Kan man inte bara få vara trevlig?

Men alltså det är ju männen det är fel på, inte dig. Vi lever i ett patriarkat där män tror att kvinnor är till för deras egna nöjes skull.
Får jag fråga hur många kvinnor som betett sig likadant mot dig? Dvs uppvaktat dig oombett, sagt att du flirtar när du bara beter dig som en vanlig människa, kommit med sexuella anspelningar och kommentarer eller bjudit ut dig?


Män kan väll bara lära sig att bete sig som folk? Kvinnor är inte "attraktiva för sin man", de klär sig och ser ut som de vill oaktat män och vad de tycker. Man klär sig och ser ut som man känner och tycker, inte för att män ska ha en en åsikt (vare sig den är positiv eller negativ). Tänk om män kunde inse hur lite intressant deras jävla åsikter är vad det gäller kvinnors göranden och icke göranden, hur kvinnor ser ut och inte ser ut.
Det är männen som måste ändra sitt beteende.
Ju fler män jag möter desto säkrare blir jag på att aldrig mer inleda ett förhållande med någon.



Ovan är ett axplock av grovt sexistiska kommentarer i tråden, riktade mot män.

Då läste jag bara två sidor så antar att det finns många fler.
Vilka här har påstått att alla män är gränslösa idioter. Citera utan att klippa i citaten tack. Det som påstås är att en oerhört stor del av männen är gränslösa idioter
 
Ovan är ett axplock av grovt sexistiska kommentarer i tråden, riktade mot män.

Då läste jag bara två sidor så antar att det finns många fler.
Inte ett enda av de där inläggen pekar ut alla män utan att det är ett strukturellt problem. Är det där ett problem så är det dags att ta tag i ditt eget sätt att uttrycka dig för det är betydligt mer generaliserande än det som är citerat
 
Inte ett enda av de där inläggen pekar ut alla män utan att det är ett strukturellt problem. Är det där ett problem så är det dags att ta tag i ditt eget sätt att uttrycka dig för det är betydligt mer generaliserande än det som är citerat

Så om jag skriver som nedan är det inte sexism?

Det är ju kvinnorna det är fel på. Vi lever i ett matriarkat där kvinnor tror att män är till för deras egna nöjes skull. Ju fler kvinnor jag träffar ju säkrare blir jag på att jag aldrig vill ha någon.

Ovan nämnda hade klassats som kvinnohat av skaran här. Dessutom hade jag blivit avstängd.
 
Ovan är ett axplock av grovt sexistiska kommentarer i tråden, riktade mot män.

Då läste jag bara två sidor så antar att det finns många fler.
Ursprungsfrågan handlar ju just om gränslösa män, självklart kommer inlägg i diskussionen handla om det också, eftersom de flesta har en förmåga att hålla sig till ämnet.

Så lägg av nu med att än en gång försöka styra iväg ämnet åt ett håll som passar din agenda. Starta en egen tråd om det (eller använd den redan utbrutna) och låt den här handla om det den är skapad till att handla om.

/Mod
 
Så om jag skriver som nedan är det inte sexism?

Det är ju kvinnorna det är fel på. Vi lever i ett matriarkat där kvinnor tror att män är till för deras egna nöjes skull. Ju fler kvinnor jag träffar ju säkrare blir jag på att jag aldrig vill ha någon.

Ovan nämnda hade klassats som kvinnohat av skaran här. Dessutom hade jag blivit avstängd.

Jag tycker att du ska skapa en egen tråd om varför du tycker att vi lever i ett matriarkat och allt hemskt våld som kvinnor utsätter män för. Hur rädda män blir när de ser en kvinna när de går hem själva, att när män blir mördade är det oftast av deras kvinnliga partner osv osv.
 
Jo, jag tog till mig av vad du skrev och förklarade att antingen så får man leva med det, eller så gör man sig mindre attraktiv.

Önskemålen är oförenliga. Det blir som att säga att "jag vill gå med bomullskläder ute när det regnar, men jag vill inte bli blöt".
Men alltså nej, menar du allvar? Hur ska jag trolla bort mig själv? Ska jag vrida ut och in på mig för att vara dryg och otrevlig? Och alla vettiga män som finns, ska jag bete mig illa mot dom för säkerhets skull?
 
🤦‍♀️
Egentligen borde man bara ignorera dig tills du tröttnar. Senaste påflugna mannen träffade jag när jag hade icke tajta jeans, skidjacka och mössa. Jag sminkar mig aldrig och äger inte några kläder som anses "sexiga" på något sätt. Män är gränslösa ändå.
Samma här i perioder i alla fall. Vet inte om jag använt smink någon gång i år.
 
Så om jag skriver som nedan är det inte sexism?

Det är ju kvinnorna det är fel på. Vi lever i ett matriarkat där kvinnor tror att män är till för deras egna nöjes skull. Ju fler kvinnor jag träffar ju säkrare blir jag på att jag aldrig vill ha någon.

Ovan nämnda hade klassats som kvinnohat av skaran här. Dessutom hade jag blivit avstängd.
Om det är så du tycker så håll dej borta från kvinnor för både din och kvinnors skull.
 
Typ gängskjutningar, så länge individen/individerna tycker att det är värt det går det inte att hänvisa till att det är ett samhällsproblem? O_o
Skillnaden där är ju att alla i gängen riskerar att bli skjutna medan män aldrig riskerar att råka ut för gränslösa män på samma sätt som kvinnor gör.
Därför så har de gränslösa männen inget eget intresse av att se sig själva som ett strukturellt problem. De vinner ju på det. För dem så känns det bra.
 
Så om jag skriver som nedan är det inte sexism?

Det är ju kvinnorna det är fel på. Vi lever i ett matriarkat där kvinnor tror att män är till för deras egna nöjes skull. Ju fler kvinnor jag träffar ju säkrare blir jag på att jag aldrig vill ha någon.

Ovan nämnda hade klassats som kvinnohat av skaran här. Dessutom hade jag blivit avstängd.
Du blir bara mer och mer otäck för varje tråd som du invaderar. Hoppas jag aldrig någonsin råkar träffa på någon som du. Du borde nog på riktigt söka hjälp innan det där går för långt med hatet mot kvinnor.
 
Jag jobbar i ett manligt yrke och där går fortfarande rykten om tjejer jobbar inom detta är de homosexuella och helt sjukt nog tycker jag det är ”skönt” med den fördomen. Låter helt vidrigt att man som kvinna inte ens kan få vara sig själv utan att riskera att bli uppraggad, tafsad på, tror att man ger inviter till andra, misshandlad osv.
Generellt önskar jag mig ett land utan män just nu.

Skriver under på den. På min fd arbetsplats blev jag antagen för att vara homosexuell. Anledningen var just att jag var rätt svår för män att imponera på, jag levde ensam, ägde min egen bostad, hade god ekonomi, levde mitt liv utifrån mina egna intressen och ffa att jag var nöjd med det. Alltså inte beroende av en man varken ekonomiskt eller praktiskt = måste vara lesbisk.
Jag svarade att jag tar gärna den rollen, för rent statistiskt skulle ju 1 på 12 vara homosexuell enligt mina manliga kollegor som la ner mkt tid på att räkna ut vem det var bland oss. Jag hade inga problem med att ses som den, då jag tyckte det kunde avlasta nån annan stackare som nog hellre dött än att komma ut som homosexuell i den gruppen...
 
Men alltså nej, menar du allvar? Hur ska jag trolla bort mig själv? Ska jag vrida ut och in på mig för att vara dryg och otrevlig? Och alla vettiga män som finns, ska jag bete mig illa mot dom för säkerhets skull?

Jag menar att eftersom det hänt historiskt lär det hända även i framtiden om du inte drastiskt förändrat dig. Och eftersom det är ett högt pris så är det lämpligt att fortsätta vara sig själv och hantera uppkomna ovälkomna inviter på lämpligt sätt.
 
Du blir bara mer och mer otäck för varje tråd som du invaderar. Hoppas jag aldrig någonsin råkar träffa på någon som du. Du borde nog på riktigt söka hjälp innan det där går för långt med hatet mot kvinnor.

Ha ha

Tack för att du bekräftar min poäng.

Du missade att det jag skrev bara var citat från vad andra användare sagt om män. Jag bytte bara ut män mot kvinnor i citaten för att visa på hur immuna många är mot nedlåtande kommentarer om män.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 902
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 216
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 699
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp