Bukefalos 28 år!

Kan tiden läka sår?

MizzFail

Trådstartare
Jag sålde för något år sen mina två guldklimpar till en tjej som tar bra hand om dessa. Ponnyn köpte mamma t mig i julklapp 2007 som 6-mån bebis! Varmblodet som 20-åring med lunginflammation som vet trodde han gått med minst ett par mån.

Jag lärde ponnyn alla grunderna och med medryttarens hjälp red vi till den skabbiga travarn. Han var skinn o ben o utan livsglädje, men efter 5 mån var han i hull och vi hoppade 110, red LA dressyr..
Båda hästarna betöd enormt för mig. När de såldes begravde jag mig i min egna hunds päls och grät, grät och grät..

Tiden har gått o tårarna kmr ibland fortfarande. På nästan alla lov har jag varit där, bott nästan för att träffa dom igen. Helt underbart att kunna hitta ett sånt hem!!

Här om dagen fick jag veta att varmblodet ska tas bort om ett par månader, han är 24 år och när han inte sprang in pengar längre hade han det otroligt tufft!
Han har börjat magra av trots mycket mat, är inte lika pigg längre o så som dom blir.. Jag förstår att dt är hästens bästa.

Jag kan bara i
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 343
Senast: QueenLilith
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 338
Senast: Shark
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 525
Senast: YorkWann
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Vilken ras passar mig?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Bygga flyttbar ligghall
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp