allt han skriver uttrycker en extrem gränslöshet månad efter månad)

Ja, och många orkar inte ta fighten för att de själva inte drabbas direkt.
Precis som man också kan vara ointresserad av att läsa på om ett ämne som man inte själva upplever/störs av etc.

Jag är så glad över att ha sambo som är inom både häst och vård. Han umgås mycket med kvinnor och iom att han behandlar dem kommer ju mycket emotionellt upp. Bra skola!
Han har ju också döttrar som han vill ska leva i en jämställd värld där de ska vara lika trygga som hans son.
Så han tar en del jobbiga diskussioner med män som uttrycker sig skevt. Och tyvärr lyssnar väl grismän mer på en annan man.

Vissa av de män jag vet att han sagt ifrån till visar ju inte de sidorna inför en kvinna(iaf en som de vill imponera lite på eller framstå som sitt bästa jag inför). De försöker dölja de bitarna. Men man känner ju slisk-vibbar om man är känslig. För många av dem är ju ytterst belevade utanpå.
 
Jag menar att det är svårt att få dessa personer att sluta genom att säga till personerna det att är dumt och dåligt.
Nej men i de här fallen så har de ju ofta begått överträdelser via sina respektive yrken, arbetsgivaren borde ge dem en rejäl reprimand. Men så verkar det ju inte fungera heller. Så de får ju uppenbarligen ungefär noll signaler ifrån resten av samhället att de det gör är jättefel.
 
Islam har löst detta genom att kvinnan döljer delar av sig.
"Syftet med dessa regler är endast att skydda kvinnan och minimera möjligheterna till att reducera kvinnan till ett objekt som utnyttjas och används för att behaga och tillfredställa männens behov. I dagens samhälle blir kvinnan exploaterad, hennes sexualitet blir öppet utnyttjad i reklambranschen, främst för att attrahera männen men också för att sälja olika produkter. Detta talar klart och tydligt om att kvinnan på inget sätt har nått jämlikhet Medias ständiga bombardering av hur en ideal kvinna bör se ut och hur hon ska klä sig, är ytterligare bevis på det."
http://islamguiden.com/kladsel.shtml

Något vi kanske bör pröva i större skala? På så vis kan kvinnan fortsatt vara attraktiv för sin man utan att locka ovälkomna män.
Men så bekvämt av dig som man att föreslå en "lösning" som inte kommer påverka dig nämnvärt :up: Du tycker alltså att kvinnor ska skyla sig istället för att män ska bete sig?
 
Finns fördelar och nackdelar med att vara attraktiv. Fördelen är att man får bättre utbud när man ska välja partner och när man väl valt attraherar sin partner i större utsträckning och därmed minimerar risken för att bli lämnad.

Nackdelen är att man får andra personer som flirtar med en, när man bara vill vara ifred.

Islam har löst detta genom att kvinnan döljer delar av sig.
"Syftet med dessa regler är endast att skydda kvinnan och minimera möjligheterna till att reducera kvinnan till ett objekt som utnyttjas och används för att behaga och tillfredställa männens behov. I dagens samhälle blir kvinnan exploaterad, hennes sexualitet blir öppet utnyttjad i reklambranschen, främst för att attrahera männen men också för att sälja olika produkter. Detta talar klart och tydligt om att kvinnan på inget sätt har nått jämlikhet Medias ständiga bombardering av hur en ideal kvinna bör se ut och hur hon ska klä sig, är ytterligare bevis på det."
http://islamguiden.com/kladsel.shtml

Något vi kanske bör pröva i större skala? På så vis kan kvinnan fortsatt vara attraktiv för sin man utan att locka ovälkomna män.

Att flirta och trakassera är olika saker. TS blir sexuellt trakasserad.

Och du tror inte att muslimska kvinnor blir sexuellt trakasserade? Våldtagna? Att kvinnor ska ta ansvar för mäns grisaktiga beteende genom att ändra beteende eller skyla sig är inte en rimlig lösning. Den rimliga lösningen är att pojkar får lära sig att kvinnor också är människor och inte allmän egendom till för att behaga män. Samt att män som beter sig illa faktiskt straffas socialt (får tillsägelser av bekanta, av chefen, att de får sparken vid upprepade fall osv).
 
Jag har varit förskonad från såna vidriga typer. Kan bara komma på en som har betett sig på det sättet. Min fd hovslagare. Hade han i många år. Dom sista åren vart jag less eftersom han aldrig höll tider, pratade skit om andra kunder osv. Men när han började tjata på mej om att jag skulle sälja sex till han och betala i natura, då bytte jag ut han illa kvickt. Gubbäcklet är 60år. Han tror att han är guds gåva till kvinnan, ett riktigt kap.
 
Fast om gruppen är "gränslösa idioter" måste de utan tvekan falla inom den gruppen. Och jag kan säga att även om jag träffat många lesbiska kvinnor har ingen av dem någonsin uppfört sig så gränslöst som män tar för sig av kvinnors utrymme.

För mig innefattar gruppen "gränslösa idioter" faktiskt uteslutande män. Slump? I think not.

Problemet är inte att du hävdar att män är överrepresenterade i gruppen "gränslösa idioter". Utan de som hävdar att män är gränslösa idioter. Det sistnämnda är ren sexism och borde rendera i omedelbar avstängning.
 
Problemet är inte att du hävdar att män är överrepresenterade i gruppen "gränslösa idioter". Utan de som hävdar att män är gränslösa idioter. Det sistnämnda är ren sexism och borde rendera i omedelbar avstängning.
Vilka här har påstått att alla män är gränslösa idioter. Citera utan att klippa i citaten tack. Det som påstås är att en oerhört stor del av männen är gränslösa idioter
 
Problemet är inte att du hävdar att män är överrepresenterade i gruppen "gränslösa idioter". Utan de som hävdar att män är gränslösa idioter. Det sistnämnda är ren sexism och borde rendera i omedelbar avstängning.
Omedelbar avstängning från vart? Bukefalos? Om uttryckande av sexistiska åsikter är grund till avstängning ser jag en annan ände att börja i. :up:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 185
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 628
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 802
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 177
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp